شورلت کوروت ای ری E-Ray؛ شاهکاری هیبریدی
665 اسب بخار قدرت منتشر شده در ۲۷ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۲۹
شورلت کوروتE-Ray

شرکت خودروسازی آمریکایی شورلت، سرانجام از مدل هیبریدی و 2024 کوروت با نام E-Ray و شتاب 2,5 ثانیه رونمایی کرد.

به گزارش خودروم، سرانجام شورلت کوروت ای ری E-Ray مدل 2024 به عنوان اولین نسخه الکتریکی یکی از خودروهای نمادین برند شورلت معرفی شد. مدل هیبریدی این کوروت در کنار یک موتور 6,2 لیتری V8 از پیشرانه‌ای الکتریکی بهره برده و مجموع قدرت آن 665 اسب بخار است.

شورلت ادعا می‌کند که شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت سوپر اسپرت جدید آن تنها 2,5 ثانیه است. این شتاب باعث می‌شود که کوروت ای ری E-Ray سریع‌ترین محصول این کمپانی آمریکایی شود. طبق گزارش‌های منتشر شده، در 10,5 ثانیه و با سرعت 209 کیلومتر در ساعت مسافت یک چهارم مایل معادل با 402 متر پیمایش خواهد شد.

شورلت کوروت E-Ray

روی محور جلو کوروت E-Ray موتوری الکتریکی با قدرت 160 اسب بخار قرار دارد. انرژی این موتور توسط باتری لیتیوم یونی با ظرفیت 1,9 کیلووات تامین می‌شود. در صورت بکارگیری موتور یادشده به صورت خالص و بدون استفاده از پیشرانه V8 می‌توان با سرعت 72 کیلومتر در ساعت رانندگی کرد.

شورلت کوروت E-Ray

پیشرانه احتراقی این خودرو از نوع 6,2 لیتری LT2 V8 و از سری Stingray شورلت است. قدرت این موتور به تنهایی 595 اسب بخار بوده و گشتاور ان نیز 637 نیوتن متر است. شورلت کوروت E-Ray از یک باتری سبک وزن 12 ولتی لیتیوم یونی نیز برای تامین برق سیستم استارت استاپ پیشرانه احتراقی استفاده می‌کند.

شورلت کوروت E-Ray

فراتر از پیشرانه جدید، شورلت کوروت ای ری دارای ویژگی‌های خاص و متمایز فراوانی است. در این سوپر اسپرت هیبریدی از نسل چهارم سیستم تعلیق Magnetic Ride Control به شکل استاندارد استفاده می‌شود. همه ترمزها از نوع کربن سرامیکی و ساخت برمبو هستند. لاستیک‌ها از نوع تمام فصل میشلین پایلوت اسپرت با سایزهای 20 و 21 اینچی در دسترس خواهند بود. امکان بکارگیری لاستیک تابستانی میشلین پایلوت اسپورت 4S هم وجود دارد.

شورلت کوروت E-Ray

کوروت E-Ray مدل 2024 به تمام فناوری‌های روز کمک رانندگی مجهز شده است. در این خودرو شاهد بکارگیری سیستم نگهدارنده در خظ حرکتی، هشدار خروج از خط حرکتی، هشدار برخورد از جلو و ترمز اضطراری خودکار هستیم. ارزش این خودرو در نسخه پایه حدود 102 هزار دلار بوده و گران قیمت‌ترین نسخه آن با قیمتی در حدود 116 هزار دلار قابل خریداری است.

کوروت E-Ray

از جمله سایر امکانات این خودرو باید امکان اتصال بی سیم به اپل کارپلی و اندروید اتو، سیستم صوتی Bose Performance Series با 14 بلندگو، امکان تغییر حالت بین دیفرانسیل جلو و عقب، هدآپ استاندارد و… هستند.

مشخصات فنی شورلت کوروتE-Ray

شورلت کوروت ای ری E-Ray مدل 2024 در کنار یک موتور 6,2 لیتری V8 از پیشرانه‌ای الکتریکی بهره برده و مجموع قدرت آن 665 اسب بخار است

قیمت شورلت کوروتE-Ray

ارزش این خودرو در نسخه پایه حدود 102 هزار دلار بوده و گران قیمت‌ترین نسخه آن با قیمتی در حدود 116 هزار دلار قابل خریداری است.

دسته بندی ها: تازه ها منتخب
برچسب ها:

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.