معرفی مرسدس AMG CLE53 مدل ۲۰۲۴ با شتاب ۴ ثانیه
کوپه دلچسب منتشر شده در ۱۵ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۱۰
مرسدس AMG CLE53 مدل ۲۰۲۴

مرسدس AMG CLE53 با موتوری ۳ لیتری شش سیلندر خطی و قدرت ۴۴۳ اسب بخار به همراه بهبود سایر جزئیات فنی برای حضور در بازار آمریکا معرفی شد.

به گزارش خودروم، اوایل سال جاری بود که مرسدس بنز کوپه‌های کلاس C و E را در خودرویی جدید به نام CLE ترکیب کرد. حالا این خودروساز آلمانی نسخه‌ای با مشخصات فنی بهتر به نام مرسدس AMG CLE53 مدل ۲۰۲۴ را برای فروش در بازار خودروی آمریکا معرفی می‌کند.

مشخصات فنی AMG CLE53

زیر کاپوت مرسدس AMG CLE53 مدل ۲۰۲۴ به عنوان کوپه جدید بنز، موتوری ۳ لیتری شش سیلندر خطی با کد M256M توربوشارژ AMG قرار دارد. این پیشرانه ۴۴۳ اسب بخار قدرت و ۵۶۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد. به لطف ساختار بهینه اجزاء پیشرانه تنها در ۱۲ ثانیه حداکثر گشتاور را در اختیار دارید. مرسدس می‌گوید که CLE53 احتمالاً در ۴ ثانیه به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. این کمپانی حداکثر سرعت این خودرو را به صورت الکتریکی در عدد ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود می‌کند.

محفظه احتراق بهینه، شبکه جدید ورودی و خروجی هوا، رینگ‌های پیستون تازه و تزریق سوخت بهینه‌تر از ویزگی‌های این پیشرانه است. توربوشارژ نیز خروجی بزرگتری دارد و میزان بوست را تا ۲۲ psi با کمک کمپرسور کمکی الکتریکی جدید افزایش خواهد داد. به غیر از این از نسل دوم ژنراتور استارت یکپارچه به عنوان یکی از اجزاء حیاتی سیستم هیبرید خفیف ۴۸ ولتی استفاده می‌شود. نیرو از طریق گیربکس AMG SpeedShift TCT 9G به سیستم چهار چرخ متحرک استاندارد AMG Performance 4MATIC+ انتقال می‌یابد.

برای توقف مرسدس AMG CLE53 مدل ۲۰۲۴ از ترمزهای ۱۴,۶ اینچی جلو با کالیپرهای چهار پیستونی و ترمزهای ۱۴,۲ اینچی عقب با گیره‌های شناور تک پیستونی استفاده می‌شود. این خودرو به شکل استاندارد با قابلیت فرمان‌پذیری محور عقب عره می‌شود. بنابراین چرخ‌های عقب را می‌توان ۲,۵ درجه در جهت مخالف چرخ‌های جلو با سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت به چرخانید. این چرخ‌ها به موازات محور جلو با سرعت بیش از ۹۶ کیلومتر در ساعت می‌چرخند تا ثبات خودرو افزایش یابد.

ویژگی‌های ظاهری AMG CLE53

مرسدس AMG CLE53 جدید از نظر ظاهری منحصر به فرد بوده و شاهد تغییراتی در جلو و عقب آن هستیم. گلگیرای جلو و عقب عریض‌تر هستند و به ترتیب افزایش ۲,۳ و ۳ اینچی عریضی آنها را می‌بینیم. در جلو از جلوپنجره باریک عمودی پانامریکانا با دهانه‌ای باز در پایین و دو ورودی هوا در بین به همراه چراغ‌های LED جلب توجه می‌کنند. چهار لوله اگزوز، چراغ‌هایی دو بخشی به عمراه عناصری به رنگ قرمز تیره و خطوط سه بعدی بدنه هم از ویژگی‌های این محصول در بخش عقب هستند.

رینگ‌های ۱۹ اینچی استاندارد برای این خودرو در نظر گرفته می‌شود. اما در صورت نیاز امکان سفارش رینگ‌های ۲۰ اینچی وجود دارد. در صورت سفارش بسته پرفورمنس استدیو به این کوپه زیبا اسپویلری در عقب به همراه دیفیوزر بین لوله‌های اگزوز افزوده می‌شود. دو تیپ شب و فیبر کربن AMG هم برای این خودرو قابل سفارش هستند.

امکانات رفاهی AMG CLE53 مدل ۲۰۲۴

در داخل مرسدس AMG CLE53 مدل ۲۰۲۴ نمایشگری ۱۲,۳ اینچی مستقل در جلوی راننده قرار دارد. یک نمایشگر ۱۱,۹ اینچی نیز به عنوان نمایشگر سیستم اطلاعات و سرگرمی، دوخت قرمز به همراه سایر گزینه‌های تودوزی چرمی و… نیز موجود است.

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.