جک E10x و کسب صفر ستاره ایمنی از لاتین انکپ!
آبروریزی چینی‌ها منتشر شده در ۲۳ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۰۰
تست تصادف جک E10x

جک E10x با شرکت در آزمون تصادف لاتین انکپ تاریخ ساز شد و صفر ستاره ایمنی از این موسسه دریافت کرد.

به گزارش خودروم، آخرین دور آزمایش‌های تصادف در سال 2022 توسط لاتین انکپ برگزار شد. در این دور از آزمایش‌ها خودروهای پاک چینی اما خطر ساز برای زندگی انسان، مورد بررسی قرار گرفته‌اند. جک E10x که با نام‌های EJS1 و E-S1 هم شناخته می‌شود؛ به عنوان یک هاچبک الکتریکی با برند سهول و سرمایه‌گذاری مشترک سئات از فولکس واگن و کمپانی جک، مورد آزمایش قرار گرفت. این خودروی برقی که سال گذشته راهی بازار شده بود؛ اکنون در آمریکای لاتین به عنوان خودرویی جدید عرضه می‌شود. اما جک E10x با کسب صفر ستاره ایمنی از لاتین انکپ تاریخ ساز شده است.

این خودرو، اولین محصول الکتریکی نیست که صفر ستاره ایمنی دریافت می‌کند؛ اما لاتین انکپ گزارش می‌دهد که خودروی جک در آزمایش برخورد از روبرو، به شکل اتوماتیک برق را قطع نکرده است. از آنجا که سیستم قطع برق اضطراری کار نمی‌کند؛ در نتیحه باید گفت کهبرخورد از بغل نیز بسیار نگران کننده خواهد بود. سیستم این خودرو نشان می‌داد که برق قطع شده؛ اما داده‌های لاتین امکپ و ابزارهای آنها می‌گویند که باتری‌ها هنوز فعال بودند.

تست تصادف جک E10x

بدتر از همه فرسودگی بیش از حد لاستیک‌ها در هنگام ارزیابی کنترل پایداری الکترونیک خودرو بود که موجب توقف آزمایش شد! باید توجه کرد که متاسفانه هنوز هم خودروهایی با دو کیسه هوا تولید می‌شوند و جک E10x هم از این قاعده مستثنی نیست. علاوه بر این، سیستم ESC به عنوان یک آپشن عرضه می‌شود و این در حالی است که سایر سیستم‌های ایمنی که جزء بدیهیات یک خودروی مدرن هستند؛ در این خودرو به هیچ عنوان وجود ندارند. از جمله موارد مزبور می‌توان به سیستم ترمز اضطراری خودکار، سیستم کمکی حرکت بین خطوط، کروز کنترل انطباقی و… اشاره کرد.

جک E10x در تست‌های برخورد از جلو، بغل، شاخ به شاخ و حفاظت از عابر پیاده شرکت کرد. در نتیجه این خودرو صفر درصد امتیاز برای حفاظت از سرنشین بزرگسال، 6,34 درصد امتیاز برای حفاظت از سرنشین کودک، 20,25 درصد امتیاز برای حفاظت از عابرپیاده و 6,98 درصد امتیاز برای سیستم‌های کمک ایمنی دریافت کرد. لاتین انکپ اشاره کرد که در این مدل بدنه و کف ساختاری ناپایدار داشته و در نتیجه برخورد خودرو از جلو، محافظت ضعیفی را از قفسه سینه راننده شاهد هستیم که به معنای احتمال بالای ایجاد صدمات خطرناک و شاید مرگ راننده در تصادف با جلو است.

دلیل دریافت صفر ستاره ایمنی توسط جک E10x چیست؟

به گفته لاتین انکپ برق خودرو هنگام برخورد از جلو و بغل قطع نشده و به خاطر بدنه ضعیف فشار سنگینی به قفسه سینه راننده وارد می‌شود که در نهایت موجب وارد آمدن صدمات جدی و شاید مرگ او شود.

جک E10x آزمایشی لاتین انکپ چه امکاناتی داشت؟

این خودرو به دو کیسه هوا مجهز بود. سیستم ESC آن به شکل سفارشی عرضه شده و خبری از سیستم ترمز اضطرای خودکار، سیستم کمکی حرکت بین خطوط، کروز کنترل انطباقی و… در این خودرو نیست.

دسته بندی ها: تازه ها عناوین روز
برچسب ها:

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.