
جیلی و رنو با تاسیس یک شرکت جدید تولید پیشرانه هیبریدی، احتراقی و پلاگین هیبریدی در 17 کارخانه را آغاز میکنند.
به گزارش خودروم، گروه رنو و جیلی در چارچوب تفاهمنامهای، رسماً با تاسیس یک شرکت جدید، توسعه و تولید پیشرانههای هیبریدی و احتراقی را آغاز میکنند. این خودروسازان فرانسوی و چینی، هر کدام 50 درصد از سهام شرکت تازه تاسیس را در اختیار داشته و این شرکت هم به عنوان تامین کنندهای مسقل سیستمها و اجزای پیشرانه فعالیت خواهد کرد.
در ابتدا، این شرکت پیشرانههای هیبریدی نسل بعدی برندهای رنو، داچیا، جیلی، ولوو، لینک اند کو، پروتون، نیسان و میتسوبیشی را تولید و عرضه خواهد کرد. با این حال در آینده، برندهای دیگر هم شامل حوزه نفوذ این شرکت شده و عملیات تولید آن گستردهتر خواهد بود. همچنین شرکت جدید رنو و جیلی، فناوریهای بدون آلایندگی را در پنج مرکز تحقیق و توسعه جهانی در سراسر دنیا توسعه خواهد داد.
براساس این قرارداد جدید، جیلی و رنو برای شرکت تازه تاسیس خود، حدود 19 هزار نفر را در سراسر جهان استخدام کرده و در 17 کارخانه در 3 کشور جهان تولید را آغاز میکنند. برآوردهای اولیه نشان میدهد که سالانه بیش از 5 میلیون موتور احتراقی، هیبریدی و پلاگین هیبریدی به همراه جعبه دنده تولید شده و به بیش از 130 کشور و بازار تحویل داده میشوند. در نهایت این سرمایهگذاری مشترک میتواند تا 80 درصد از بازار جهانی پیشرانههای احتراقی را پوشش دهد.
مدیرعامل رنو، لوکا دی میو میگوید که این شرکت بخشی از رنجیره تامین خودرو برای دهههای آینده است و ما خوشحالیم که برنامه بلندپروازنه خود را با همکاری جیلی و برای توسعه فناوریهای ICE و پیشرانههای احتراقی دنبال کرده و بخش مهمی از آن هستیم.
جیلی در حال حاضر یکی از بزرگترین تولیدکنندگان خودرو در سطح جهان بوده و مالک و سهامدار شرکتهایی مانند لینک اند کو، پوروتون، پولستار، لوتوس، ولوو، زیکر و جئومتری است. اخیراً هم این شرکت بخشی از سهام استون مارتین لاگوندا را خریداری کرده است. قرارداد جدید جیلی با رونو باید از سال 2023 اجرایی شود و در ان زمان جزئیات بیشتری از این همکاری منتشر خواهد شد.