
اولین محصول جوینت ونچر مشترک جیلی و بایدو بزودی در کارخانه زیکر تولید میشود. برای ساخت این کراس اوور الکتریکی از پلتفرم SEA جیلی استفاده خواهد شد.
به گزارش خودروم، جیلی و بایدو خودروی جییو Jiyue 01 را از تاریخ ۱۹ سپتامبر در کارخانه زیکر تولید میکنند. فروش رسمی و تحویل این کراساوور الکتریکی تا پایان سال انجام خواهد شد. برای ساخت این خودرو از پلتفرم SEA جیلی استفاده میشود. ظاهراً چند تیپ و مدلهای تک یا دو موتور برای آن در نظر گرفتهاند.
نسخه تک موتور قدرتی معادل با ۲۶۸ اسب بخار دارد. در نسخه دو موتور نیز یک پیشرانه ۲۶۸ اسب بخاری دیگر وجود دارد و در مجموع با قدرتی معادل با ۵۳۶ اسب بخار مواجه هتسیم باتری از نوع لیتیوم سه تایی بوده و تولیدکننده آن شرکت CATL خواهد بود. البته جییو Jiyue 01 با باتری لیتیوم آهن فسفات Svolt هم تولید میشود.

از نظر ابعاد در طول، عرض و ارتفاع به ترتیب ۴,۸۵۳، ۱,۹۹۰ و ۱,۶۱۱ میلیمتر اندازه دارد و فاصله بین دو محور نیز ۳ متر خواهد بود. در این خودرو ۳۱ سنسور برای سامانه کمک رانندگی از جمله دو دوربین لیدار و دوربینهای ۸ مگاپیکسلی وجود دارد. جییو Jiyue 01 از سامانه بایدو آپولو استفاده میکند و تراشه اسنپدراگون ۸۲۹۵ وظیفه پردازش اطلاعات آن را برعهده دارد.
برندJiyue یک سرمایهگذاری مشترک میان جیلی و بایدو است. در حال حاضر ۶۵ درصد از آن متعلق به کمپانی جیلی بوده و مجموع سرمایه ۱,۳۷ میلیون دلاری برای آن به ثبت کردهاند. مدیریت آن را ژانگ کوان به عنوان یکی از مدیران ارشد جیلی و شیا یپینگ به عنوان مدیرعامل جیلی برعهده دارند. حوزه فعالیت آن ساخت خودروهای پاک، فروش قطعات خودرو، ساخت زیرساخت شارژ خودروهای الکتریکی و فروش باتری است.














