گروه خودروسازی GAC با صدور اطلاعیهای غافلگیر کننده خبر از تغییر نام سرمایهگذاری مشترک خود با میتسوبیشی داد. به این ترتیب عملاً تولید میتسوبیشی در خاک چین متوقف میشود.
به گزارش خودروم، منابع آگاه و برخی از رسانههای چینی از اعمال تغییراتی عجیب در سرمایهگذاری مشترک گک میتسوبیشی خبر میدهند. بنابر اطلاعات موجود از این پس نام شرکت مزبور هونان ژیشیانگ بوده و همزمان شرکتهای میتسوبیشی موتورز و گروه میتسوبیشی از دایره اعمال قدرت در این جوینت ونچر خارج شدهاند. علاوه بر این سهامداران این شرکت از این پس با توجه به تغییر اطلاعات صنعتی، تجاری، دامنه تجارت؛ توجه به فروش خودروهای پاک، فروش قطعات و… با گک یا گوانجو اتومبیل گروپ طرف حساب هستند. این شرکت سرمایهای به ارزش ۱,۹۴۷ میلیارد یوان را کنترل میکند.
خداحافظی آرام
بر اساس اطلاعیه هیئت مدیره گروه GAC، این کمپانی موارد مرتبط به ساماندهی مجدد گک میتسوبیشی را بررسی، تصویب و به وکلای حقوقی صاحبان سهام و… اطلاع میدهد. بنابراین روند فعالیت گک میتسوبیشی و گک میتوبیشی اتو تغییر خواهد کرد. به این ترتیب گک میتسوبیشی از شرکتی مستقل به یک زیر مجموع از گروه GAC تبدیل میشود. برند آیون از کارخانه این شرکت برای افزایش ظرفیت تولید استفاده میکند. در عین حال شرکت گک میتسوبیشی موتورز به طور مشترک توسط میتسوبیشی موتورز، گروه GAC و میتسوبیشی کورپوریشن هدایت میشود و به ارائه خدمات، فروش قطعات و… به دارندگان محصولات گک میتسوبیشی میپردازد. این ساماندهی از انحلال گک میتسوبیشی جلوگیری خواهد کرد.
همه چیز به نفع آیون
این اتفاق و رویداد مهم در صنعت خودروسازی چین، به معنی پایان تولید محصولات میتسوبیشی در آینده نزدیک و در خاک چین است. از طرفی برند آیون با خوشبختی بزرگی مواجه بوده و از پیش آمد مزبور برای افزایش ظرفیت تولید خود بهره میبرد. آیون برای رساندن ظرفیت تولید پایه خود به ۶۰۰ هزار دستگاه در سال تلاش میکند. اما هدف این برند در سال ۲۰۲۵ شامل تولید و فروش یک میلیون خودرو میشود.