معرفی اتوبوس 12 متری زامیاد در شیراز
مونتاژ به شکل CKD منتشر شده در ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۴۴
اتوبوس 12 متری زامیاد

زامیاد در نمایشگاه خودروی شیراز 1402 رسماً از اتوبوس 12 متری فوتون به عنوان محصول جدید خود رونمایی کرد.

به گزارش خودروم، نمایشگاه خودروی شیراز 1402 در حال برگزاری است. در این نمایشگاه تعدادی از خودروسازان سبک و سنگین کشور حضور دارند. این شرکت‌ها ضمن نمایش محصولات فعلی خود، بخشی از خودروهای جدید خود را نیز به نمایش در آورده‌اند. در این میان اتوبوس 12 متری زامیاد به عنوان یک محصول مسافری برای تنوع بخشیدن به سبد محصولات این شرکت معرفی شد.

اتوبوس 12 متری زامیاد (2)

مدتی پیش برخی از رسانه‌ها تصاویری از آزمایش این اتوبوس را مخابره کرده‌اند. حالا اتوبوس فوتون 12 متری زامیاد ظاهراً اماده ورود به بازار کشور است. زامیاد به دنبال تولید محصولات بیشتری با برند فوتون در ایران خواهد بود. اتوبوس مزبور به شکل CKD تولید خواهد شد. در برنامه زامیاد تولید اتوبوس 18 متری، برقی و مدل‌های 9,5 متری درون و برون شهری با برند فوتون دیده می‌می‌شود.

مشخصات فنی اتوبوس فوتون 12 متری زامیاد

اتوبوس 12 متری زامیاد از برند فوتون از نظر فنی به یک موتور کامینز با قدرت 340 اسب بخار و حداکثر گشتاور 1500 نیوتن متر مجهز است. این پیشرانه 9,5 لیتری 6 سیلندر از استاندارد یورو 5 برخوردار بوده و نیروی خود را توسط گیربکس 6 سرعته اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می‌کند. سیستم تعلیق جلو از نوع بادی به همراه 2 عدد کیسه و کمک فنر است. در عقب هم شاهد بکارگیری تعلیق بادی با 4 کیسه هوا هستیم. سیستم زانو زدن و تنظیم ارتفاع الکترونیکی در این اتوبوس وجود دارد. فرمان از نوع هیدرولیک است.

امکانات

از جمله امکانات و ویژگی‌های اتوبوس 12 متری زامیاد باید به سیستم ترمز دیسکی از نوع بادی دو مداره، شعاع گردش 12 متری، مخزن سوخت 230 لیتری با قابلیت سوختگری دو طرفه، صندلی پانوماتیک قابل تنظیم، ظرفیت 32 نفر سرنشین نشسته و 2 عدد ویلچر، شیشه‌های دو جداره، سنسور بسته بودن درها، 6 بلندگو، مانیتور 7 اینچی و… اشاره کرد.

اتوبوس 12 متری زامیاد

همچنین اتوبوس فوتون 12 متری زامیاد دارای سامانه دریافت کرایه خودکار، سیستم مکانیابی، سه تابلو برای اعلام مسیر، آینه‌های برقی مجهز به گرمکن، شارژر USB، بکسل بند(جلو و عقب)، کپسول آتش نشانی، ساعت دیجیتال و تاخوگراف است.

منبع: تصاویر/ نمایشگاه شیراز از چرخان

دسته بندی ها: داخلی منتخب
برچسب ها:

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.