معرفی مزدا CX-80 مدل ۲۰۲۴ برای رقابت با مرسدس GLE
برای اروپا منتشر شده در ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۳۲
2024 Mazda CX-80

مزدا نسخه جدید شاسی بلند CX-80 را در نمونه‌های دیزلی و بنزینی پلاگین هیبرید وارد بازار اروپا می‌کند. این خودرو از نظر ابعاد و امکانات شبیه به CX-90 در بازار آمریکا است.

به گزارش خودروم، هنگام معرفی یک جایگزین برای مزدا CX-70 موجی از سردرگمی ایجاد شد. حتی اگر تنها تفاوت را نسبت به مدل CX-90 باید دو ردیفه بودن آن عنوان نمود. اکنون مزدا به تلاش خود برای متمایز کردن بزرگترین شاسی بلند خود در اروپا ادامه می‌دهد. مزدا CX-80 مدل ۲۰۲۴ را نباید یک کپی از روی CX-60 دانست. زیرا برخلاف شاسی بلندهای آمریکایی، در مدل‌های اروپایی شاهد طول‌های متفاوت با فاصله محوری مشخص هستیم.

مزدا CX-80 مدل ۲۰۲۴

مزدا CX-80 جدید از نظر طول ۴,۹ متر اندازه دارد. ارتفاع آن ۱,۷ متر بوده و باید گفت که به میزان بسیار ناچیزی از CX-60 طویل‌تر و مرتفع‌تر است. این موضوع در رابطه با فاصله بین دو محور نیز صادق است. ضمن اینکه دوقولوهای CX-70 و CX-90 در آمریکا هنوز هم بزرگتر از همتایان اروپایی خود هستند. اما در آمریکا CX-70 و CX-90 ابعاد یکسانی دارند و تنها تفاوت بین آنها دو یا سه ردیف بودن است.

قیمت احتمالی

از نظر قیمتی هم باید گفت که CX-70 هم قیمت نسخه پایه CX-90 است. با این وجود CX-90 مشخصات ضعیف‌تری دارد و باعث می‌شود که نسخه پایه ان از CX-70 هم ارزان‌تر باشد. این مسائل کمی گیج‌کننده هستند. در حال حاضر قیمت CX-80 مدل ۲۰۲۴ مشخص نیست. اما با خیال راحت می‌توان تصور کرد که ارزش آن نسبت به CX-60 بیشتر است.

مشخصات فنی مزدا CX-80 مدل ۲۰۲۴

مزدا CX-80 جدید در اروپا با موتور دیزلی در دسترس است. این پیشرانه حجمی ۳,۳ لیتری دارد و شش سیلندر خطی است. موتور مزبور دارای فناوری هیبرید ملایم بوده و از این نظر با برادر کوچکتر خود یعنی CX-60 یکسان است. پیشرانه قادر به تولید قدرتی معادل ۲۵۰ اسب بخار با گشتاور ۵۵۰ نیوتن‌متر است. نیرو از طریق گیربکس هشت سرعته اتوماتیک به چهار چرخ منتقل می‌شود. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت معادل ۸,۴ ثانیه است. حداکثر سرعت ۲۱۸ کیلومتر خواهد بود.

نوع پلاگین هیبریدی

مشتریان قادر به خرید CX-80 مدل ۲۰۲۴ در نوع پلاگین هیبریدی هستند. این نمونه موتوری ۲,۵ لیتری چهار سیلندر بنزینی و متصل به موتوری الکتریکی دارد. حداکثر قدرت ۳۲۳ اسب بخار با گشتاور ۵۰۰ نیوتن‌متر است. شتاب صفر تا ۱۰۰ معادل ۶,۸ ثانیه بوده و حداکثر سرعت نیز ۱۹۴ کیلومتر در ساعت است. شعاع پیمایش خالص الکتریکی معادل ۵۳ کیلومتر بوده و این خودرو به باتری لیتیوم یونی با ظرفیت ۱۷,۸ کیلووات ساعت مجهز است.

امکانات مزدا CX-80 جدید

امکان خرید CX-80 جدید با شش یا هفت صندلی وجود دارد. تمام تیپ‌ها دارای سیستم تهویه مطبوع سه منطقه‌ای، نمایشگر لمسی ۱۲,۳ اینچی و جلو آمپری دیجیتالی با همان اندازه هستند. از دیگر ویژگی‌ها نیز باید به سردکن و گرمکن صندلی‌های جلو، سیستم صوتی باس، رینگ‌های ۲۰ اینچی، فناوری کنترل وضعیت حرکت یعنی KPC اشاره کرد. این فناوری برای اولین بار بر روی میاتا قرار گرفت.

دسته بندی ها: خارجی عناوین روز
برچسب ها:

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.