هایما 7X برقی ایران خودرو شکار شد + ویدیو
در تهران منتشر شده در ۲۵ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۳۶
هایما 7X برقی ایران خودرو

ظاهراً ایران خودرو قصد دارد که بزودی نسخه برقی هایما 7X را وارد بازار ایران کند. اکنون تصاویری از نمونه آزمایشی این خودرو پیش روی شما قرار می‌گیرد.

به گزارش خودروم، گروه صنعتی ایران خودرو اکنون رابطه نسبتاً مناسبی با برند هایما دارد. به طوری که این شرکت مشغول مونتاژ و تولید هایما S7، S5، 8S و 7X بنزینی است. اما ظاهراً برنامه‌های ایران خودرویی‌ها تولید محصولات دیگری از هایما را نیز شامل می‌شود. به همین خاطر هم اکنون شاهد شکار تصویر هایما 7X برقی ایران خودرو توسط خودروم هستیم. خودرویی که ظاهراً ایران خودرویی‌ها مشغول امکان سنجی‌ تولید آن در ایران بوده و هنوز هیچ اطلاعات قابل اتکائی در این رابطه موجود نیست.

haima 7x-e ikco

هایما 7X برقی ایران خودرو در کشور چین هم محصول جدیدی محسوب می‌شود. این خودرو عمری یکساله در سرزمین اژدها دارد و باید آن را یک MPV خانوادگی بدانیم. خودرویی که در صورت مونتاژ توسط ایران خودرو، رقیب جدیدی و مستقیم فردا M4 پلاگین هیبرید خواهد بود. البته بازار MPV در کشور ما همچون چین نبوده و بیشتر نگاهی لوکس به این کلاس از خودروها را شاهد هستیم. در واقع استقبال از MPV در بازار ایران چندان مناسب نبوده و شاید برقی بودن هایما 7X موجب استقبال متقاضیان خودرو از این محصول چینی شود. خودرویی که در بازار مبدأ رقیبی نه چندان جدی برای سایر ون‌های چمد منظوره چینی از برندهای گک، مکسوس و… است.

طراحی هایما 7X برقی چگونه است؟

هایما 7X برقی ایران خودرو از نظر ظاهری همچون نمونه احتراقی خود است. به طوری که به جزء چند تغییر کوچک، وجه تمایز زیادی با نسخه بنزینی آن وجود ندارد. به طور کلی جلو پنجره بسته، تغییر ساختار ورودی‌های هوا، حذف خروجی اگزوز از روی سپر عقب ، بکارگیری حرف E در کنار نشان 7X و… را باید از جمله نکات قابل توجه در رابطه با این خودرو دانست. ضمن اینکه تقریباً هیچ تفاوتی میان کابین نمونه بنزینی و برقی 7X وجود ندارد.

مشخصات فنی هایما 7X برقی

هایما 7X برقی را در سه تیپ گوناگون می‌توان خریداری نمود. اما این خودرو در تمام تیپ‌ها دارای پیشرانه الکتریکی با حداکثر قدرت ۲۰۴ اسب بخار و گشتاور ۳۴۰ نیوتن‌متر است. حداکثر سرعت ۱۶۵ کیلومتر بر ساعت و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت این خودرو هم ۸,۲ ثانیه اعلام می‌شود. میزان مصرف انرژی آن به ازای پیمایش هر ۱۰۰ کیلومتر مسافت معادل ۱,۶۹ لیتر بنزین است. باتری از نوع لیتیوم سه تایی و ساخت CATL بوده و ظرفیت آن ۷۳,۷ کیلووات ساعت است. مشتریان این خودرو می‌توانند باتری هایما 7X برقی را در ۲۷ دقیقه از ۳۰ تا ۸۰ درصد شارژ کند. شعاع پیمایش با یکبار شارژ نیز برابر ۵۱۰ کیلومتر مسافت است.

امکانات هایما 7X برقی

چینش صندلی‌ها در این محصول به شکل ۲، ۲ و ۳ است. تریم داخلی را می‌توان در رنگ‌های مشکی قهوه‌ای و مشکی قرمز سفارش انتخاب کرد. همچنین فول آپشن‌ترین تیپ این خودرو دارای امکاناتی همچون ورژن سوم سیستم صوتی Qing AI متصل به سامانه رانندگی هوشمند هواوی هایکار، گرمکن و سردکن صندلی‌های جلو، پانورامای فراگیر، ترمز خودکار، کروز کنترل تطبیقی، نمایشگر دوگانه ۱۲,۳ اینچی برای سیستم اطلاعات و جلو آمپر است.

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.