شارژ سریع خودرو بدون توقف در ایستگاه با ابتکار شرکت دانش بنیان
منتشر شده در ۰۷ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۰۰
شارژ سریع خودرو دانش بنیان

روابط عمومی معاونت علمی ریاست‌جمهوری : معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری از طرح کلان ملی فناوری انتقال توان بی‌سیم خودروی برقی در حال حرکت رونمایی و بازدید کرد. سورنا ستاری در رونمایی و بازدید از این سامانه ایران‌ساخت، با تأکید بر اینکه حوزه حمل‌و‌نقل به‌ویژه صنعت خودرو باید از نوآوری شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق استقبال کند، ادامه داد: خوشبختانه در سال‌های اخیر، فناوری‌های خوبی به‌ویژه در حوزه حمل‌و‌نقل، پیشران و انتقال قدرت به دست شرکت‌های دانش‌بنیان توسعه‌ یافته که امروز شاهد یکی از همین دستاوردها هستیم.

به گزارش خودروم (khodrom.ir) و به نقل از دنیای اقتصاد، صنعتی‌سازی و ورود این فناوری‌ها به بازار، مستلزم استقبال صنایع خودروساز و ایجاد زمینه‌های لازم برای رسوخ این‌ فناوری‌ها به بدنه صنعت است. وی افزود: شارژ سریع خودروها و موتورسیکلت‌های برقی در حین حرکت با این طرح فناورانه محقق می‌شود که توسعه آن می‌تواند به کاهش هزینه‌های استفاده از انواع خودروهای برقی  کمک کند. همچنین محمدصادق واعظ‌زاده، استاد دانشگاه تهران و مجری طرح با بیان اینکه طرح کلان ملی انتقال توان بی‌سیم خودروی برقی در حال حرکت، مشکل شارژ خودروها را برطرف می‌کند، ادامه داد: باتری، یکی از چالش‌های اصلی توسعه خودروهای برقی به شمار می‌رود، زیرا باتری گران، سنگین و دارای مشکلات بسیاری در بازیافت است. شارژ باتری زمان‌بر است و پیمایش خودرو را محدود می‌کند.

همین موضوع باعث شده است تا باتری کوچک شده و با نصب یک سامانه الکتریکی در زیر سطح معابر نصب شود و انرژی را به صورت بی‌سیم به گیرنده انرژی در کف خودرو منتقل می‌کند. با حاد شدن معضل وابستگی حمل‌ونقل به سوخت‌های فسیلی و لزوم کاهش آلودگی هوا در کلانشهرها، توجه بسیاری بر استفاده از خودروهای برقی معطوف شده است. با این حال یکی از چالش‌های اساسی در برابر رواج سریع خودروهای برقی، قیمت زیاد این خودروها به علت هزینه زیاد باتری است. با بهره‌گیری از سیستم شارژ بی‌سیم دینامیکی در خودروهای برقی، چالش‌های فوق مرتفع شده و به فراگیر، ارزان و آسان شدن استفاده از این خودروها کمک مؤثری می‌شود. در پروژه موردنظر، انرژی از هوا عبور کرده و به خودروی در حال حرکت می‌رسد؛ بنابراین نیازی به توقف خودرو در ایستگاه شارژ نیست.

منبع: دنیای اقتصاد

دسته بندی ها: تازه ها
برچسب ها:

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.