کاهش فروش تسلا در چند ماه گذشته و موفقیت BYD با مدلهایی همچون یان و دلفین، زنگ خطری جدی را برای غول آمریکایی به صدا در آورد.
به گزارش خودروم، بر اساس آخرین مطالعات بازارهای مختلف سهم جهانی کمپانی بی وای دی و تمام زیر مجموعههای آن به جز دنزا تقریباً با سهم تسلا در سه ماهه سوم سال جاری برابر است. این یعنی هر دو خودروساز برقی حدود ۱۷ درصد از سهم کل بازار خودروهای الکتریکی جهان را به خود اختصاص دادهاند.
مطالعات فوق نشان میدهد که تسلا بیش از ۴۳۵ هزار وسیله نقلیه در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۳ به فروش رسانده است. این رقم برای بی وای دی و در مدت زمان مزبور ۴۳۱,۶۰۰ دستگاه بوده و تنها ۳۵۰۰ دستگاه کمتر از تسلا است. بنابراین هر دو شرکت تقریباً از نظر فروش در جایگاه برابری قرار دارند.
با این حال میزان فروش تسلا در سهه ماهه سوم امسال نسبت به مدت زمان مشابه در سال قبل، حدود ۶,۷ درصد کاهش یافت. اما بی وای دی در همین زمان توانست ۲۲,۵ درصد نسبت به سال قبل میزان فروش خودروهای الکتریکی خود را افزایش دهد. این روند ناشی از عرضه رقبای جدیدی برای مدل ۳ در چین است. اما انتظار میرود که بی وای دی عملاً در سه ماهه چهارم تسلا را شکست دهد و رهبری فروش جهانی خودروهای الکتریکی را به دست بگیرد.
محبوبترین مدلهای تسلا در بازار جهانی خودروهای Y و ۳ هستند. بی وای دی هم با یان، پلاس، دلفین و سیگال به موفقیتی چشمگیر دست یافت. چین در حال حاضر با اختصاص ۵۸ درصد از بازار جهانی خودروهای الکتریکی، بزرگترین بازار وسایل نقلیه برقی است. آمریکا با ۱۲ درصد رتبه دوم را در اختیار دارد. آلمان نیز سومین بازار بزرگ خودروهای الکتریکی است.