محصولات جدید جیلی و فاریزون اتو از آینده می‌آیند!
هوم تراک کابل و سوپر ون منتشر شده در ۱۷ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۰۰
فاریزون هوم تراک کابل / Farizon Cabless HomTruck

فاریزون به عنوان یکی از زیر مجموعه‌های تجاری جیلی، هوم تراک کابل و سوپر ون را معرفی کرد.

به گزارش خودروم، فارزیون اتو دو وسیله نقلیه جدید به نام هوم تراک کابل(Homtruck Cabless) و سوپر ون(SuperVan) را معرفی کرده است. این خودروهای جدید چشم‌اندازی از آینده و طراحی‌ هیجان‌انگیز خودروها هستند.

نام جیلی و فاریزون اتو در اکتبر 2016 بر سر زبان‌ها افتاد و این خودروسازان با مشارکت هم یک اتوبوس شهری و یک خودروی تجاری سبک و کاملاً الکتریکی را معرفی کردند. فاریزون اتو با تمرکز بر بخش خودروهای تجاری تاسیس شد و بخشی از گروه هلدینگ جیلی ژجیانگ است. به همین خاطر هم فاریزون اتو به مجموعه عظیم از استعدادها، زنجیره تامین مدیریت شده و بودجه کلان جیلی دسترسی دارد.

فاریزون سوپر ون / Farizon SuperVAN

در حال حاضر جیلی شرکت‌های ولوو، پولستار، زیکر، جئومتری، لینک اند کو و پروتون را در اختیار دارد و در لوتوس، استون مارتین، جیدو اتو، رادار و مابل سرمایه‌گذاری کرده است. حجم این سرمایه‌گذاری‌ها بسیار زیاد عنوان می‌شود.

فاریزون هوم تراک کابل

در سال 2021 فاریزون هوم تراک وارد بازار شد و اکنون با گذشت یکسال، مدل هوم تراک کابل معرفی شده است. همان طور که از نام این خودرو مشخص است؛ این وسیله نقلیه کابین ندارد و کاملاً خودران است.

هوم تراک کابل جدید بر پایه محرکه‌ها، رادار و حسگرهای اصلی هوم تراک حرکت می‌کند؛ اما این بار این خودرو برای محیط‌های بسته مانند هاب‌های لجستیکی، معادن و بنادر طراحی شده و انتظار می‌رود که این وسیله در یک مسیر مشخص و ثابت حرکت کند. نیازی به راننده نیست؛ چون این خودرو با فناوری هوش مصنوعی و به کمک حسگرها و رادارها فعالیت خواهد کرد. فاریزون می‌گوید که هوم تراک کابل به فناوری‌های سطح 4 رانندگی خودران مجهز است.

هم تراک کابل پوسته سخت‌تری دارد و این موضوع به حسگرها اجازه می‌دهند که محیط کار را در حین فعالیت اسکن کنند. به گفته فاریزون آزمایش‌های اولیه این وسیله نقلیه از سال 2023 در بنادر منتخب چین آغاز شده و سپس از آن در مناطق معدنی، ترانزیت کالا و خطوط حمل و نقل لجستیکی به شکل آزمایشی استفاده می‌شود.

فاریزون سوپر ون

فاریزون ونی براساس پلتفرم چند منظوره GMA جیلی فاریزون به نام سوپر ون(SuperVAN) ساخته است. پلتفرم GMA یک معماری مدولار برای خودروهای تجاری هوشمند بوده و توسط چینی‌ها توسعه داده می‌شود. این پلتفرم امکان جداسازی کامل بدنه و شاسی را فراهم کرده و منجر به یکپارچگی بهتر خودرو خواهد شد.

فاریزون سوپر ون / Farizon SuperVAN

این یعنی سوپر ون می‌تواند به یک وسیله نقلیه شاسی بلند یا کوتاه، کامیون سبک یا MPV تبدیل شود. فاریزون از مواد تجدیدپذیر و زیست تخریب ناپذیر و سازگار با محیط زیست برای تولید سوپر ون استفاده می‌کند؛ چون این ویژگی بخشی از چرخه فعالیت این برند در سال 2023 را تشکیل می‌دهد.

به گفته این خودروساز، سوپر ون در بازارهای جهانی از جمله اروپا، استرالیا، آسیای جنوب شرقی، آمریکای جنوبی و خاورمیانه عرضه شده و تولید انبوه آن در سال 2024 آغاز می‌شود.

گسترش جهانی فاریزون

علاوه بر عرضه دو خودروی مزبور در سطح جهان، فاریزون چشم‌اندازهای بیشتری برای حضور در بازار جهانی دارد. این شرکت می‌خواهد با راه‌اندازی یک سیستم توسعه انطباقی صادرات و همزمان با تاسیس مراکز تحقیق و توسعه بومی‌سازی، مونتاژ KD را در دستور کار قرار دهد. جیلی هم به تازگی با جئومتری C مجوز حضور در اتحادیه اروپا را دریافت کرده و در سال 2023 وارد این بازار خواهد شد.

فاریزون در محصولات آینده خود به ارتبط ماهواره‌ای و قابلیت‌های موقعیت‌یابی با دقت بالا و مبتنی بر ماهواره برای مشتریان چینی با همکاری Geespace به عنوان یک شرکت تابعه کاملاً تحت نظر گروه فناوری جیلی توجه خواهد داشت و بخشی از پروزه تولید انبوهی از ماهواره‌های تجاری چین است.

تاکنون فاریزون یک موسسه تحقیقاتی خودروهای تجاری پاک در چین تاسیس کرده است. این سازنده خودروهای تجاری به خدمات اجاره ناوگانی متشکل از خودروهای پاک، خدمات شارژ و تعویض باتری هم فکر می‌کند. این شرکت به تازگی 300 میلیون دلار سرمایه خارجی به رهبری Hidden Hill Capital از GLP سنگاپور جذب کرده است.

دسته بندی ها: تازه ها عناوین روز
برچسب ها:

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.