بررسی فولکس واگن جتا 2022
اقتصادی از نظر آلمان! منتشر شده در ۲۹ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۰۰
فولکس واگن جتا 2022

فولگس واگن جتا 2022 به عنوان یکی از ارزان‌ترین خودروهای موجود در بازار جهانی شناخته می‌شود. در این متن بهترین نسخه آن را بررسی کرده‌ایم.

به گزارش خودروم، در بازار جهانی خودرو هوندا سیویک جدید و بسیار بهبود یافته توانسته نظر علاقه‌مندان را به خود جلب کند؛ اما فولکس واگن جتا 2022 چگونه است؟ اگر چه جتا قابلیت‌های زیادی را در اختیار راننده قرار نمی‌دهد؛ اما چیزهای زیادی دارد که باعث جذب خریداران خودرو در بازارهای جهانی می‌شود.

فولکس واگن جتا 2022

از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های فولکس واگن جتا 2022 را باید راحتی آن دانست. این سدان کوچک آلمانی دارای فضای مناسبی برای سرنشینان بوده و از نظر کیفیت سواری در میان بهترین خودروهای این سطح قرار می‌گیرد. از نظر فناوری و امکانات هم در سطح قابل قبول است و اگر نسخه SEL آن انتخاب نهایی خریداران باشد؛ مجموعه‌ای از تجهیزات ایمنی فعال را در اختیار دارید. جتا جایگزینی جذاب برای کسانی است که بدنبال خودرویی معمولی هستند.

طراحی فولکس واگن جتا 2022

فولکس واگن جتا 2022

باطراوت و بی آزار بهترین توصیف‌های ممکن در رابطه با فولکس واگن جتا 2022 است. استایل کلی این محصول ساده است. رنگ متالیک Kings Red آن حدود 395 دلار با رنگ‌های خاکستری و مشکی معمولی اختلاف قیمت دارد. رینگ‌های سفارشی 17 اینچی در نسخه SEL(قابل ارائه در یک بسته سفارشی با قیمت 1,749 دلار) ظاهری اسپرت دارند. فضای داخلی به اندازه نمای بیرون، ظاهری ساده دارد. ولی شاهد تودوزی چرم مشکی رنگی در نسخه SEL و ترکیب بی نظیر آن با پلاستیک‌های نرم و سخت سیاه رنگ هستیم. چند قطعه آلومینیومی تزئینی و مصنوعی هم وجود دارد و با ظاهر بسیار ساده خود موجب کاهش میزان یک نواختی موجود در کابین می‌شوند.

راحتی فولکس واگن جتا 2022

فولکس واگن جتا 2022

جتا را باید یکی از وسایل نقلیه‌های راحت و دلپذیر برای رانندگی دانست. این خودرو سواری نرمی ارائه داده و صداهای اضافی را به خوبی از بین می‌برد. صندلی‌ها با ارگونومی مناسب، راننده و سرنشینان را در طول سفرهای طولانی نگاه داشته و از خستگی بیش از حد آنها جلوگیری می‌کنند. هر دو ردیف صندلی در نسخه SEL و همانند فرمان به گرمکن متصل بوده و صندلی‌های جلو نیز دارای سردکن هستند. چنین ویژگی‌هایی را در هوندا سیویک نخواهید دید. شاید جتا از نظر فنی در این سطح یک خودروی پیشرو نباشد؛ اما یکی از جادارترین خودروهای این سطح است.

فناوری فولکس واگن جتا 2022

فولکس واگن جتا 2022

در تمام مدل‌های 2022 فولکس واگن جتا از یک صفحه نمایش لمسی استاندارد با ابعاد 6,5 اینچ استفاده می‌شود. ولی در نسخه SEL این خودرو ابعاد صفحه نمایشگر 8 اینچ بوده و گرافیکی واضح و سرعت پاسخگویی بالایی دارد. سیستم ناوبری و رادیو ماهواره‌ای در کنار اتصال بی‌سیم اپل کارپلی و اندروید اتو در نسخه SEL به شکل انحصاری و استاندارد عرضه می‌شوند. در کنار صفحه نمایش مرکزی، یک جلو آمپر یا کلاستر دیجیتال با ابعاد 10,3 اینچ حضور دارد که حالت‌های مختلف رانندگی را با رنگ‌های متنوع و گرافیکی مطلوب نمایش می‌دهد.

مشخصات فنی و هندلینگ فولکس واگن جتا 2022

فولکس واگن جتا 2022

جتا از موتور 1,5 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ با قدرت 158 اسب بخار و گشتاور 249 نیوتن متر استفاده می‌کند. نیروی تولیدی پیشرانه در تمام نسخه‌ها فقط به محور جلو منتقل می‌شود. ولی به جای گیربکس CVT همیشگی از جعبه دنده‌ای هشت سرعته اتوماتیک استفاده شده است. با قاطعیت کامل باید گفت که به وضوح می‌توان تغییر را نسبت به مدل‌های پیشین احساس کرد. طرفداران رانندگی هیجانی و عبور از پیچ‌های تند برای لذت بردن از رانندگی باید به سراغ نسخه GLI اسپرت بروند. چون سیستم تعلیق جتا به شکل استاندارد حالتی شناور دارد و برای هر نوع رانندگی آرامی مناسب است. ترمزها هم قابل اطمینان بوده و در سرعت‌های پایین و بالا می‌توان به آنها تکیه کرد.

ایمنی فولکس واگن جتا 2022

فولکس واگن جتا 2022

کروز کنترل تطبیقی و هشدار برخورد با جلو به همراه ترمز اضطراری خودکار به شکل استاندارد عرضه نمی‌شوند. مدل‌های SE و SEL آپشن‌های مزبور را دارا بوده و فولکس واگن آنها را Lane Assist و Travel Assist می‌نامد. ولی اساساً این نامگذاری‌ها فقط به سیستم نگهدارنده خودرو در خط حرکتی، کروز کنترل تطبیقی و… اشاره دارد. همه این ویزگی‌ها به خوبی کار کرده و ترمزگیری و شتاب‌گیری خودکار و نرمی را شاهد هستیم. جتا پنج ستاره ایمنی از NHTSA دریافت کرده است.

قیمت فولکس واگن جتا 2022

فولکس واگن جتا 2022

جتا S پایه با هزینه حل 1,095 دلاری و قیمت 21,760 دلار در آمریکا معامله می‌شود. نسخه SEL و سطح بالای این خودرو با قیمت 29,480 دلار عرضه شده و یکی از گران‌ترین خودروهای موجود در این سطح است. با سفارش رنگ دلخواه و رینگ‌های بزرگتر باید به ترتیب 395 و 1,749 دلار دیگر پرداخت کرد و در نهای قیمت جتا به 31,265 دلار می‌رسد. بهترین خبر خوب این است که تمام ویژگی‌های طاهری ارتقا یافته به همراه آپشن‌های ایمنی و فناوری‌های پیشرفته در نسخه SLE فولکس واگن جتا به شکل استاندارد وجود دارد.

مشخصات فنی فولگس واگن جتا 2022 چیست؟

جتا از موتور 1,5 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ با قدرت 158 اسب بخار و گشتاور 249 نیوتن متر استفاده می‌کند. نیروی تولیدی پیشرانه در تمام نسخه‌ها فقط به محور جلو منتقل می‌شود.

ایمنی جتا 2022 چگونه است؟

کروز کنترل تطبیقی و هشدار برخورد با جلو به همراه ترمز اضطراری خودکار به شکل استاندارد عرضه نمی‌شوند. مدل‌های SE و SEL آپشن‌های مزبور را دارا بوده و فولکس واگن آنها را Lane Assist و Travel Assist می‌نامد.

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.