مدیرعامل هلدینگ جیلی از هدف این شرکت برای فروش فروش 1,65 میلیون خودرو در سال 2023 میگوید که از این تعداد 600 هزار خودرو الکتریکی هستند.
به گزارش خودروم، مدیرعامل گروه خودروسازی جیلی، گان جیایو اعلام کرد که این خودروساز چینی بدبنال فروش 1,65 میلیون خودرو در سال 2023 است. او اعلام کرد که بر اساس هدف گذاری این شرکت، باید بیش از دو برابر مقدار کنونی یعنی 600 هزار دستگاه خودروی الکتریکی فروخت. همچنین حجم فروش محصولات هیبریدی جیلی نیز باید دو برابر شود. فروش خودروهای برند زیکر نیز دو برابر خواهد شد.
گان جیلو با اشاره به عملکرد جیلی در سال 2022 و فروش 1,432,988 خودرو و رشد سالانه 8 درصدی، از سه برابر شدن نرخ نفوذ خودروهای پاک خبر داد. به گفته او برای چندمین ماه متوالی میزان فروش این خودروها بیش از 30 درصد بود. در عین حال دیگر اهداف مهم جیلی شامل ساخت خودروهایی براساس معماری انرژی جدید جیلی برای حل مشکلات کاربران به منظور دستیابی به شعاع پیمایش بیشتر، ترکیب نرم افزار و سخت افزار برای بهبود کیفیت رانندگی، افزایش ایمنی و… هستند.
همزمان با سخنان مدیرعامل جیلی، مرکز محاسبات هوشمند ستاره جیلی به عنوان اولین پلتفرم رایانهای یکپارچه راهاندازی شد. این ویژگی کارایی جیلی را در مباحث مرتبط به تحقیق و توسعه محصولات تا 20 درصد بهبود میبخشد و منجر به تولید خودروهای الکتریکی ایمنتر، هوشمندتر و نوآورانهتر میشود.
هلدینگ جیلی در حال حاضر برندهای رویلان، جئومتری، زیکر، لینک اند کو و… را هدایت میکند. زیکر و رویلان برندهایی کاملاً جدید با تمرکز بر روی خودروهای پاک هستند. مجموع فروش خودروهای پاک هلندیگ جیلی در سال 2022 بیش از 270 هزار دستگاه بود. همچنین هلدینگ جیلی 79 درصد از سهام میزو موبایل را خریداری کرده است. تحقیقات میزو روی گوشیهای هوشمند و سیستم عامل خودروهای جیلی کمک میکند تا خودروهای الکتریکی هوشمندتر و متصلتری بسازد.