مشخصات فنی لندکروز
منتشر شده در ۱۲ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۲۰
مشخصات تویوتا لندکروز

تویوتا لندکروز، یکی از خودروهای بسیار محبوب بازار ایران است که توسط شرکت خودروسازی تویوتا تولید می‌شود.

تویوتا لندکروز، یکی از خودروهای بسیار محبوب بازار ایران است که توسط شرکت خودروسازی تویوتا تولید می‌شود. این خودرو با طراحی منحصر به فرد و سیستم قدرتمند در کنار مشخصات فنی برجسته، به عنوان یکی از بهترین خودروهای اس‌یو‌وی در بازار شناخته می‌شود. در ادامه، مشخصات فنی این خودرو را به طور کامل بررسی خواهیم کرد که نظر شما را به مطالعه آنها جلب می‌کنیم.

مشخصات ظاهری تویوتا لندکروز

شاید برای برخی از جوانان طراحی تویوتا لندکروزهای موجود در ایران کمی کهنه و قدیمی به نظر می‌رسد اما با توجه به زمان طراحی نمی‌توان آن را نکته بدی دانست. به این دلیل هم نباید استحکام و وقار موجود در ظاهرش را انکار کرد. فرم بدنه‌ای این خودرو جعبه‌ای شکل بوده و جلو پنجره‌ای برآمده با چراغ های بزرگ دارد. چرخ‌های بزرگ و قطور هم مشخصه بارز یک خودروی آفرودی است که در تویوتا لندکروز به بهترین شکل ممکن طراحی شده است.

طراحی این خودرو همیشه ساده و کاربردی بوده و چراغ های مه‌شکن آن در قاب محافظی درون سپر قرار گرفته‌اند تا از ضربات اجسام مختلف در امان باشند. فاصله چراغ‌ها با سطح زمین زیاد است و اندازه بزرگ آن‌ها محدوده دید قابل توجهی برای راننده فراهم می‌کند. تویوتا در مدل‌های جدیدی که تولید کرده است، طراحی لندکروز را بهبود بخشیده و کمی آن را به روز کرده است اما با توجه به ممنوعیت واردات خودرو پای این مدل‌ها هنوز به بازار ایران باز نرسیده است.

مشخصات داخلی تویوتا لندکروز

کابین تویوتا لندکروز شش سیلندری تم مشکی کرمی دارد. برای جداسازی قسمت‌های مختلف کابین از هم، از طرح‌های چوبی استفاده شده است. کنسول بزرگ جلو با طرح مشکی و نقره‌ای خود دو صندلی جلوی خودرو را از یکدیگر جدا کرده است. داخل کابین پر از کلیدهای کنترلی مختلف است و نشانگرهای آن نیز ترکیبی از عقربه‌های آنالوگ و صفحه‌ی دیجیتالی کوچک است. این طراحی برخلاف طراحی‌های ساده و مینیمالیستی امروزی، با طراحی منحصربه‌فرد و شلوغ خود شما را به دو دهه پیش می‌برد. فاصله بین دو محور این خودرو ۲۸۵۰ میلی‌متر است که فضایی کافی برای پنج سرنشین با وسایلشان دارد.

مشخصات فنی تویوتا لندکروز

پیشرانه لندکروز ۶ سیلندر با ۴ لیتر حجم است که توانایی تولید ۲۷۱ اسب بخار قدرت و ۳۸۵ نیوتن متر گشتاور را دارد. گیربکس پنج سرعته اتوماتیک آن نیز وظیفه ارسال قدرت به چهار چرخ را برعهده دارد. سیستم انتقال قدرت این خودرو به صورت دو دیفرانسیل یا 4 WD است و قفل الکترونیکی و محدود کننده لغزش نیز بر روی آن نصب شده‌اند.

مشخصات تویوتا لندکروز

وزن ۲,۵ تنی لندکروز آن را سنگین کرده و امکان شتاب سریع را از آن گرفته است، با این حال شتاب ۱۱ ثانیه‌ای نیز عدد خوبی برای این خودرو محسوب می‌شود. بزرگترین معضل برای صاحبان ایرانی تویوتا لندکروز، مصرف سوخت این خودرو است که در حالت ترکیبی ۱۳,۴ لیتر بنزین در هر صد کیلومتر مصرف می‌کند. در نهایت باید گفت که با توجه به تمام ویژگی‌های لندکروز این مقدار زیاد به حساب نمی‌آید.

امکانات رفاهی تویوتا لندکروز

تویوتا لندکروز یکی از بهترین ماشین‌های موجود در ایران سات که امکانات رفاهی متعددی در آن تعبیه شده است. در ادامه به تعدادی از این امکانات اشاره کرده‌ایم.

کروز کنترل (تثبیت سرعت)

وینچ جلو و عقب

سنسور پارک جلو و عقب

دید در شب

دی لایت

چراغ شور

سیستم صوتی به همراه شش بلندگو و نمایشگر هشت اینچی

مانیتور سقفی

دوربین عقب و دوربین ۳۶۰ درجه

شش کیسه هوا برای تامین امنیت سرنشینان

سنسور سوخت گیری

سیستم ضد لغزش

سیستم استارت و ورود بدون کلید

صندلی های تاشو دو تکه

خروجی برقی

سانروف

آینه‌های جانبی تاشو برقی به همراه گرمکن و روکش چرمی صندلی‌ها.

با توجه به امکانات متعدد ذکر شده برای تجربه راندن این ماشین می‌توانید اجاره لندکروز را در برنامه‌های آتی خود داشته باشید.

مشخصات تویوتا لندکروز

جمع بندی

در نهایت، تویوتا لندکروز با مشخصات فنی برجسته، طراحی شگفت‌انگیز و امکانات بی‌شمار، انتخاب بی‌نظیری برای علاقه‌مندان به خودروهای شهری و خارج از جاده است. این خودرو با قدرت و استحکام خود، می‌تواند همراه شما در هر ماجراجویی باشد. با توجه به لوکس بودن و گرانی این خودرو تهیه آن به راحتی مقدور نیست و نیاز به توانایی مالی بالایی دارد. اما دست نگه دارید و ناامید نشوید زیرا با وجود شرکت‌های مختلف اجاره خودرو ، می‌توانید با هزینه‌ای معقول تجربه رانندگی این غول تویوتا را داشته باشید.

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.