معرفی کشنده دماغدار جک V5 با قدرت ۶۶۰ اسب بخار
ژن آمریکایی منتشر شده در ۰۱ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۰۰
کشنده دماغدار جک V5

ووهان میزبان کشنده دماغدار جک V5 است. این کشنده قدرتمند به موتور سری M15 کامینز مجهز بوده و اکنون عنوان گران‌ترین کامیون دماغدار چینی را در اختیار دارد.

به گزارش خودروم، در کشور چین گروه خودروسازی JAC به خاطر ساخت خودروهای سواری از شهرت زیادی برخوردار نیست. در واقع جک تمام پشتوانه خود را مدیون تولید انواع خودروهای تجاری بوده و اکنون سهم قابل توجهی از محصولات سبک و سنگین تجاری موجود در بازار چین را گروه خودروسازی جک به تولید می‌رساند. استقبال از تجاری‌های JAC به این خودروساز چین جرأت ساخت خودروهای سنگین تجاری به شیوه آمریکایی‌ها را داد. به گونه‌ای که این کمپانی از جدیدترین محصول خود به نام کشنده دماغدار جک V5 در ووهان رونمایی کرد.

طراحی

کشنده دماغدار جک V5 از همین حالا و تا به این لحظه عنوان گران قیمت‌ترین کامیون دماغدار چینی را در اختیار دارد. بدنه آن به سبک غول پیکرهای آمریکایی بوده و به نظر می‌رسد که ما با یک وسیله نقلیه کار آمد روبرو هستیم. به گونه‌ای که ضریب مقاومت ان در برابر باد تنها ۰,۴۱ بوده و باید دانست که این رقم در کامیون‌های سر تخت معمولی بین ۰,۶۰ تا ۰,۵۵ است. علاوه بر این باید اظهار کرد که وجود دماغه‌ای بزرگ از آسیب دیدن بیشتر راننده هنگام بروز سوانح رانندگی جلوگیری می‌کند.

کشنده دماغدار جک V5

جلوپنجره آبشاری، نشان قرمز رنگ ۵ اینچی به عنوان هویت بصری، رنگ خاکستری جلو پنجره، چراغ‌هایی با گرافیکی شبیه به چشمان عقاب، راهنماهای نارنجی رنگ به تقلید از نمونه‌های آمریکایی، بکسل دوتایی، انحنای جذاب کاپوت، آینه‌هایی بزرگ با پوشش سه نقطه کور و… از دیگر نکات قابل ذکر در رابطه با این کامیون هستند. همچنین تایرها از نوع نسل جدید سری X Line میشلن با مقاومت غلتشی پایین و ابعاد ۲۲,۵ اینچ هستند.

امکانات

از نظر امکانات بر روی کشنده دماغدار جک V5 شاهد استفاده از دوربین ۳۶۰ درجه فراگیر، رادار موج میلی‌متری در مرکز جلو پنجره، رکاب‌هایی پهن، دو کیسه هوا، سردکن و گرمکن صندلی‌ راننده و سرنشین، فرمان چهار پره تخت، میز کار، نمایشگر ۱۰.۱ اینچی، تهویه مطبوع خودکار، استارت دکمه‌ای، قابلیت اتصال به تلفن هماره، وای فای داخلی، اینترنت اشیاء و… هستیم.

مشخصات فنی

موتور کشنده جک V5 از سری کامینز M15 با قدرت ۶۶۰ اسب بخار و گشتاور ۳۲۰۰ نیوتن‌متر است. برای انتقال قدرت از جعبه دنده اتوماتیک ۱۲ سرعته ZF استفاده می‌شود. اکسل جلو از انتهای چرخ و بدون نیاز به تعمیر و نگهداری خاصی استفاده می‌کند. این یعنی در صورت پنچری، نیازی به روغن کاری مجدد و… نیست. همچنین اکسل عقب دارای فناوری نگهداری طولانی مدت بوده و تا ۳۰۰ هزار کیلومتر نیاز به تعویض روغن ندارد. سیستم تعلیق در عقب نیز دارای ۸ کیسه هوا است. محور عقب از میله V کل جهت افزایش ثبات رانندگی برخوردار بوده و مجموع گنجایش مخزن سوخت این خودرو ۱ هزار لیتر است. ضمن اینکه قابلیت گرمایش مخزن سوخت را جهت جلوگیری از انجماد برای این کشنده در نظر گرفته‌اند.

دسته بندی ها: خارجی عناوین روز
برچسب ها:

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.