هوندا N-Box جدید همراه با تغییرات ظاهری جذاب و تریمهای گوناگون وارد بازار ژاپن میشود. این خودرو یکی از محبوبترین محصولات کلاس kei در ژاپن است.
به گزارش خودروم، نسل اول هوندا N-Box در سال 2011 وارد بازار ژاپن شد. مانند نام این خودرو ما با مدلی کوچک و مربعی مواجه هستیم. اکنون نسل سوم این محصول پیش فروش میشود و در پاییز سال جاری وارد بازار ژاپن خواهد شد. البته قیمت نهایی هوندا N-Box جدید فعلاً مشخص نیست.
طراحی و بروزرسانیها
مثل دو نسل قبلی، جدیدترین N-Box نیز ظاهری جعبهای دارد. اکنون حتی چراغهای جلو نیز مربعی شکل هستند. کاپوت و جلوپنجرهای کوچک مشاهده میشود. درهای عقب مثل یک مینی ون باز خواهند شد. بسته تزئینی فشن استایل نیز علاوه بر تغییر رنگ بندی رینگها عناصری سفید رنگ را به آینه و دستگیره درها اضافه میکند.
متقاضیان این خودرو به جای جلوپنجرهای با تزئینات دایرهای، قادر به سفارش آن با مشبکی ش ضلعی در نسخه استاندارد هستند. در تریمهای بالاتر به شکل استاندارد از چراغهای LED به همراه گرافیکی بهتر برای چراغهای عقب استفاده میشود. در بسته سفارشی کوردینیشن استایل نیز علاوه بر رینگهای آلومینیومی مشکی شاهد استفاده از کروم تیره بر روی جلوپنجره و اطراف پلاک عقب خواهیم بود.
در کابین هوندا N-Box جلو آمپری دیجیتالی با قطر 7 اینچ به همراه نمایشگر مرکزی 9 اینچی وجود دارد. درون داشبورد یک سینی ذخیرهسازی وجود دارد و به سمت سرنشینان گسترش خواهد یافت. در نسخه کاستوم این خودرو تودوزی چرمی نیز در دسترس خواهد بود. هوندا ارقام مرتبط به ابعاد این خودرو را اعلام نکرد. اما براساس ادعای این شرکت، N-Box بزرگترین فضای داخلی در میان هم ردههای خود را در اختیار دارد. صندلیهای عقب را برای افزایش گنجایش فضای ذخیرهسازی بار میتوان خواباند. صندلیهای جلو در همه حال میتوانند صاف باشند.
مشخصات فنی
هوندا N-Box جدید در انواع دیفرانسیل جلو یا چهار چرخ متحرک در دسترس خواهد بود. اطلاعات اولیه به موتورهای تنفس طبیعی و توربوشارژ اشاره دارد. اما اعداد و ارقامی برای آنها اعلام نمیشود. به طور کلی خودروهای کلاس kei ژاپنی 63 اسب بخار قدرت با حجم موتوری 660 سی سی دارند.
قوانین
براساس قوانین یک خودروی کلاس kei نباید طولی بیشتر از 3,4 متر داشته باشد. همچنین عرض و ارتفاع آن نیز نباید از 1,48 و 2 متر تجاوز کند. این گونه از وسایل نقلیه به عنوان راهی برای به حداکثر رساندن فضای سرنشینان استفاده میشوند. البته خودروهای kei اسپورتی مانند هوندا بیت، هوندا S660، سوزوکی کاپوچینو و… وجود دارند.
کلاس kei بخش قابل توجهی از صنعت خودروسازی ژاپن را شامل میشود. در سال 2002 سهم آنها از بازار 34,1 درصد بود و فروشی 1,17 میلیون دستگاهی داشتند. هوندا N-Box در سال گذشته با فروش بیش از 202 هزار دستگاه یکی از محبوبترین مدلهای این کلاس در ژاپن بود.