حمله چینی ها به نمایندگی تسلا به خاطر کاهش قیمت!
اتفاق عجیب منتشر شده در ۱۸ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۰۰
لوگو خودروسازی تسلا

تعدادی از مشتریان محصولات تسلا به دلیل کاهش قیمت خودروهای این شرکت آمریکایی در چین، به نمایندگی تسلا حمله کرده و آن را تخریب کرده‌اند.

به گزارش خودروم، تسلا در چین قیمت محصولات خود را کاهش داده است. به عنوان مثال ارزش مدل 3 حدود 3 هزار تا 5,300 دلار کاهش یافته و برای خرید این خودرو باید 33,600 تا 48,200 دلار پرداخت کرد. قیمت تسلا مدل Y نیز 4,200 تا 7,000 دلار کاهش یافته و ارزش آن به 38 هزار تا 52,600 دلار رسیده است. این اقدام عامل خشم مشتریانی شد که به تازگی خودروی جدید خود را تحویل گرفته بودند؛ چون براساس قیمت قدیم و بالاتر از میزان فعلی به شرکت تسلا پول پرداخت کرده‌اند.

برای درک این موضوع باید اشاره کرد که قیمت تسلا مدل 3 حدود 30 درصد بیشتر از بی وای دی سیل یا اُتو 4 بود؛ اما اکنون قیمت آنها تقریباً یکسان شده است. با این حال چندین اعتراض سراسری در چین و در مقابل نمایندگی‌های تسلا رخ داد. در نمایندگی تایکو لی اوضاع بسیار بد بوده و مشتریان خشمگین تسلا با هجوم به یک مرکز خرید در چنگدو، به داخل نمایندگی هجوم برده و آن را تخریب کرده‌اند. این مشتریان هدایا و مواد غذایی داخل نمایندگی را دزدیده و به ATV الکتریکی تسلا آسیب زدند.

اعتراضات در تسلا

طبق اطلاعات منتشر شده؛ مالکان خشمگین خودروهای تسلا نوشته‌ای تهیه کرده و پس از امضا با اثر انگشت به کارکنان تسلا تحویل داده‌اند. آنها در این متن خواستار 100 هزار کیلومتر شارژ رایگان، 1 میلیون امتیاز تسلا، دسترسی مادام‌العمر به FSD و افزایش گارانتی 2 تا 4 خودروهای خود شده‌اند. کارکنان نمایندگی تایکو لی تسلا به مشتریان شاکی توضیح داده‌اند که هیچ طرح جبرانی برای مشتریانی که خودرو را با قیمت بالاتر خریداری کرده‌اند؛ وجود نداشته و چون تسلا مانند سایر کشورها در چین فروش مستقیم دارد، همه تغییرات قیمتی برای همه افراد شفاف و قابل مشاهده است. این نمایندگی تاکید کرد که خودروسازانی که فروش واسطه‌ای دارند؛ وضعیتی مشابه با شرایط موجود را به راحتی کنترل کرده و از روش‌هایی برای دور زدن و عدم جلب توجه مشتریان استفاده خواهند کرد.

اعتراضات جزئی دیگری هم در سراسر چین و به خصوص در مقابل برخی از نمایدگی‌های تسلا در جنوب غربی شانگهای رخ داد. مردم بیرون از فروشگاه تسلا تجمع کرده و با فریاد و نمایش تابلوهایی خواستار بازپرداخت پول خود و احترام به حقوق مشتریان شدند. در عین حال گریس تائو معاون جهانی تسلا با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که کاشه قیمت‌ها در چین منعکس کننده نوآوری در مهندسی بوده و پاسخ مثبت ما به درخواست پکن برای توسعه اقتصادی است.

مانند اعتراضات قبلی مشتریان چینی و داستان ساختگی خرابی ترمز محصولات این شرکت در دو سال گذشته، این حوادث پایان می‌پذیرد؛ اما چیزی که بیشتر از همه توجه افراد را به خود جلب می‌کند نگاه رسانه‌های چینی به حوادث پیرامون تسلا و اهمیت آن است. این موضوع ثابت می‌کند که این خودروساز آمریکایی از جایگاهی قابل توجه برخوردار بوده و پکن هم رفتار تسلا را زیر نظر دارد.

دسته بندی ها: تازه ها عناوین روز
برچسب ها:

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.