نسخه تولیدی کادیلاک سلستیک با قدرت 600 اسب بخار معرفی شد
پرچمدار مجلل منتشر شده در ۲۶ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۳۰
نسخه تولیدی کادیلاک سلستیک

 نسخه تولید کادیلاک سلستیک (Cadillac Celestiq) با قدرت 600 اسب بخار معرفی شد و قیمت نسخه پایه آن بیش از 300 هزار دلار خواهد بود.

به گزارش خودروم، اکنون کادیلاک سلستیک (Cadillac Celestiq) از یک خودروی نمایشی لوکس به پرچمداری جدید و مجلل از برند لوکس‌ساز کادیلاک تبدیل شده است. تولید این خودرو تا دسامبر 2023 غیرممکن است؛ اما کادیلاک مشخصات رسمی این سدان زیبا را منتشر کرد تا بیشتر با آن آشنا شویم.

هر نمونه از سلستیک به عنوان خودرویی سفارشی تولید خواهد شد. قیمت نمونه پایه این خودرو 300 هزار دلار بوده و براساس مشخصات مورد انتظار و سفارش مشتریان، قیمت آن افزایش می‌یابد.

مشخصات کادیلاک سلستیک

کادیلاک سلستیک با استفاده از پلتفرم اولتیوم جنرال‌موتورز ساخته شده و دو پیشرانه الکتریکی آن در مجموع 600 اسب بخار قدرت و 868 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کنند. پیش‌بینی می‌شود که شتاب صفر تا 96 کیلومتر این خودرو 3,8 ثانیه باشد.

در این سدان بزرگ از یک باتری 111 کیلووات ساعتی با بُرد پیمایشی 483 کیلومتر استفاده خواهد شد. سلستیک از شارژر سریع 200 کیلوواتی DC پشتیبانی کرده و پس از اتصال 10 دقیقه‌ای به برق، قادر به پیمایش مسافتی معادل با 126 کیلومتر خواهد بود.

نسخه تولیدی کادیلاک سلستیک

سواری با کادیلاک سلستیک باید یک تجربه آرامش بخش باشد. به همین دلیل از یک سیستم تعلیق پنج لینکی در جلو و عقب استفاده شده و فنرهای هوای تطبیقی همراه با سیستم Magnetic Ride Control 4.0 از ویژگی‌های برجسته آن هستند. در این محصول کادیلاک و در هنگام پیچیدن، میله‌های تثبیت کننده Active Roll Control درگیر شده و چرخ‌های عقب را می‌توان 3.5 درجه چرخاند تا خودرو مانور بهتری بدهد.

خریدران سلستیک می‌توانند این خودرو را همراه با رینگ‌های آلومینیومی فورج کاری شده 23 اینچی سفارش دهند. در این مدل یک نمونه منحصر به فرد از تایرهای میشلین پایلوت اسپورت الکتریکی با آج‌های مخصوص و… وجود دارد و با استفاده از آنها سواری آرام‌تری را تجربه می‌کنید.

نسخه تولیدی کادیلاک سلستیک

در محصول مجلل کادیلاک از سیستم کمک راننده بدون هندزفری اولترا کروز استفاده شده و به راحتی می ‌وان آن را در سفرهای مختلف به کار گرفت. این سدان را می‌توان از راه دور و زمانی که خارج از خودرو هستید؛ پارک کرد.

طراحی

در نسخه تولید کادیلاک سلستیک، همچون نمونه مفهومی از کاپوتی بلند و سقفی قوس‌دار استفاده می‌شود. روی درها خبری از دستگیره نیست و مالک با فشار دادن دکمه در را باز یا بسته می‌کند.

نسخه تولیدی کادیلاک سلستیک

برای ساخت این خودرو از مواد پیشرفته استفاده می‌شود و 115 قطعه شامل کلیدهای شیشه‌ها، دستگیره‌ها و تزئینات کنسول توسط پرینتر سه بعدی ساخته می‌شوند. 300 قطعه با استفاده از فناوری ساخت اجسام انعطاف‌پذیر و تبدیل ورق‌های فلزی به شکل دلخواه ساخته خواهند شد. همچنین جلوپنجره و تریم گلگیر جلو با آلومینیوم مخصوص ریخته‌گری ساخته می‌شوند.

کابین

در داخل کادیلاک سلستیک یک صفحه نمایش 55 اینچی خمیده وجود دارد. نمایشگر مزبور در واقع به دو بخش تقسیم شده؛ اما آنها در درون یک قاب واحد قرار دارند. راننده از یک غربیلک فلزی و شیشه‌ای که روی کنسول قرار دارد؛ برای کنترل سیستم سلستیک استفاده می‌کند. سرنشین می‌تواند از اینترنت استفاده کرده و موسیقی، فیلم و… مورد نظر خود را پخش کند. یک سپر حریم خصوصی ما بین راننده و سرنشین وجود دارد که امکان دیدن عملکرد سرنشین را از راننده سلب خواهد کرد. به غیر از این، یک نمایشگر خمیده 11 اینچی هم روی کنسول میانی قرار دارد.

نسخه تولیدی کادیلاک سلستیک

در سلستیک برای هرکدام از سرنشینان عقب یک صفحه نمایش 12,6 اینچی خمیده وجود دارد و علاوه بر آن یک صفحه نمایش 8 اینچی خمیده هم برای تنظیم موقعیت صندلی، دما و عملکرد درها در نظر گرفته شده است.

نسخه تولیدی کادیلاک سلستیک

سقف شیشه‌ای این خودرو هوشمند بوده و چهار تنظیم کنترلی برای آن در نظر گرفته‌اند. هر فرد می‌تواند رنگ 20 تا 1 درصد آن را تنظیم کند. این پنل از انعکاس مادون قرمز جلوگیری کرده و با پوشش‌هایی خاص و همراه با کاهش تابش نور خورشید از گرم شدن بیش از حد فضای داخلی جلوگیری می‌کند.

تجربه خرید کادیلاک سلستیک

در هنگام خرید کادیلاک سلستیک، نمایندگی‌های کادیلاک، یک طراح را برای ارتباط با مشتری و دیزاین خودرو مطابق با سلیقه او معرفی خواهند کرد. به گفته این برند هیچ نمونه‌ای از سلستیک با سایر سلستیک‌ها مشابه نیست؛ چون مشتریان گزینه‌های شخصی‌سازی زیادی در اختیار دارند.

نسخه تولیدی کادیلاک سلستیک

این خودرو در مرکز مهندسی جهانی جنرال‌موتورز در وارن واقع در میشیگان ساخته شده و تیم مونتاژ آن به طور همزمان روی بیش از شش خودرو فعالیت نمی‌کنند.

دسته بندی ها: تازه ها عناوین روز
برچسب ها:

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.