گروه خودروسازی سایپا تولید اولیه خودروی P90 یا کادیلا پارس خودرو را آغاز نموده است. این محصول احتمالاً در نیمه دوم سال آینده وارد بازار کشور خواهد شد.
به گزارش خودروم، گروه خودروسازی سایپا پروژه تولید خودرویی بر مبنای پلتفرم P90 یا همان تندر 90 در کارخانه پارس خودرو را دنبال میکند. این خودروساز دولتی نام خودروی مزبور را کادیلا گذاشت و چندی پیش نیز نسخهای از آن در حضور مسئولین و چند تن از خبرنگاران رونمایی شد. اکنون با انتشار تصاویری از خطوط تولید پارس خودرو، باید گفت که گروه خودروسازی سایپا قدمی دیگر برای تجاری سازی نسخه ایرانیزه تندر ۹۰ بر میدارد. زیرا تصاویر مزبور نشان میدهد که پارس خودرو تولید اولیه کادیلا را آغاز نموده است.
البته ناگفته پیداست که فعلاً و حداقل تا نیمه دوم سال آینده، خبری از کادیلا پارس خودرو نبوده و امکان ثبت سفارش برای آن وجود ندارد. چون مراحل اولیه تولید به منظور شناسایی باگهای بدنه و سازههای مهندسی خودرو انجام میشود. پس چند ماهی با تولید آزمایشی کادیلا و سپس ساخت انبوه این خودرو بر روی خطوط مونتاژ پارس خودرو فاصله داریم. اما میتوان امیدوار بود که تا چند ماه آینده نمونههای اولیه از نسخه نزدیک به نمونه تولید انبوه را در نمایشگاههای مختلف خودرویی ببینیم.
مشخصات کادیلا پارس خودرو P90
کادیلا پارس خودرو از نظر ظاهری همان تندر ۹۰ بوده و در واقع ما با یک فیس لیفت در نمای داخلی و بیرونی این خودرو مواجه خواهیم بود. گرو سایپا در این خودرو بدنبال استفاده از موتور ME16 با حجم ۱۵۸۷ سیسی و ۱۶ سوپاپ است. قدرت این پیشرانه ۱۱۵ اسب بخار بوده و حداکثر گشتاور آن نیز ۱۴۷ نیوتنمتر خواهد بود. نیرو توسط گیربکس ۵ سرعته دستی به محور جلو منتقل خواهد شد. البته در آینده نسخه اتوماتیک و به احتمال زیاد از نوع CVT نیز تولید میشود.
از نظر امکانات رفاهی و ایمنی محصول جدید پارس خودرو به نشان دهنده وضعیت دندهها، سامانه پایش فشار باد لاستیک، دیلایت، سیستم کنترل پایداری، کروز کنترل، فرمان دیکات، رینگ آلومینیومی، سنسور نور، تهویه مطبوع اتوماتیک، مولتیمدیا، دوربین دید عقب، سنسور عقب و… مجهز خواهد بود. البته احتمالاً کادیلا نیز مسیری همانند اطلس طی نموده و در تیپهای مختلف و بر اساس میزان آپشن دستهبندی خواهد شد.
ایران کلان دو تا صنعت خودرو و پوشاک رو باید ببوسه بذاره کنار
شما نظر دادن رو ببوس بذار کنار. استعداد ایرانی رو کمتر جای جهان دارن. این فکر پوسیده باعث همه پسرفتها است
الان به خاطر طرز تفکر این آقا, ایران خودرو باید خودروی حلبی تولید کنه؟
فیس لیفت کجاش پیشرفته
تو هم فکر می کنی قراره سایپا یا ایران خودرو برات جگوار یا تویوتا بسازه همه میدونن استعداد هست ولی کی اهمیت میده
انصافا خیلی زشته
واقعا بد قیافس طراحی درها با جلو عقب اصلا نمیخونه.انگار یه تیکه از ماشین دیگه چسبوندن به هم
آقا علی شما باید دنیا رو بزاری کنار
هرچیزی دولتی بشه دزدی اتفاق میفته و برای همین دولت به هیچ عنوان نباید انحصار ایجاد کنه و هرجایی انحصار ایجاد بشه باید حتما با واردات و ایجاد رقبایی جدید به افزایش قیمت و کیفیت محصول کمک بشه.
تندر ۹۰ رو چراغ های جلو و عقب تغییر دادن یه اسم مسخره گذاشتن روش باقیمت بالا به مردم قالب میکنن خاک تو سر کسی که بره اینها رو بخره
انگار صندوق صدقات چی این بد قیافه مزخرف
قیافش بدم نیست دیگه زیاد شلوغش می کنین
حالا اینقدر تو سرش نزنید از پراید و کوئیک و سمند و … بهتره
از سمند بهتر نیست
این لگن کاردستی با اون کیفیتش
“پول بنز بده آشغال سوار شو ”
تیتری که زدم صرفا کوبیدن هر دو شرکت خودروساز ایرانی نیست-
متاسفانه از ساخت قطعات که مکانیک دلسوزی مثل من رو واقعا عصبانی میکنه بگم یا از ورق نازکی که با آب دهن فرو میره یا از کیفیت خوب مونتاژ که بین سپر و بدنه دست جا میشه
این قسمت آخر رو مبالغه کردم ولی شرکت های عزیز ایران خوردو و سایپا اصلا برای شعور مصرف کننده محصولاتشون ارزش قائل نیستن
امکاناتی که رو ماشین های 40 سال پیش اروپا هست ما تازه داریم رو ماشین هامون نصب میکنیم
اگه تحریمیم پس این لوازم افتر مارکت آلمانی فرانسوی ژاپنی و… که من تو مغازم دارم چی میگه یعنی من میتونم جنس اصلی خارجی تو مغازه ام داشته باشم شرکتی که با این تیراژ خودرو میسازه نمیتونه؟؟
میدونم اینجا حرفم شنیده نمیشه
ولی مدیران عزیز ما بلدیم فیس لیفت کنیم حتی بهتر از شما لطفا اون پولی رو که برای فیس لیفت خورد و میزارید وسط برای قطعه و ورق بزارید
ایران میتونه بسازه ایران BMW نیست ایران مرسدس نیست میدونم ایران تویوتا نیست درسته ولی میتونه تبدیل به یه برند بشه مثل
ایران یه پیکان ساخته از ایران ناسیونال
خود اینگلیسی ها داخل نمایشگاه نسخه ساخت ایران رو نشون میدن
یه ایرانی میشه سازنده تانک های رضوانی
بسیارمفید و مختصر دم شما گرم توضیحاتتون بسیار زیبا و کامل بود زند باشید.
اونقدر بیشعورن میخوان موتور پژو تی یو فایو بزارن روش مردم ال نودو به خاطر موتورش میخریدن
متاسفانه قطعات ال نود دیگه تامین میشه…خط تولید موتور ال نود و به موتور تی یو فایو تعغیر دادن
فعلنم مشکلات زیاد دارن برای تولید خط پر از ایراده
شرم آوره. همون دنا هستش با تغیرات ظاهری. علنا به شعور ایرانیا توهین میکنن. هدفشون فقط فروشه نه به کیفیت اهمیت میدن نه به پیشرفت و تکنولوژی پایبندن
شرکت های خودروسازی ایران یاد گرفتند با تغییر سپر جلو و عقب و د وتا چراغ با اسمی جدید ماشین های زمان دقیانوس رو به قیمت بنزین ام دبلیو و خودروهای لوکس روز به پاچه مردم فرو کنند
جداقل یه شیار در طرفین روی درها بندازین لااقل بشه گفت یه دست به بدنه ال نود زدین
فقط پسرفت
از الان گفته باشم چراغ جلوهاش اگه مثل ساینا و کیوک نباشه من نمیخرما. یا کیوک باشه یا ساینا. عقبشم چراغهای تیبا ۲ رو بزارین که یه محصول بسیار خاص بشه. زه روی بدنه رو هم بکنین لطفا که شبیه ال ۹۰ نباشه. یه خورده تنوع لازمه.
ایران روی چین را سفید کرد ، چین کپی از خودروهای خارجی میگیره ،، اما ایران کپی از نام ماشینهای آمریکایی میگره!
همه میدونیم از لحاظ طراحی کابین ،کیفیت فنی و ایمنی نسبت به خودروهای روز دنیا خییییییییلی عقبه .ولی با توجه به مَثَلِ چون عیبش گفتی حسنش بگو😁😁یا یه همچین چیزایی ،تغییرات ظاهر بیرونی به نظر من قابل قبوله .یه کاربری هم گفته بود هرکی بخره خاک بر سرش خواستم بگم خاک بر سر خودت دوست عزیز که بدون فهم و شعور حرف میزنی .من برنامه ایی برای خریدش ندارم ،ولی اگه بخوام بخرم با این بازار بسته خودرو در مملکت چه انتخاب دیگه ایی دارم ؟نه اینقدری پول دارم ۵۰میلیارد بدم ماشین روز دنیا سوار شم ،نه اینکه از جونم درحدی سیر شدم که سوار پراید و ۴۰۵ بشم .تهش از بین همینا باید یکی رو انتخاب کنم .چینی هم بخرم که تا خوبه ،خوبه خدا نکنه خراب بشه یا علی الخصوص نیاز به قطعه پیدا کنه .یا قطعه نیست یا هست مثل همین خودروهای وارداتی ۱۰برابر قیمت اصلیشونه .داشتم که میگم .آخه روغن هیدرولیک جک ۷میلیون و پونصد ؟؟؟؟
حرف حق بود . واقعا انتخاب نیست . چینیا هم زود به زود توقف تولید میشن . ۴۰۵ و پراید و پارس هم بدنه ندارن دست بزنی سقفشونذخم میشه . النود های الانم قطعاتشون قیمتشون زیاده . این ماشین بدنه خوبی داره موتور کم مصرفی داره بدنشم که خوبه از سمند و دنا ، بجای دنا و شاهین . بین بد و بدتر شما کدومو انتخاب میکنید .
اولین موردی که توجه خریدار رو جلب میکنه، زیبایی ماشین هست که در کادیلا اصلا نمیبینم.
با عرض معذرت خر همون خره فقط پا لانشو عوض کردن
خاک تو سرتون ، یعنی تا کی فقط باید قیافه ماشین رو تقییر بدین که اون هم همه یک شکلن الان همین ماشین بر گرفته از ال نود و دناست . خداوکیلی فقط دارین آبرو ایران رو تو جهان میبرین ، یعنی واقعا خاک تو سرتون ، افغانستان با حضور کم رنگش تو جهان به این پیشرفت رسیدن که ماشینی درست کردن که جهانی شده ، ولی ما هنوز تو قرن تیرکمان سیمی هستیم متأسفم براتون🤢🤮
حیف اینترنتی که باسه این صفحه و این آشغال هدر دادم
چرت ترین طراحی بود که دیدم
و در آخر این ماشین ارزشش نهایتا باید مثل پراید باشه
بنظر من باید از تولید همین ماشینها هم خوشحال باشیم چون سال نود و هفت که تحریم خیلی جدی شد دیگه تولید پراید هم متوقف شد و بازم خوبه تو این دوساله شروع به تولید کردیم.در ضمن هیچ جای دنیا با پول این ماشینا نمیشه بنز و بی ام دبلیو یا هر ماشین دیگه ای خرید.شما برید ببینید با پنج شیش هزار دلار چه ماشین صفر کیلومتری میشه خرید.نکات منفی رو همه میدونیم و میگیم ولی یکم مثبت ها رو هم بگیم
شما ظاهرا تبلیغات صدا و سیما خیلی روتون تاثیر گذاشته! واقعا فکر میکنید این خودرو با قیمت 250 تا 300 میلیون بدست مصرف کننده میرسه؟ همین الان قیمت ال 90 صفر توی بازار حدود یک میلیارد هست یعنی 20 هزار دلار، حالا برو ببین با این پول چه خودروهای بروزی در اروپا میتونی بخری
یاد کادیلاک پیر خانوادگیمون بخیر حتی اواخر با اینکه پیر شده بود اما سواری باهاش لذت بخش بود سایپا و ایران خودرو راهی جز قطعه ساز شدن ندارن تا زمانی که ماشینهای آمریکایی و اروپایی و آسیایی نیان این دوتا روی پلت فرم پراید و پژو هر آشغالی رو به مردم میندازن مردم هم مجبورن بخرن اونی که ماشینش فرسوده شده و پول چینی نداره چکار کنه مجبوره همین پژوی دهه هشتاد میلادی که با اسم دنا و تارا و سمند بهش میدن سوار شه اللهم زلزل عروش الظالمین
قدیمی ها یه ضرب المثل دارند که میگه “خر همون خره فقط پالان عوض شده”
یعنی هیچ ابتکار عمل هیچ خلاقیت دیده نمیشه ..بابا لامصب ها اگه کمی برداری هم میکنید لااقل با همون کیفیت اصل کپی کنید ..ماشین های شما همینجوریش آشغاله وقتی که باز کمی برداری میشه آشغالتر هم میشه🤮🤮🤮یه وقت فکر نکنید مردم دوست دارند محصولات شما رو بخرند بخدا مردم مجبورند آشغال های شما رو بخرند..اگه ماشین های مستعمل و دسته دو خارجی با قیمت واقعی و بدون تعرفه وارد بشه بخد اگه سالی یه دونه از ماشین های شما فروش بره
عجب چیز تهوع آوریه
واقعا مدیران و کارشناسای تو این شرکتها در چه سطحی از بی خلاقیتی و کارنابلدی و ضعف در دانش سیر میکنند
عوامل رو بر عکس گزینش میکنند؟ هرکی افتضاحتر باشه؟
ال نود ۲۰۶ یکمم کوییک تو چراغ جلو یکم خلاقیت خرج دادن موتورم احتمالا تیو فایو از ایران خودرو بگیرن داشبوردم که صد در صد ساینا
کاش بجای کمک دولت به صنعت خودرو، این دوتا شرکت همیشه زیان ده را تعطیل و تمام پولش رو توی صنعت لوازم خانگی هزینه میکردن، قطعا اونجوری قطب تولید لوازم خانگی در منطقه بزرگی از دنیا میشدیم
چون ساخت وطن هست از نظر من بهترین ماشین دنیاست.
همین یک اصل رو یاد بگیریم میشیم همون ایران که از چین تا مصر و لیبی مرزاش بود.
دست کارگرا و مهندس های عزیزمون هم درد نکنه.. امیدوارم پیشرفت کنند و سلامت و پر انگیزه باشند.
ایران گهواره تمدن و فرهنگ تا ابد پاینده باد.
تو رو خدا فقط لااقل زه بغلش رو حذف کنید،حوصله چسبوندنشو ندارم.😂
آپشن خوبیه.
برای خرید همین آشغالها صف گرفته میشه اونوقت فقط بلدیم الکی حرف بزنیم و ایراد بگیریم
بابا خجالت بکشید تمام صنعت خودرو سازی بردن زیر سوال از یه مدل با تغییر جزءی ده تا مدل درست میکنید.
بابا این همه نظر دادید ولی هیچکس نگفت دیگه وقت اون نیست که به جای ماشین فسیلی یه ماشین برقی بسازن تا هوا رو هم آلوده نکنه ، صدا هم نده آلودگی صوتی ایجاد نکنه منابع تکرار ناپذیر رو هم از بین نبره ، عمرش هم بیشتر از ماشین بنزینی باشه تا ملی باشه نه کپی
شماهایی که اینقدر نظر چیکار کردین تا حالا
کادیلا و بعد کادیلا پلاس ، کادیلا دو پلاس، کادیلا توربوشارژ ، وانت کادیلا