بررسی تویوتا کرولا هیبریدی 2023
ساده زیستی! منتشر شده در ۰۳ تیر ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۰۰
تویوتا کرولا هیبریدی

تویوتا کرولا هیبریدی همچنان به عنوان یک خودروی قابل اطمینان، پاک و با کیفیت به تولید می‌رسد. اما نسخه 2023 این خودرو چگونه است؟ ما به این پرسش پاسخ می‌دهیم.

به گزارش خودروم، تویوتا کرولا در ابتدا چهره جذابی نداشت. هندلینگ این خودرو در حد هوندا سیویک نبود و مانند فورد فوکوس نمی‌توانستیم از رانندگی با آن لذت ببریم. بنابراین محصول تویوتا برای عاشقان سرعت خودرویی کسل کننده محسوب می‌شد. اما وقتی محصولات BMW یا سایر خودروسازان غیرقابل تعمیر بودند؛ کیفیت بالای کرولا نظرها را به خود جلب کرد. امروزه تویوتا کرولا هیبریدی 2024 با پیشرانه کارآمد، قیمت معقول و سیستم چهار چرخ متحرک واقعاً انتخابی عالی است. چون علاوه بر حفظ کیفیت خود، موجب تجربه حس یک رانندگی ایده‌آل هم می‌شود. بنابراین در ادامه همراه خودروم باشید تا به بررسی کرولا هیبریدی 2023 بپردازیم.

نمای جلو تویوتا کرولا هیبریدی

طراحی

نمای عقب تویوتا کرولا هیبریدی

کرولاهای اواخر دهه 1990 و اوایل دهه 2000 از خلاقیت کمتری در طراحی بهره می‌بردند. اکنون چراغ‌های جلو درخشان کرولا، سدانی کامپکت و امروزی را پیش روی ما قرار می‌دهند. علاوه بر این جلوپنجره مشکل خاص این خودرو در تریم SE و جلوه آن به همراه رینگ‌های 18 اینچی با رنگ گرافیت را نباید از قلم انداخت. اما در مقایسه با هیوندای النترا و هوندا سیویک، باید طراحی تویوتا کرولا هیبریدی 2023 را ضعیف ارزیابی کرد. برای درک این موضوع کاپوت زمخت و قسمت عقب کشیده این خودرو نگاه کنید. البته با تمام این تفاسیر ما کرولا را همچنان سدانی جذاب می‌دانیم.

داشبورد تویوتا کرولا هیبریدی

در کابین کرولا هیبریدی 2023 با تریم SE از روکش پارچه‌ای و سیاه رنگ ارزان قیمتی برای صندلی‌ها استفاده می‌شود. با این حال تویوتا در برخی نقاط برای بهتر کردن فضای کابین به سراغ رنگ قرمز می‌رود. کنسول میانی را با پلاستیک خشک و ارزان قیمتی ساخته‌اند. ولی خوشبختانه شاهد بکارگیری مواد نرم‌تری بر روی داشبورد، پانل درها، دستگیره و زیر آرنجی هستیم. به طور کلی کابین کرولا هیبریدی در مقایسه با سایر رقبا، کمی قدیمی به نظر می‌رسد. اما با توجه به ظاهر بدنه، نمی‌توان بابت این موضوع شکایت کرد. همه چیز ساده بوده و ما با خودرویی ساده روبرو هستیم.

راحتی سرنشینان تویوتا کرولا

ردیف جلو تویوتا کرولا هیبریدی

پلتفرم TNGA-C تویوتا کرولا هیبریدی 2023 حسی از امنیت و استحکام را به شما می‌بخشد. این نویدبخش بهبود شرایط در جاده‌ است. کیفیت سواری این خودرو بهتر از حد انتظار خواهد بود. سیستم تعلیق مستقل چهار چرخ واکنش عجیبی بر سر پیچ‌ها نداشته و عقب خودرو به راحتی کنترل می‌شود. علاوه بر این پیشرانه هیبریدی این خودرو با دریافت اصلاحاتی، عملکرد بسیار یکپارچه و ایده‌آل‌تری دارد. موتور اصلی اغلب در زمان توقف بر سر چراغ راهنمایی و حتی هنگام رانندگی با سرعت کم خاموش می‌شود. اما در مواقع مورد نیاز به سرعت دوباره به مدار باز می‌گردد. عایق صدا و لرزش نیز در بهترین شرایط ممکن قرار دارد.

ردیف دوم تویوتا کرولا هیبریدی

صندلی‌های جلو برای افراد قد بلند از ناحیه ران پا کمی کوتاه به نظر می‌رسد. بنابراین افرادی با این مشخصات پس از چند ساعت رانندگی با کرولا هیبریدی دچار مشکل خواهند شد. به طور کلی ابعاد محیط داخلی این خودرو نسبت به سایر رقبا بسیار کمتر است. البته سه سرنشین ردیف عقب از راحتی بیشتری نسبت به هیوندای النترا هیبریدی برخوردار هستند.

فناوری

سیستم اطلاعات و سرگرمی تویوتا کرولا هیبریدی

کرولا هیبریدی 2023 تریم SE از جلوآمپر انالوگ و معمولی به همراه نمایشگری کوچک و لمسی با ابعاد 8 اینچ استفاده می‌کند. بنابراین احتمالاً شما در ابتدای مواجه با این خودرو شگفت زده نمی‌شود. اما شارژر بی‌سیم تلفن همراه و قابلیت اتصال بی‌سیم تلفن همراه به سیستم اطلاعات و سرگرمی قطعاض نظر شما را جلب می‌کند. همچنین باید اشاره کرد که سیستم مزبور نسبت به نسل قبلی کرولا ارتقاء یافته است. البته خبری از دکمۀ خانه(home) برای پرش بین اپل کارپلی و سایر برنامه‌های تویوتا نیست.

هندلینگ و مشخصات فنی

موتور تویوتا کرولا هیبریدی

تمام تویوتا کرولاهای هیبریدی 2023 به موتور 1,8 لیتری چهار سیلند همراه با پیشرانه‌ای سنکرون فشرده آهنربای دائمی بر روی محور جلو مجهز هستند. تریم SE به عنوان نمونه چهار چرخ متحرک، یک پیشرانه الکتریکی اضافی بر روی محور عقب دارد. مجموع توان نمونه مزبور 138 اسب بخار و 211 نیوتن متر گشتاور است. پیشرانه بسیار شاداب به نظر می‌رسد. واکنش موتورهای الکتریکی بسیار خوب بوده و هیچ تأخیری احساس نمی‌کنید.

دسته دنده تویوتا کرولا هیبریدی

سواری خودرو نرم به نظر می‌رسد. اما هندلینگ در مواقعی پایداری مورد انتظار ما را ندارد. رانندگی با کرولا هیچان انگیز نیست؛ ولی مانند یک داروی بی حسی، ذهن شما را درگیر نمی‌کند. ترمزهای احیاء کننده عملکرد مطلوبی ندارند؛ مگر اینکه در ترافیک یا سراشیبی محدوی حرکت کنید. برعکس این ماجرا در مورد پدال گاز صادق بوده و با یک فشار ساده می‌توان جان گرفتن پیشرانه را احساس نمود.

ایمنی تویوتا کرولا هیبریدی 2023

چراغ جلوی تویوتا کرولا هیبریدی

در دنیایی که حتی آئودی S8 با قیمت 120 هزار دلار، کروز کنترل تطبیقی را به شکل سفارشی ارائه می‌دهد؛ تویوتا تمام بسته ایمنی خود را در اختیار کرولا سوارها گذاشته است. این خودرو از ورژن سوم و جدید سامانه ایمنی تویوتا به شکل استاندارد بهره می‌برد. این یعنی کروز کنترل تطبیقی، سامانه حفظ خودرو در بین خطوط، ترمز اضطراری خودکار، تشخیص عابر پیاده و دوچرخه سواران را در اختیار دارید. همچنین دستیار کمک رانندگی PDA اطراف خودرو را آنالیز می‌کند و خودرو را برای توقف ناگهانی راننده آماده خواهد نمود. البته این سامانه شاید مزاحم به نظر برسد؛ ولی در مجموع سطح ایمنی کرولا بسیار بالا است. کرولا هیبریدی 2023 از NHTSA پنج ستاره ایمنی دریافت کرد.

قیمت تویوتا کرولا هیبریدی 2023

جلو تویوتا کرولا هیبریدی

کرولا هیبریدی 2023 نسخه SE چهار چرخ متحرک با قیمت پایه 27,695 دلار به فروش می‌رسد. مشتریان با پرداخت 1220 دلار دیگر از امکاناتی نظیره سامانه نظارت بر نقاط کور، سانروف و آینه‌های جانبی گرم شونده برخوردار خواهند شد. سیستم صوتی JBL نیز با پرداخت 600 دلار به کرولا هیبریدی خواهد آمد. اگر نمونه چهار چرخ متحرک را کنار بگذاریم، قیمت کرولا 1,400 دلار کاهش خواهد یافت. بنابراین کرولا رقیب سرسختی برای هیوندای النترا هیبریدی با قیمت 25,665 دلار است. چون نسخه LE کرولا 24,145 دلار قیمت دارد. با پرداخت مبلغی 28,545 دلاری می‌توان پریوس 2023 را خریداری نمود. این خودرو 194 اسب بخار قدرت دارد؛ اما باید فضای سرنشینان عقب کرولا در پریوس دیده نمی‌شود.

گالری تصاویر تویوتا کرولا هیبریدی 2023

1 دیدگاه

  1. KAIZEN گفت:

    واقعا گزینه عالی برای ایرانه
    خیلی ازش خوشم میاد

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.