هونگچی در سال ۲۰۲۳ توانست گروه خودروسازی FAW را سر بلند نموده و با ثبت آماری فوقالعاده در فروش محصولات خود روزهای خوبی را تجربه میکند.
به گزارش خودروم، هونگچی به عنوان برند پرمیوم گروه خودروسازی FAW در سال ۲۰۲۳ توانست بیش از ۳۷۰ هزار خودرو را به فروش برساند. این رقم نسبت به سال گذشته ۲۹,۵ درصد رشد را نشان میدهد. میزان فروش خودروهای پاک این برند چینی نیز با افزایش ۱۳۵ درصدی مواجه بود و هونگچی توانست بیش از ۸۵ هزار خودروی پلاگین هیبرید، هیبرید یا برقی را به فروش برساند. پر فروشترین مدلهای هونگچی خودروهای هونگچی H5 و HS5 بودند. هر دو خودرو فروش سالانهای بالاتر از ۱۰۰ هزار دستگاه در سال ۲۰۲۳ را تجربه کردند. این رقم نسبت به سال قبل ۴۰ درصد افزایش را نشان میدهد.
گروه FAW تغییرات قابل توجهی به منظور تقویت مدیریت بازاریابی هونگچی با ادغام موسسات و بکارگیری روشهای نوین بازاریابی اعمال کرد. این استراتژی جدید All in نام دارد و موجب توسعه بیشتر خودروهای پاک و به خصوص برقی خواهد شد. همچنین به موجب این رویکرد زبان طراحی، لوگو، پلتفرمها و برنامهریزی تولید هونگچی با تغییراتی مواجه شد.هونگچی در نظر دارد که تا سال ۲۰۲۵ میزان فروش خود را به بیش از یک میلیون خودرو برساند و از این تعداد باید ۵۰۰ هزار دستگاه به خودروهای پاک مرتبط باشند.
هونگچی تا سال ۲۰۳۰ حجم فروش انباشته خود را به ۱,۵ میلیون دستگاه میرساند و در آن زمان تولید خودروهای پاک استراتژی اصلی این برند خواهد بود. ضمن اینکه در سال ۲۰۲۵ هونگچی باید بیش ۷۰۰ فضای تجربه کاربری یا نمایشگاه اختصاصی، شبکه ارائه خدمان پس از فروش در بیش از ۱ هزار نقطه مختلف و ۶۰۰ هزار پایانه شارژ خودروهای الکتریکی در خارج از کشور چین ایجاد کند. زیرا این برند بدنبال اختصاص بیش از ۱۰ درصد از حجم فروش خود به بازارهای خارجی است.