هوآوی و چری بزودی از محصول مشترک خود به عنوان سدانی الکتریکی رونمایی میکنند. این خودرو در بهترین نسخه 496 اسب بخار قدرت دارد.
به گزارش خودروم، سدان الکتریکی لوکسید S7 به شکل مشترک توسط چری و هوآوی توسعه یافته است. برای ساخت این خودرو از پلتفرم E0X استفاده میشود. موتورهای الکتریکی هوآوی نیروی این سدان را فراهم خواهند کرد. به تازگی وزارت اطلاعات و فناوری چین جزئیات بیشتری در رابطه با این محصول افشاء میکند. اکنون ما میدانیم که با سدانی 5 متری به همراه 496 اسب بخار قدرت و باتری LFP-NMC کمپانی CATL روبرو هستیم.
پیش از این لکوسید S7 با کد EH3 شناخته میشد. در روزهای گذشته نیز تصاویری از این سدان با پوشش استتاری و هنگام عبور از جادههای چین منتشر شد. بعد از انتشار این تصاویر، هوآوی عکسهای رسمی محصول مشترک خود با چری را منتشر نمود. اکنون تمام مشخصات S7 به وسیله دولت چین برای ما مشخص است.
لوکسید S7 ابعادی 5,004 یا 2,971، 1,963 و 1,461 یا 1,472 میلیمتری در طول، عرض و ارتفاع دارد. فاصله بین دو محور این خودرو 2,971 میلیمتر خواهد بود. این اعداد شاید کمی زیاد به نظر برسد؛ اما ما درباره یک سدان صحبت میکنیم. اختلاف بین اعداد مزبور برای طول بدنه به دلیل استفاده از سپرهای مختلف است. همچنین اختلاف ارتفاع به خاطر سیستم تعلیق بادی خواهد بود. رینگهای این خودرو 19، 20 و 21 اینچی هستند. امکان سفارش کالیپرهای ترمز برمبو وجود دارد. زاویه ورود و خروج نیز به ترتیب 14/13 و 16/12 درجه هستند.
وزن این سدان بسته به نوع باتری و سایر جزئیات بین 1,975 تا 2,170 کیلوگرم خواهد بود. وزن ناخالص نیز 2,384 یا 2,589 کیلوگرم است. از نظر ظاهری ابتدا چراغهای نازک LED جلو نظر ما را به خود جلب میکنند. دستگیرههای در مخفی، سنسور لیدار مخفی درون سقف، و سقفی پانوراما از دیگر شاخصههای لوکسید S7 هستند.
این سدان به نسل دوم سیستم خودران هوآوی با قابلیت پشتیبانی از NCA مجهز بوده و به تنهایی قادر به رانندگی در شهر یا بزرگراه است. سامانه مزبور در 45 شهر چین قابل استفاده است. سیستم عامل هارمونی هوآوی ورژن 4 نیز در دسترس خواهد بود.
مشخصات فنی لوکسید S7
نسخه پایه لوکسید S7 موتوی الکتریکی با قدرت 292 اسب بخار بر روی محور عقب دارد. انرژی توسط باتری LFP از کمپانی CATL تأمین خواهد شد. ظرفیت باتری مزبور مشخص نیست. ولی میدانیم که امکان سفارش باتری NMC هم وجود دارد. از این باتریها در محصولات نیو هم استفاده میشود. مقاومت در برابر سرما و هزینه ساخت پایین از جمله مزایای آنها هستند.
نمونه چهار چرخ متحرک بر روی محور عقب از همان پیشرانه 292 اسب بخاری بهره میبرد. بر روی محور جلو نیز موتوری الکتریکی با قدرت 204 اسب بخار قرار دارد. در مجموع 496 اسب بخار در اختیار راننده خواهد بود. باتری این نسخه از نوع LFP-NMC ساخت CATL است. چری این خودرو را تولید خواهد کرد. هوآوی موتور، پردازشگرها و… را تأمین میکند.