نیو ES7 ، شاسی بلند جدید و الکتریکی چینی ها معرفی شد
با سیستم رانندگی خودکار و شتاب 3.9 ثانیه منتشر شده در ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۷:۵۹

نیو ES7 نام شاسی‌بلند جدید و الکتریکی چینی‌ها است. بزودی و در طی برگزاری یک رویداد آنلاین رسماً مدل ES7 رونمایی می‌شود؛ اما تا قبل از رونمایی رسمی، تصاویر نسخۀ نهایی و اطلاعات آن فاش شده و اکنون می‌توان به خوبی مشخصات ES7 را بررسی کرد. نیو ES7 تا 3 ماه آینده راهی بازار چین شده و بین مدل‌های ES6 و ES8 قرار خواهد گرفت.

به گزارش خودروم، نیو ES7 براساس پلتفرم جدید خودروهای الکتریکی نیو با نام NT2.0 ساخته شده و به عنوان یک شاسی‌بلند پنج نفره فاصلۀ محوری آن 2960 میلی‌متر بوده و سایر ابعاد آن نیز 1720/1987/4912 میلی‌متر اعلام شده است.

پیشرانه یک مجموعه موتور دوگانه با توان 480 کیلووات و 850 نیوتن‌متر گشتاور است. شتاب صفر تا صد آن 3.9 ثانیه بوده و حداکثر سرعت محدود به 200 کیلومتر در ساعت خواهد بود. نیو ES7 را می‌توان با باتری‌های 75، 100 و یا 150 کیلووات ساعتی سفارش‌گذاری کرد. حداکثر توان پیمایشی ES7 حدود 930 کیلومتر بوده و بدنۀ آن دارای ضریب درگ 0.263 است.

قیمت چند نسخه از نمونه‌های پایۀ این خودرو مشخص شده و ارزش مجموع مدل‌های آن بین 70 هزار تا 90 هزار دلار خواهد بود. مشتریان نیو از امروز با پرداخت 2 هزار یوان، می‌توانند مدل ES7 را پیش خرید کنند.

طراحی داخلی ES7 مطابق با سایر خودروهای برند نیو بوده و شباهت زیادی به ET5 دارد؛ اما کمی شیک‌تر و مدرن‌تر به نظر می‌آید. فرمان این خودرو بسیار بزرگ است. یک صفحه کیلومتر دیجیتالی 9.8 اینچی، صفحه نمایش لمسی 12.8 اینچی، دستیار دیجیتال نیو نومی (NOMI) و… از جملۀ امکانات ES7 هستند. نیو نومی را AL همراه هم نامیده‌اند و ادعا می‌شود که همیشه راننده را کنترل کرده و به او نگاه می‌کند و با توجه به هوش مصنوعی نیو می‌توان با آن یک مکالمه آزاد را تجربه کرد.

صندوق عقب و محفظۀ بار جادار بوده و فضای زیادی در میان صندلی‌ها برای قراردادن پاها وجود دارد. رنگ کمبرندهای ایمنی همرنگ با صندلی‌ها است. برخلاف سایر خودروسازان چینی، در ES7 و یا سایر محصولات کمپانی نیو، خبری از صفحه نمایش دیجیتال جداگانه برای سرنشینان عقب نیست.

نیو ES7 به مجموعه‌ای از دوربین‌ها، حسگرها و رادارهای مورد نیاز برای ارائۀ رانندگی خودکار مجهز شده و دارای سیستم رانندگی خودکار نیو با نام NAD است. این مجموعه شامل یک LiDAR در مرکز و بالای شیشه جلو، هفت دوربین با کیفیت 8 مگاپیکسل و وضوح بالا، چهار دوربین 3 مگاپیکسلی حساس به نور با دید 360 درجه، یک ADMS یا سیستم مانیتورینگ پیشرفتۀ رانندگی (ADMS) که نومی نام دارد، رادارهای موج پنج میلی‌متری و 12 حسگر اولتراسونیک مجهز بوده و تمام این تجهیزات توسط یک ابر رایانۀ کوچک به نام نیو Adem با توان پردازش 8 گیگابایت تصویر در ثانیه با یکدیگر در ارتباط هستند.

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.