بررسی لکسوس RZ مدل 2023
کمی دوست داشتنی منتشر شده در ۲۸ تیر ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۰۰
لکسوس RZ مدل 2023

لکسوس RZ مدل 2023 به عنوان اولین خودروی الکتریکی این برند لوکس مورد توجه قرار گرفته است. اما این خودرو چه ویزگی‌های جذابی دارد؟

به گزارش خودروم، لکسوس یکی از اولین خودروسازان لوکس جهان بود که فرایند فیبریداسیون را با مدل RX400h در سال 2005 آغاز کرد. اما این خودروساز عملکرد کُندی نسبت به دیگران در زمینه برقی سازی دارد. به طوری که لکسوس RZ مدل 2023 اولین خودروی برقی این برند است. خودرویی که بر روی پلتفرم bZ4X تویوتا ساخته می‌شود و از نظر ابعاد بین مدل‌های احتراقی NX و RX جای دارد.

اما لکسوس آر زد 2023 همانند دیگر همتایان خود واقعاً محصولی لوکس است. در این خودرو راحتی و کیفیت سواری بالا را تجربه می‌کنید و از جدیدترین فناوری یکی از بهترین خودروسازان جهان بهره خواهید برد. اما متاسفانه بهترین نسخه این محصول برقی تنها شعاع پیمایش 354 کیلومتر مسافت با یکبار شارژ کامل را دارد. از طرفی تریم لوکس‌تر آن نیز شعاع پیمایشی 315 کیلومتری دارد. بنابراین لکسوس RZ پشت سر برخی از رقبای اصلی خود قرار می‌گیرد.

طراحی لکسوس RZ مدل 2023

لکسوس RZ مدل 2023

از برخی زوایا RZ بسیار عالی به نظر می‌رسد. به خصوص عقب این خودرو با چراغ‌های شیک پیوسته و اسپویلری ظریف در لبه سقف که با دو بریدگی ظاهری چشمگیر خلق می‌کنند. جلوپنجره دوکی شکل برعکس لکسوس در جلو جذابیت زیادی ندارد. در نسخه پرمیوم به عنوان مدل پایه از رینگ‌های 18 اینچی استفاده می‌شود. سفارش رینگ‌های 20 اینچی امکان پذیر بوده و بکارگیری آنها ظاهر خودرو را بهتر می‌کند.

لکسوس RZ مدل 2023

فضای داخلی ساده ولی شیک است. بر روی اکثر نقاط نیز از چرم مصنوعی NuLuxe استفاده کرده‌اند. ترکیبی فوق‌العاده از رنگ‌هایی با نام طوفان خاکستری، آبی به همرا ماکادمیا برنزه را شاهد هستیم. بر روی اکثر مناطق کابین از پلاستیک نرم به همراه چرم مصنوعی استفاده می‌شود. تنها چند نقطه به ویژه اطراف کنسول و شیفتر دنده با پلاستیک خشک تزئین شده‌اند.

کیفیت سواری و راحتی

لکسوس RZ مدل 2023

در زمینه کیفیت سواری و راحتی لکسوس RZ مدل 2023 حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. کیفیت سواری این خودرو عالی است. آر زد به خوبی بر روی خیابان حرکت می‌کند و به سختی اجازه ورود صدای بیرونی به داخل کابین را خواهد داد. این کار برای برخی از خودروهای الکتریکی بسیار دشوار است. صنلی‌ها نرم و راحت بوده و سرنشینان جلو از ویژکی منحصر به فرد گرمکن تابشی زانو بهره می‌برد. این آپشن در اکثر خودروها در دسترس نیست و گرمای مطلوبی دارد. صندلی‌های عقب نیز به اندازه کافی جادار هستند. به لطف قرارگیری باتری در زیر خودرو فضای زیادی برای سر وجود داشته و کف نیز صاف زیبا است.

فناوری در لکسوس RZ 2023

لکسوس RZ مدل 2023

نمایشگری لمسی با قطر 14,3 اینچ بر روی داشبورد این خودرو وجود دارد. این مانیتور از جدیدترین و بهترین سیستم اطلاعات و سرگرمی با رابط کاربری لکسوس پشتیبانی می‌کند. وضوح نمایشگر مزبور بسیار قابل توجه است. سرنشینان امکان استفاده از اپل کار پلی و اندروید اتو را دارند. هر دو آنها به شکل بی‌سیم و استاندارد در دسترس هستند. با پرداخت 1,425 دلار دیگر می‌توان هدآپ و کلیدهای لمسی را نیز به این خودرو افزود.

هندلینگ آر زد 2023

لکسوس RZ مدل 2023

رانندگی با RZ بسیار شبیه به RX است. در واقع خودرو غیر تهاجمی و بسیار آرام است. ولی این خودروی برقی با 308 اسب بخار قدرت سرعت بسیار مطلوبی داشته و شتابگیری قابل قبولی بر روی مسیری مستقیم دارد. اما رانندگی معمولی با ان نیز بسیار سرگرم کننده است. سیستم تعلیق نرم و اسفنجی بوده و فرمان برای رانندگی در شهر بسیار عالی است. اما کمی تیز فرمانی را می‌توان بر سر پیچ‌ها مشاهده کرد.

ایمنی لکسوس RZ مدل 2023

لکسوس RZ مدل 2023

لکسوس به دلیل برخورداری محصولات خود از آپشن‌های ایمنی فراوان مشهور است. لکسوس RZ نیز از این قاعده مستثنی نیست. به طور استاندارد از ورژن سوم سیستم ایمنی لکسوس شامل ترمز اضطراری خودکار، کروز کنترل تطبیقی، کنترل خودرو بین خطوط و… استفاده می‌شود. ترکیب کروز کنترل تطبیقی و نظارت بر خط حرکتی بسیار عالی بوده و حرکت در بزرگراه‌ها را آسان‌تر خواهند کرد.

قیمت لکسوس RZ

لکسوس RZ مدل 2023

در کشوری مانند آمریکا برای این خودرو باید 59,650 دلار به همراه هزینه حمل 1,150 دلاری پرداخت کرد. خودروی آزمایشی ما در تصویر 61,775 دلار قیمت داشته و رنگ نقره‌ای ایریدیوم آن 500 دلار ارزش دارد. همچنین بسته فناوری این خودرو نیز با قیمت 1,425 دلار قابل سفارش خواهد بود. قیمت هر دو نمونه معقول است.

جدول مشخصات

نام و نسخه2023 Lexus RZ 450e Premium
قدرت308 اسب بخار
گشتاور433 نیوتن متر
گیربکسانتقال مستقیم نیرو
محورتمام چرخ متحرک
شتاب صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت5 ثانیه
شعاع پیمایش354 کیلومتر
ظرفیت سرنشین5 نفر
وزن2,095 کیلوگرم
قیمت پایه59,650 دلار
حداکثر قیمت61,775 دلار
قدرت لکسوس RZ 2023 چه قدر است؟

این خودرو در مجموع 308 اسب بخار قدرت و 433 نیوتن متر گشتاور را به تمام چرخ‌های خود منتقل می‌کند.

شعاع پیمایش لکسوس آر زد 2023 چه قدر است؟

این خودرو با یکبار شارژ 354 کیلومتر مسافت را طی می‌کند.

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.