
آئودی با معرفی یک کوپه اسپرت تمام برقی با الهام از TT، کانسپت آواس و خودروهای مسابقهای Auto Union به استقبال نمایشگاه نمایشگاه IAA مونیخ خواهد رفت.
حدود یک ماه پیش مدیر عامل آئودی، گرنوت دولنر در گفتوگو با مجله آلمانی Bild خبر از توسعه یک خودروی اسپرت و جدید داد. خودرویی که همان تأثیر TT در دهه ۱۹۹۰ بر روی برند آئودی را دارد. این کوپه جدید جایگزین مستقیم TT یا R8 نخواهد بود. بلکه مدلی بین این دو، با شخصیتی کاملاً برقی است.
آئودی کمپین تیزر این مدل را بدون افشای جزییات ظاهری آغاز کرد. اما منابع الهامی برای طراحی آن را مشخص نموده است. این شرکت از TT تا کانسپت Avus کواترو ۱۹۹۱، دارای بدنه آلومینیومی و موتور W-12 با بیش از ۵۰۰ اسببخار رت زیر نظر قرار میدهد. حتی شاهد توجه آئودی به خودروهای مسابقهای Type C و D با موتورهای V-16 و V-12 سوپرشارژ دهه ۱۹۳۰ هستیم. محصولاتی که افسانههایی همچون تاتزیو نووولاریو برند روتمایر را به پیروزی رساندند.
حداکثر وضوح در طراحی
آئودی این بار به سراغ فلسفه کمتر، بیشتر میرود. این شرکت وعده یک طراحی مینیمال و عاری از شلوغیهای بصری امروزی داد. ابعاد خودرو با تناسباتی شبیه به موتور وسط و بدنه کوپه بین TT و R8 خواهد بود.
ورود به خط تولید تا دو سال آینده
بسیاری از کانسپتها هرگز به تولید نمیرسند. اما آئودی میگوید که این مدل به خیابان خواهد آمد. نسخه نهایی طی دو سال آینده عرضه میشود و نسخه مفهومی آن در نمایشگاه IAA Mobility مونیخ به نمایش در میآید. این خودرو با فناوریهایی تازه و کیفیت کابینی بالاتر از مدلهای فعلی، آئودی جدید را معرفی خواهد کرد.
پلتفرم مشترک با پورشه؟
هنوز مشخص نیست که این پروژه با برقیهای آینده پورشه مانند باکستر و کیمن جدید پلتفرم مشترک خواهد دارد یا نه. اما همکاری دو برند مزبور میتواند هزینهها را کاهش دهد. ولی قوانین سختگیرانه آلایندگی اروپا حضور موتورهای بنزینی پر قدرت را تقریباً ناممکن میکنند. با این حال هر دو برند آئودی و پورشه اخیراً اهداف جاهطلبانه برقیسازی را تعدیل کردهاند و تولید خودروهای احتراق داخلی را تا دهه آینده ادامه خواهند داد.














