کادیلاک با رونمایی از یک خودروی مسابقهای جدید از اهداف خود برای حضور در مسابقات 24 ساعته لمان پرده برداشت!
به گزارش خودروم، خودروی مسابقهای کادیلاک V-LMDh با سه رنگ مختلف و برای رقابت در مسابقات روکس 24 دیتونا در اواخر ژاویه معرفی شد. هر سه نمونه این خودرو دارای بخش پشتی مشکی رنگی هستند که روی آنها از نشان سری V استفاده میشود. در بخش جلوی کادیلاک V-LMDh نیز شاهد بکارگیری رنگهای آبی، طلایی و قرمز از سری V هستیم.
شماره 1 این خودرو طلایی رنگ است. نسخه قرمز با شماره 31 در مسابقات ایمسا WeatherTech آمریکا حضور خواهد داشت و خودروی آبی رنگ با شماره 2 در مسابقات قهرمانی استقامت جهانی فیا حضور دارد. نایب رئیس کادیلاک، روری هاروی درباره این خودرو میگوید: «کادیلاک خود را برای رقابت با بهترینها در آمریکای شمالی و جهان از جمله مسابقات 24 ساعته لمان آماده کرده است.»
در کادیلاک V-LMDh از یک موتور 5,5 لیتری V8 تنفس طبیعی با کد داخلی LMC55R استفاده میشود. همچنین سیستم هیبریدی موجود و مشترک در تمام خودروهای این سطح در محصول مسابقهای کادیلاک وجود دارد. حداکثر قدرت براساس قوانین به 670 اسب بخار رسیده و نیروی موتور توسط گیربکس 7 سرعته سکونشئال به چرخها منتقل میشود. شاسی این خودرو نیز توسط شرکت دالارا تولید میشود.
رقبای کادیلاک به جای بهرهگیری از پییشرانههای تنفس طبیعی، به سراغ نمونههای توربو رفتهاند. به عنوان مثال پورشه از موتوری 8 سسیلندر و 4,6 لیتری توئین توربو بهره میبرد و در مقابل نیز بی ام و از موتور 8 سیلندر 4 لیتری توئین توربو استفاده میکند. همچنین اکورا از پیشرانه 6 سیلندر 2,4 لیتری توئین توربو بهره برده و لامبورگینی هم به سراغ پیشرانه 8 سیلندر توئین توربو میرود.
کادیلاک پس از به دست آوردن موفقیتهای زیاد در مسابقات ایسما به کلاس جدید LMDh خواهد رفت. این برند در سالهای 2017، 2018 و 2021 در رقابتهای ایسما پیروز شد و در سالهای 2017 تا 2020 هم در مسابقات روکس 24 دیتونا پیروزهای مهمی به دست آورد. کادیلا به تازگی اعلام کرد که برای حضور در مسابقات فرمول یک با شرکت اندرتی همکاری میکند. حضور در مسابقات فرمول یک، هدفی جدا از مسابقات استقامت جهانی نیست و نایب رئیس این شرکت گفته است که از نظر کادیلاک حضور در فرمول یک تکمیل کننده فعالیتهای اخیر آنها است و این تصمیم هیچ گونه تاثیری بر روی سایر مسابقات ندارد.