سدان الکتریکی نتا S عرضه می‌شود، رقیب جدید تسلا مدل 3 از چین
منتشر شده در ۲۴ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۲۶

این سدان الکتریکی و چینی از سه ماهه چهارم سال 2022 وارد بازار خواهد. نتا S ظاهری شیک و چراغ‌های جلویی زیبا دارد و ضریب درگ آن 0.216 اعلام شده است.

به گزارش خودروم، چینی‌ها یک قاتل دیگر برای مقابله با تسلا ساخته‌اند. تصاویری که می‌بینید مربوط به نسخه نهایی و تولیدی استاندارد خودرویی به نام نتا اس(Neta S) است. این سدان الکتریکی و چینی از سه ماهه چهارم سال 2022 وارد بازار خواهد. نتا S ظاهری شیک و چراغ‌های جلویی زیبا دارد و ضریب درگ آن 0.216 اعلام شده است. ظاهر قسمت عقب نیز از طراحی ساده و در عین حال زیبایی برخوردار است. چراغ‌های به هم پیوسته‌ی عقب با اسپویلر اسپرت ادغام شده‌اند و برروی درب صندوق عقب شیشه‌ای باریک و زیبا را خلق کرده‌اند.

این تصاویر که توسط وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین منتشر شده و نشان می‌دهد که نتا S دارای سه نسخه است. نسخه معمولی و پایه؛ تک موتوره و دیفراسیل عقب خواهد بود. نسخه لوکس نیز تک موتوره و دیفرانسیل عقب است و تنها نسخه گران قیمت و پیشرفته آن دارای دو موتور الکتریکی بوده و با درب‌های قیچی‌وار و دیفرانسیل چهار چرخ متحرک متحرک عرضه می‌شود.

برند نتا در سال 2018 تأسیس شد و یک شرکت خودروسازی متعلق به کمپانی هوزون اُتو(Hozon Auto) است. نتا در حال حاضر دو خودرو به نام‌های نتا V و  شاسی‌بلندی به نام نتا U را به فروش می‌رساند. ماه گذشته نیز برند نتا نسخه‌ای ویژه از S را معرفی کرد که خودرویی معمولی محسوب می‌شد و قرار است که آن خودرو نیز در سه ماهه چهارم سال جاری میلادی وارد بازار شود. عرضه یک نسخه ویزه قبل از ورود نمونه پایه یک خودرو به بازار بسیار عجیب است و شاید این روند در چین به یک اتفاق عادی تبدیل شود؛ زیرا برند جدید آواتار نیز همین کار را در مورد خودروی آواتار 011 MMW انجام داده بود.

نسخه لوکس و تک موتوره نتا S در طول، عرض و ارتفاع با ابعاد 4980، 1980 و 1450 میلی‌متر تولید شده و فاصله بین دو محور آن نیز 2980 میلی‌متر است. وزن این خودرو 1990 کیلوگرم بوده و در نسخه دو موتوره این رقم به 2130 کیلوگرم می‌رسد. اندازه تایرها در تمام نسخه‌ها 19 اینچ خواهد بود. موتور برقی نتا S با کدTZ210XS001 شناخته می‌شود و 231 اسب بخار قدرت و 310 نیوتن‌متر گشتاور دارد. این موتور توسط Wuxi CRRC Hofer Powertrain و با سرمایه‌گذاری CRRC.EV چین و Hofer Powertrain آلمان ساخته شده است. بنابراین نسخه تک موتور و دیفرانسیل عقب 231 اسب بخار قدرت و 310 نیوتن‌متر گشتاور در محور عقب دارد. این ارقام در نمونه چهار چرخ متحرک و دو موتوره به 462 اسب بخار قدرت و 620 نیوتن‌متر گشتاور می‌رسد. البته حداکثر سرعت در تمام نسخه‌ها در عدد 185 کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

نسخه دو موتوره با توجه به قدرت اضافی خود کمی با نمونه‌های دیگر متفاوت است و به عنوان مثال لبه‌های زیرین و سپرها مشکی هستند و علاوه بر آن رکاب‌های جانبی هم مشکی رنگ بوده و از کالیپرهای ترمز قرمز رنگ استفاده می‌شود. سپر عقب نسخه دو موتوره کاملاً مشکی است و نسبت به سپر نیمه سفیدِ مدل تک موتوره زیباتر به نظر می‌آید. درب‌های جلو به شکل قیچی باز می‌شوند و درب‌های عقب نیز معمولی هستند. در نسخه اسپرت کلمه S با فونتی متفاوت بر روی درب صندوق عقب و یکی از ستون‌های B وجود دارد.

انتظار می‌رود که این خودرو با قیمت 41440 تا 48840 دلار به فروش برسد و با توجه به قیمت مشابه تسلا مدل 3 در بازار چین، باید گفت که نتا S مستقیماً تسلا را هدف قرار داده است. اما آیا مصرف کنندگان چینی یک برند داخلی را انتخاب می‌کنند؟ در پاسخ باید گفت که اخیراً در چین گرایش به برندهای داخلی افزایش یافته و خریداران جوان به سمت خودروهای چینی می‌روند. بنابراین نتا S هم شانس خوبی در برابر تسلا دارد.

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.