معرفی کیا K4 جدید با ابعادی بزرگتر از سراتو
بلوغ سراتو منتشر شده در ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۲۱
2025 Kia K4

پس از گذشت یک هفته از انتشار تصاویر رسمی K4 جدید، کیا این خودرو را رسماً در نمایشگاه خودروی نیویورک معرفی کرد. کیا K4 مدل ۲۰۲۵ در پنج تیپ وارد بازار جهانی خواهد شد.

به گزارش خودروم، هفته گذشته کیا K4 جدید یا سراتو ۲۰۲۵ معرفی شد. کیا در آن زمان جزئیات فنی این خودرو را منتشر نکرد. اما با حضور کیا K4 مدل ۲۰۲۵ در نمایشگاه خودروی نیویورک ۲۰۲۴ جزئیاتی از آن منتشر شد. این خودرو تا اواخر سال جاری وارد بازارهای جهانی و حائز اهمیتی همچون آمریکا خواهد شد.

پیشرانه و مشخصات فنی

کیا K4 جدید

کیا سراتو ۲۰۲۵ یا K4 جدید را می‌توان با دو پیشرانه متفاوت خریداری کرد. نخست موتور استاندارد ۲ لیتری چهار سیلندر با قدرت ۱۴۷ اسب بخار و گشتاور ۱۷۸ نیوتن متر که به گیربکس CVT متصل است. موتور بعدی نیز پیشرانه‌ای ۱,۶ لیتری توربوشارژ با قدرت ۱۹۰ اسب بخار و گشتاور ۲۶۴ نیوتن‌متر است. این پیشرانه به گیربکس هشت سرعته اتوماتیک همراه با پدال شیفتر پشت فرمان متصل می‌شود. شاید نسخه GT هم تولید شود. در گذشته سراتو GT با قدرت ۲۰۱ اسب بخار از خطوط تولید کیا خارج شد.

ابعاد کیا K4 مدل ۲۰۲۵

کیا K4 جدید

کیا K4 جدید را باید نسل چهارم این سدان کامپکت و جایگزین سراتو با ابعادی بزرگتر دانست. اکنون این خودرو ۴,۷ متر طول و ۱,۸ متر عرض دارد. در داخل نیز ۹۶ سانتی‌متر فضا برای پای سرنشینان عقب و ۹۴ سانتی‌متر برای سر سرنشینان عقب وجود دارد. گنجایش فضای صندوق عقب نیز معادل ۴۱۳ لیتر است.

تیپ‌ها و امکانات

2025 Kia K4

کیا K4 مدل ۲۰۲۵ در پنج تیپ شامل GT لاین، GT لاین توربو، LX، LXS و EX عرضه می‌شود. در تمام مدل‌ها به شکل استاندارد شاهد استفاده از نمایشگر ۳۰ اینچی به همراه امکان اتصال بی‌سیم به اپل کارپلی و اندروید اتو هستیم. بروزرسانی سیستم تهویه، نسل دوم کلید کیا با سیستم صوتی جدید از دیگر ویژگی‌ها است. صدا از طریق بلندگوهای هارمن کاردن خارج می‌شود. ترکیب رنگ تریم داخلی، دارا بودن گرمکن صندلی و… نیز بنابر نوع تیپ کیا سراتو جدید متفاوت است.

طراحی و ویژگی‌های ظاهری

کیا سراتو ۲۰۲۵

کیا سراتو جدید یا K4 مدل ۲۰۲۵ دارای سبک جسورانه طراحی است. این سبک طراحی را کیا Opposites United می‌نامد. چراغ‌های عمودی LED استاندارد همراه با چراغ‌های عقبی مشابه با EV9 قابل توجه هستند. دستگیره‌های درهای عقب در ستون C مخفی خواهند بود. در نسخه GT لاین از تزئینات مشکی براق، رینگ ۱۸ اینچی با طرحی متفاوت، کروم کاری، درپوش براق آینه‌های جانبی و… استفاده می‌شود. همچنین نسخه GT لاین توربو دارای چراغ‌های منحصر به فردی بوده و هر دو تیپ GT در عقب از سیستم تعلیق چند لینکی بهره می‌برند.

ایمنی کیا K4 جدید

کیا K4 مدل ۲۰۲۵

کیا در K4 مدل ۲۰۲۵ به ویژگی‌های امنیتی توجه زیادی دارد. به طوری که اکنون این خودرو دارای کیسه‌های هوای جانبی برای سرنشینان عقب به شکل استاندارد است. سامانه کمکی حفظ خودرو در بین خطوط، جلوگیری از برخورد با جلو، هشدار ترافیک عقب و… از دیگر ویژگی‌های این خودرو هستند. همچنین در تیپ GT لاین توربو از نمونه جدیدتر سیستم هشدار برخورد با روبرو استفاده می‌شود.

قیمت احتمالی و زمان عرضه

قیمت این خودرو مشخص نیست. اما نسل فعلی آن را در آمریکا می‌توان با پرداخت ۲۰ هزار دلار در نسخه پایه خریداری کرد. ولی باید توجه داشت که همزمان کیا K5 قیمتی معادل ۲۷ هزار دلار دارد. در هر حال قیمت و جزئیات عرضه محصول جدید کیا همزمان با آغاز فروش آن اعلام می‌شود. کیا احتمالاً K5 جدید را در نیمه دوم سال جاری میلادی روانه بازار خواهد کرد.

دسته بندی ها: خارجی عناوین روز
برچسب ها:

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.