نیو با برگزاری مراسمی از دو خودروی نیو EC7 و نیو ES8 NT2 به همراه نسل جدید سرویس شارژ و تعویض باتری خود رونمایی کرد.
به گزارش خودروم، خودروساز چینی و ممتاز نیو (Nio) به طور رسمی از دو مدل جدید خود رونمایی کرد. شاسی بلند کوپه جدید نیو EC7 و نسخه جدید اولین خودروی تولید انبوه این شرکت در سال 2018 یعنی نیو ES8 با پلتفرم NT2 جدیدترین محصولات این خودروساز چینی هستند. نیو در مراسم معرفی خودروهای یاد شده از نسل سوم ایستگاههای شارژ و تعویض باتری خود هم رونمایی کرد و قیمت EC7 و ES8 NT2 را به ترتیب 68,800 و 75,600 دلار اعلام کرده است.
نسل سوم ایستگاه شارژ و تعویض باتری نیو توان ذخیره سازی 21 باتری را را دارد و قادر به تعویض 408 باتری در روز است. نیو نصب این ایستگاهها را در مقیاس گسترده و از مارس 2023 آغاز میکند. نسل یک این ایستگاهها تنها قادر به ذخیره 5 باتری بود و میتوانست 120 باتری را در روز تعویض کند. نسل دوم هم که در حال حاضر در اروپا و چین نصب شده؛ قادر به ذیره 13 باتری با ظرفیت تعویض 312 باتری به صورت روزانه بود.
نیو امروز در چین و اروپا به ترتیب 1,285 و 9 ایستگاه تعویض باتری دارد. این شرکت تا پایان سال 2023 در چین و اروپا به ترتیب 1,700 و 120 ایستگاه تعویض باتری در اختیار خواهد داشت. نیو از یک شارزر فوق سریع 500 کیلوواتی با نام پاور شارژ 3 هم رونمایی کرده است. حداکثر جریان شارژ در ابزار جدید نیو 660 ولت بوده و میتواند خودروهای الکتریکی مبتنی بر شارژ 800 ولتی را از 10 تا 80 درصد و در 12 دقیقه شارژ کند. هم اکنون هیچ کدام از خودروهای نیو از شارژ 800 ولتی پشتیبانی نمیکنند. با این حال ویلیام لی، رئیس و بنیانگذار کمپانی Nio اعلام کرد که این شرکت در نیمه دوم سال 2024 تولید باتریهای 800 ولتی را آغاز میکند.
نیو EC7
این خودرو برای دنبال کنندگان وبسایت خودروم یک اتومبیل جدید محسوب نمیشود؛ چون ما پیش از این اطلاعاتی در رابطه با این محصول جدید منتشر کرده بودیم و تقریباً همه چیز درباره این خودرو لو رفته بود. در هر حال نیو EC7 یک شاسی بلند کوپه بوده و با شعار Elegance is the power به معنی قدرت ظریف! معرفی شده است. از نظر ابعاد طول، عرض و ارتفاع این خودرو 4,968، 1,974 و 1,714 میلی متر بوده و فاصله بین دو محور آن نیز 2,960 میلیمتر است.
نیو EC7 مانند تمام خودروهای مبتنی بر پلترم NT2 با سه باتری 75 کیلووات ساعتی( برد 490 کیلومتر)، باتری 100 کیلووات ساعتی(برد 635 کیلومتر) و باتری 150 کیلووات ساعتی(برد 940 کیلومتر) عرضه میشود. باتری 150 کیلووات ساعتی هنوز در بازار وجود ندارد و به همین خاطر قطعاً یکی از نکات مثبت و جالب این خودرو است. برای نسخههای مجهز به باتری 75 و 100 کیلووات ساعتی باید به ترتیب 68,800 و 78,000 دلار پرداخت کرد. همچنین امکان سفارش این خودرو بدون باتری و با قیمت 59,800 دلار هم وجود دارد. در نسخه 100 کیلوواتی و تریم پرمیوم این محصول از چرم ناپا، رینگهای 21 اینچی زیبا، ترمزهای NOMI Mate ورژن 2 و… استفاده شده و نسختین سفارشهای این خودرو در ماه می 2023 به مشتریان چینی تحویل داده میشود.
نیو EC7
از نظر خیلیها این خودرو چندان جدید نیست؛ چون ویلیام لی از این اتومبیل برای انجام کارهای روزانه خود استفاده کرده و مدتها است که این خودرو در میان مردم چین در حال تردد است. با این وجود چرخهای 22 اینچی موتورهای دوگانه الکتریکی با مجموع قدرت 644 اسب بخار، صفر تا 100 کیلومتر 4,1 ثانیه و ضریب درگ 0,250 از ویژگیهای شاخص این محصول است.
خودروی نیو ES8 NT2 حدود 5,1 متر طول دارد و فاصله محور یآن 3,070 میلیمتر است. ویلیام لی در رابطه با ابعاد این خودرو به شوخی گفت: «برخی از من میپرسند که شما چه زمانی یک ون چند منظوره خواهید ساخت و من هم در جواب آنها میخواهم بگویم که این(ES8 NT2) بهترین ون چند منظوره است!»
نیو ES8 NT2 با سه باتری 75 کیلووات ساعتی( برد 465 کیلومتر)، باتری 100 کیلووات ساعتی(برد 605 کیلومتر) و باتری 150 کیلووات ساعتی(برد 900 کیلومتر) عرضه میشود. بدنه این خودرو تمام آلومینیومی است و توسط بزرگترین دستگاه ریختگری 8,800 تنی جهان ساخته شده و 31 قسمت آن با یکدیگر ادغام شدهاند. نمونه بدون باتری این خودرو 65,500 دلار ارزش دارد و در صورت سفارش نسخه 75 یا 100 کیلووات ساعتی آن باید به ترتیب 75,500 و 83,800 دلار پرداخت کرد. همچنین نسخه ویژه و مجهز به باتری 100 کیلووات ساعتی این خودرو 91,300 دلار قیمت دارد.