گیگافکتوری شانگهای، همچنان قطب صادراتی تسلا
بازوی قدرتمند تسلا منتشر شده در ۰۲ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۳۰
لوگو خودروسازی تسلا

گیگافکتوری شانگهای، همچنان قطب صادراتی تسلا بوده و تقریباً تمام خودروهای تسلا در خارج از آمریکای شمالی توسط این کارخانه ساخته شده‌اند.

به گزارش خودروم، کارخانه تسلا در چین موسوم به گیگافکتوری شانگهای، همچنان قطب صادراتی تسلا بوده و به این شرکت آمریکایی کمک می‌کند که میزان فروش جهانی خود را با رشدی بسیار سریع، افزایش دهد.

این خودروساز روز پنجشنبه گذشته با بروزرسانی آمار سه ماهه خود اعلام کرد که نرخ تولید ماهانه گیگافکتوری شانگهای، رکوردهای سه ماهه قبلی را شکسته و اکنون اکثر خودروهای خارج از بازار آمریکای شمالی در این کارخانه ساخته می‌شوند.

براساس آمار بیش از ۴۸۳ هزار مدل ۳ و شاسی‌بلند مدل Y در سه ماه نخست سال از خطوط مونتاژ کارخانه شانگهای خارج شده و این میزان تقریباً برابر با نرخ تحویل محصولات این کارخانه در سال ۲۰۲۱ است.

گیگافکتوری شانگهای، به عنوان یکی از کارخانه‌های تولیدی تسلا در خارج از کشور آمریکا قرار دارد. این کارخانه بزرگترین مجموعه تسلا بوده و ظرفیت تولید بیش از ۷۵۰ هزار خودرو در سال را دارد.

تسلا در ماه اوت یک میلیونمین خودروی ساخت چین خود در گیگافکتوری شانگهای را از خط تولید خود خارج کرد. به گفته این کمپانی ۹۵ درصد قطعات خودروهای تسلا ساخت گیگافکتوری شانگهای از تامین کنندگان چینی تهیه شده و تقریباً تمام کارکنان این کارخانه چینی هستند.

آمار انجمن خودروهای مسافری چین نشان می‌دهد که در نیمه اول سال، تسلا ۹۷۱۸۲ دستگاه از محصولات تولیدی کارخانه شانگهای را صادر کرده و این رقم ۴۸ درصد از کل صادرات خودرو از چین را شامل می‌شود.

براساس گزارش CPCA، تسلا از ژانویه تا سپتامبر، ۳۱۸,۲۰۰ دستگاه خودرو در چین فروخته و پس از BYD و جوینت ونچر سایک، جنرال موتورز و وولینگ در رتبه سوم قرار گرفته است.

در سطح جهانی، تسلا در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۲ موفق به تحویل ۳۴۳,۸۳۰ خودرو شده و مجموع آمار تحویلی‌های این شرکت از ژانویه تا سپتامبر به ۹۰۸,۵۷۳ دستگاه رسیده است.

درآمد تسلا در سه ماهه سوم به ۲۱,۴۵ میلیارد دلار رسیده و این رقم نشان دهنده رشد ۵۶ درصدی در مقایسه با مدت زمان مشابه سال قبل است.

تسلا می‌گوید که یکی از اولویت‌های اصلی آن، افزایش تولید در تمام کارخانه‌های خود برای پاسخ به رشد تقاضا مشتریان است. ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، معتقد به رشد آمار تحویل و تولید محصولات این شرکت بوده و به نظر او رشد سالانه ۵۰ درصدی یا بیشتر این کمپانی ادامه خواهد یافت.

این خودروساز به دنبال افزایش تولید در کارخانه شانگهای و فرمونت بوده و در عین حال تولید در برلین و تگزاس را نیز افزایش می‌دهد. این شرکت مشکلات لجستیکی و زنجیره تامین را چالش‌هایی جدی دانسته و معتقد است که این مشکلات اکنون وضعیت بهتری نسبت به گذشته دارند.

تسلا کامیون سامی را در ماه دسامبر به پپسی تحویل می‌دهد و بعد از افزایش تولید مدل Y، تولید سایبرتراک در تگزاس آغاز خواهد شد.

دسته بندی ها: تازه ها عناوین روز
برچسب ها:

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.