اشکودا اسکالا و کامیک 2024 معرفی شدند
خداحافظ دیزل منتشر شده در ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۰۰
اشکودا اسکالا و کامیک 2024

اشکودا به عنوان خودروسازی از جمهوری چک و زیر مجموعه فولکس واگن با حدف پیشرانه دیزلی نسخه‌های جدید اسکالا و کامیک را رونمایی کرد.

به گزارش خودروم، اشکودا اسکلا و کامیک 2024 فیس لیفتی میانی را تجربه می‌کنند و اکنون ما با مجموعه‌ای از تغییرات در داخل و خارج روبرو هستیم. این هاچبک و کراس اوور با بکارگیری پلتفرم MQB A0 گروه فولکس واگن ساخته می‌شوند. حالا چراغ‌ها گرافیکی جدید دارند و از فناوری LED ماتریسی به شکل اختیاری بهره خواهند برد. این برند از کشور چک جلوپنجره و چراغ‌های عقب را بهینه‌سازی می‌کند و اکنون گرافیکی L مانند را شاهد هستیم. همچنین از المان‌های طراحی کانسپت ویژن RS استفاده می‌شود.

اشکودا اسکالا 2024

اشکودا به عنوان خودروسازی مستقر در شهر ملادا بُلِسلاو واقع در جمهوری چک، رینگ‌های جدید و آیرودینامیکی را برای خودروهای جدید خود در نظر دارد. این رینگها 18 اینچی بوده و تزئیناتی نقره‌ای و مشکی رنگ دارند. در اشکودا اسکالا 2024 توان انتخاب از میان 9 رنگ بدنه را دارید. همچنین می‌توان شیشه‌های دودی عقب را سفارش داد. اشکودا کامیک 2024 نیز با 9 رنگ قابل سفارش بوده و امکان خرید آن به شکل دو رنگ با ستون‌های A مشکی و… وجود دارد.

در داخل کابین شاهد اصلاح کنترلرهای سامانه تهویه مطبوع خودکار هستیم. اشکودا از مواد بازیافتی بیشتری برای تودزی، صندلی و کفپوش استفاده می‌کند. همچنین بخشی از کنف‌ها، رو دری‌ها و سقف با مواد بازیافتی تزئین شده‌اند. در تریم‌های برتر مونت کارلو به شکل استاندارد نورپردازی محیطی LED، پشت سری‌های یکپارچه با صندلی و… وجود دارند.

مشخصات فنی و امکانات

از نظر فنی تنها شاهد استفاده از موتورهای TSI evo2 هستیم و اثری از پیشرانه TDI نیست. این یعنی اشکودا اسکالا و کامیک 2024 با موتورهای دیزلی عرضه نمی‌شوند. این خیلی تعجب اور نیست؛ زیرا خودروسازان با توجه به مقررات سختگیرانه‌تر استاندارد آلایندگی اتحادیه اروپا به تدریج در حال حذف خودروهای احتراقی هستند.

اشکودا کامیک 2024

بنابراین دو پیشرانه سه سیلندر 1 لیتری TSI با قدرت 95 اسب بخار نیروی خود را به وسیله گیربکس 5 سرعته دستی به محور جلو انتقال می‌دهند. نسخه قوی‌تر 115 اسب بخار قدرت داشته و از گیربکس شش سرعته دستی یا هفت سرعته اتوماتیک دوکلاچه DSG استفاده می‌کند. همچنین پیشرانه 4 سیلندر 1,5 لیتری TSI با قدرت 150 اسب بخار و گیربکس‌هایی مشابه نیز در دسترس هستند. موتورهای بزرگتر از فناوری غیرفعال کردن سیلندر برای صرفه‌جویی در مصرف سوخت با از مدار خارج کردن دو سیلندر استفاده می‌کنند. اشکودا برای اسکالا 2024 تعلیق جاده‌ای خاصی با قابلیت افزایش ارتفاع تا 15 میلی‌متر در نظر گرفته است. هر دو خودرو نیز دارای سیستم تعلیق اسپرت‌تر با قابلیت کاهش 15 و 10 میلی‌متری ارتفاع هستند.

 به شکل استاندارد در خودروهای مزبور از نمایشگر 8 اینچی استفاده می‌شوند. اما امکان ارتقاء و بکارگیری نمایشگر 10,25 اینچی هم وجود دارد. در نسخه‌های ارزان‌تر شاهد بکارگیری نمایشگر 8,25 اینچی با دو دکمه چرخشی هستیم. البته امکان ارتقاء به نمایشگر 9,2 اینچی هم وجود دارد. دو درگاه تایپ سی و… هم وجود دارد. سیستم هشدار برخورد از روبرو، 9 کیسه هوا و… نیز از جمله قابلیت‌های مرتبط به ایمنی این خودروهستند.

دسته بندی ها: خارجی عناوین روز
برچسب ها:

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.