عرضه نسل بعدی محصولات نیو در آمریکا
توسعه بدون توقف! منتشر شده در ۰۸ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۰۰
نیو در آمریکا

بنیانگذار و مدیرعامل خودروسازی چینی نیو، ویلیام لی اعلام کرد که نسل بعدی محصولات این کمپانی وارد بازار آمریکا می‌شوند.

به گزارش خودروم، بنیانگذار و مدیرعامل استارتاپ نیو مستقر در شانگهای، ضمن ایراد سخنانی در جمع برخی از کارمندان این خودروساز چینی اعلام کرد که نسل بعدی محصولات نیو وارد بازار آمریکا می‌شوند. او تایید کرد که نیو در حال آماده‌سازی خود برای ساخت باتری و تراشه‌های اختصاصی در سال ۲۰۲۴ است. لی این اظهارات را در هشتمین سالگرد تاسیس نیو و در مرکز نوآوری Nio واقع در شانگهای ایراد کرد. این سازنده خودروهای الکتریکی چینی در نوامبر سال ۲۰۱۴ و با نام NextEV تاسیس شد و در سال ۲۰۱۶ نام خود را به Nio تغییر داد.

عنوان مراسم سالگرد تاسیس Nio «هدف اصلی را فراموش نکنید و به پیش بروید» بود. مدیران ارشد این شرکت در محل برگزاری مراسم حضور داشتند و بیشتر کارکنان هم به وسیله پخش زنده مراسم را تماشا می‌کردند. این رویداد در ۱۵ نوامبر برگزار شد و اکنون یکی از رسانه‌های چینی جزئیات بیشتری از سخنرانی‌های ارئه شده در آن منتشر کرده است.

ویلیام لی پنج چالش اصلی امروز نیو را که با آنها مواجه است را بیماری کرونا، اوضاع بین‌المللی، وضعیت اقتصادی، افزایش قیمت موارد اولیه(لیتیوم و…) و رقابت دانست. او راه حل‌هایی برای عبور از مشکلات بیان کرد و به بهبود کارایی، صبر و اعتماد به نفس تاکید نمود. او اعلام کرد که سال ۲۰۲۴ باید سال سر به سر Nio باشد؛ یعنی سالی که این کمپانی به معنای واقعی به سودآوری خواهد رسید.

ویلیام لی و مدیران ارشد نیو

لی اعلام کرد که نیو در حال حاضر ۳۰ هزار کارمند در سراسر جهان دارد و این تعداد بیش از دو برابر نسبت به سال ۲۰۲۱ افزایش یافته است. او تاکید کرد که نیو نباید صبر کرده و دیگران را ببینید و کوچک نخواهد شد. برای مقایسه تعداد کارمندان تا ژوئن ۲۰۲۲ باید توجه کرد که لی اتو حدود ۱۵ هزار کارمند تا پایان سال ۲۰۲۱ داشت و اکسپنگ هم در حال حاضر بیش از ۱۳ هزار کارمند دارد.

مدیرعامل نیو تاکید کرد که موبایل هوشمند نیو در سال ۲۰۲۳ عرضه خواهد شد و به شوخی گفت که اگر صفحه تلفن هوشمند شما شکست، نباید آن را به خاطر محصول جدید Nio تعمیر کنید. او اظهار داشت که سایر رقبا گمان می‌کنند که من سرمایه‌گذاری زیادی می‌کنم و هزینه‌ها بسیار زیاد است؛ اما ما پول را در جایی خرج می‌کنیم که باید خرج شود. براساس گزارش مالی سال ۲۰۲۲ زیان سه ماهه سوم Nio به ۵۷۰ میلیون دلار رسید و این در حالی است که میزان سرمایه‌گذاری آن در بخش تحقیق و توسعه رکورد شکنی کرد و با ۴۰۰ میلیون دلار نسبت به سال قبل ۱۴۶ درصد افزایش یافت.

احتمالاً هیجان‌انگیزترین بخش از سخنان ویلیام لی به چگونگی برنامه‌ریزی نیو برای دستیابی به سودآوری مرتبط است. او متعقد است که برای سودآوری در سال ۲۰۲۴ و رسیدن به حاشیه سود ۲۰ درصدی از فروش هر خودرو نیو باید باتری و تراشه تولید کند و در غیر این صورت هیچ شانسی نخواهد داشت. به گفته او باتری‌ها در حال حاضر نزدیک به ۴۰ درصد از هزینه تولید خودروها را تشکیل می‌دهند. اگر نیو باتری تولید کند؛ به شکل خالص ۸ درصد بیشتر سود خواهد کرد.  همچنین تولید تراشه سود ناخالص را تا ۱۰ درصد افزایش می‌دهد.

به گفته مدیرعامل نیو، سال ۲۰۲۵ باید آخرین مرحله توسعه هوشمند این شرکت برای اهداف فعلی نیو نیو باشد و به گفته او آنها نمی‌توانند اجزاه دهند که سایرین از آنها یاد گرفته و سریع‌تر حرکت کنند. نیو در حال حاضر یک برند زیر مجموعه مرموز را بزودی معرفی می‌کند که محصولات آن در محدوده قیمتی ۲۷ هزار دلار تا ۴۲ هزار دلار به فروش می‌رسند. همچنین برندی پایین رده هم بزودی معرفی خواهد شد و نیو مشغول توسعه تلفن همراه و تراشه است.

نیو در ماه اکتبر رسماً وارد اتحادیه اروپا شد و محصولات خود را به آلمان، هلند، سوئد و دانمارک صادر کرد. این خودروساز چینی بزودی کارخانه خود در برلین آلمان را افتتاح خواهد کرد که گامی مهم برای عرضه نسل بعدی محصولات نیو در آمریکا است.

دسته بندی ها: تازه ها عناوین روز
برچسب ها:

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.