معرفی ون رنو مستر ۲۰۲۴ در انواع برقی، دیزلی و هیدروژنی
تجارت پاک منتشر شده در ۰۱ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۰۰
رنو مستر 2024

رنو با کمک مرکز نوآوری پیشرفته هیوندای در سنگاپور، ون مستر را برای سال ۲۰۲۴ در انواع الکتریکی، دیزلی و هیدروژنی با قابلیت‌ها و نسخه‌هایی متفاوت عرضه می‌کند.

به گزارش خودروم، رنو به دنبال اثبات عدم مرگ خودروهای دیزلی و هیدروژنی در بخش خودروهای ون بوده و مرکز نوآوری هیوندای سنگاپور در این مسیر آنها را همراهی می‌کند. نسل چهارم رنو مستر با ظاهری کاملاً جدید و بهبود آیرودینامیک ۲۰ درصدی وارد اروپا شد. این برند فرانسوی برای ون بزرگ و جدید خود از طراحی آرووان بهره می‌برد. چیزی که خودروی مزبور را برای قرارگیری در تونل باد آزمایشی بزرگ آماده کرد. نمونه اولیه در مقیاس ۸۳ درصد برای کامل کردن بدنه و کاهش شدید انتشار CO2 مورد استفاده قرار گرفتند. در ادامه کمی بیشتر با ون رنو مستر ۲۰۲۴ آشنا می‌شویم.

در سال ۲۰۲۳ رنو همچنان بر روی بکارگیری موتورهای دیزلی در بخش تجاری خود تأکید دارد. بنابراین مستر جدید چهار نسخه دیزلی با قدرت‌های ۱۰۵، ۱۳۰، ۱۵۰ و ۱۷۰ اسب بخار دارد. این پیشرانه‌های جدید سوخت کمتری مصرف نموده و به جعبه دنده ۹ سرعته دستی یا اتوماتیک متصل هستند. رنو مستر الکتریکی نیز با قدرت ۱۲۹ یا ۱۴۱ اسب بخار در دسترس خواهد بود. گشتاور هر دو پیشرانه الکتریکی ۳۰۰ نیوتن‌متر است. موتور کوچک‌تر به باتری ۴۰ کیلووات ساعتی با شعاع پیمایش ۱۸۰ کیلومتر مجهز بوده و نمونه قوی‌تر از باتری ۸۷ کیلووات ساعتی برای پیمایش ۴۱۰ کیلومتر مسافت بهره می‌برد.

نوع دیگر رنو مستر ۲۰۲۴ هیدروژنی است. این نمونه با در آینده عرضه می‌شود و فعلاً چیزی در رابطه با مصرف انرژی آن نمی‌دانیم. اما رنو می‌گوید که این ون بزرگ در تمام نسخه‌ها به ۲۰ سامانه کمک رانندگی و شارژ دو طرفه مجهز بوده و ۲۰ نسخه از انواع بدنه با فاصله محوری متفاوت دارد.

درباره مرکز نوآوری هیوندای

مرکز نوآوری گروه هیوندای موتور در سنگاپور ۲۰۰ ربات دارد که نیمی از کارها را انجام می‌دهند. این مرکز را به اختصار HMGICS می‌نامند. افتتاح رسمی آن امروز رخ داد؛ اما از ابتدای سال جاری شاهد فعالیت آن بودیم. در این مکان هیوندای آیونیک ۵ و نسخه‌ای از رباتاکسی کاملاً خودمختار هیوندای مونتاژ می‌شود. ساخت سدان هیوندای آیونیک ۶ در سال ۲۰۲۴ هم بر عهده این مرکز است. حداکثر ظرفیت تولید سالانه ان نزدیک به ۳۰ هزار خودرو است. یک اتومبیل تنها در شش ساعت پس از ثبت سفارش از خطوط تولید این مرکز خارج می‌شود.

نیمی از کارها توسط ۲۰۰ ربات از جمله ربات‌های سگ توسعه یافته توسط Boston Dynamics انجام می‌شود. هیوندای در سال ۲۰۲۱ این ربات‌ها را با قیمت ۱,۱ میلیارد دلار خریداری کرد. ربات‌ها بیش از ۶۰ درصد از فرایند مونتاژ، ثبت سفارش و حمل و نقل را برعهده دارند. انجام این عملیات‌ها به جای انسان، محیط کار را از فضایی ملال‌آور به محلی خلاقانه تبدیل می‌کند.

دسته بندی ها: خارجی عناوین روز
برچسب ها:

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.