
گروه خودروسازی سایپا با حضور در نمایشگاه تحول صنعت خودروسازی، از محصول جدید خود به نام سایپا سهند رونمایی کرد.
به گزارش خودروم، گروه خودروسازی سایپا در نمایشگاه تحول صنعت خودروسازی حضوری فعال داشت و این شرکت از سدان جدید و کوچک سهند رونمایی کرد. این سدان را باید نسخه فیس لیفت ساینا دانست و باید گفت که این محصول نسبت به سایر محصولات سری ساینا، طراحی پختهتری دارد.
ابعاد و پلتفرم سهند همانند ساینا بوده و تفاوتی در این زمینه وجود ندارد. در جلو شاهد استفاده از جلوپنجره جدید ذوزنقهای شکل با تزئینات کرومی، سپری کمانی با تزئینات پلاستیکی سیاه رنگ که در درون آنها چراغهای روشنایی روز قرار دارند و همچنین چراغهایی با گرافیک جدید هستیم. در این بخش با الهام گرفتن از سایپا شاهین و آریا، شاهد استفاده از خطوطی برجسته روی کاپوت هستیم و باید گفت که این آنها چهره جلوی محصول جدید سایپا را زیبا و بروزتر کردهاند.
در نمای کناری اولین چیزی که نظر ما را به خود جلب میکند؛ بکارگیری رینگهای جدید چهار پیچ و چهار پره دوتایی است. در بالای گلکیر جلو و نزدیک به درب سرنشینان این قسمت، تزئینی کوچک، سیاه رنگ و کرومی به کار رفته است. دستگیرههای درب کرومی بوده و خبری از دستیگره هم رنگ بدنه نیست. علاوه بر این، تو رفتگی بسیار ظریفی در قسمت پایین دربها مشاهده میشود که این اقدام به طور کلی نمای کنار سایپا سهند را نسبت به ساینا معمولی و ساینا S متحول کرده است.
در عقب تقریباً یک خودروی جدید و متفاوت را میبینیم و به همین جهت باید به سایپا تبریک گفت! نخستین نکته در این قسمت؛ طراحی ساده، مینیمالیستی و به دور از هیاهوی ساینا و خطوط مختلف آنها بوده و چراغهای جدید و باریک سایپا سهند با گرافیکی سیاه رنگ نظر ما را به خود جلب میکند که دور قسمتهایی از آنها و روی صندوق عقب، فرو رفتگیهای جزئی وجود دارد. در وسط درب صندوق عقب نام سهند با فونتی زیبا و به زبان فارسی درج شده و از فلاپ پلاستیکی و تزئینات کرومی در قسمتهایی از سپر عقب استفاده میشود.
در کابین از تزینات پلاستیکی هم رنگ بدنه استفاده شده و سایپا سهند در محیط داخلی خود از داشبوردی جدید و دو رنگ استفاده میکند. دور خروجیهای تهویه هوا با نوارهای کرومی تزئین شده و فرمان سه پره به همراه صفحه نمایش لمسی کوچک در وسط داشبورد، نظر ما را به خود جلب کرده و.علاوه بر این، رو دریهای سایپا سهند نیز دو رنگ بوده و از تزئینات کرومی برای اهرم باز کننده درب استفاده شده است.
سهند از موتور M15 سایپا با قدرت 90 اسب بخار و 137 نیوتنمتر گشتاور استفاده میکند. این خودرو برای انتقال قدرت به محور جلو از توان جعبهدنده اتوماتیک تیپ ترونیک استفاده خواهد کرد؛ اما متأسفانه اطلاع چندانی رابطه با این جعبهدنده منتشر نشده و احتمالاً سیستمی مشابه با کوییک اتوماتیک در سایپا سهند به کار گرفته میشود و این دو خودرو از نظر جعبهدنده با یکدیگر یکسان خواهند بود! ظرفیت مخزن سوخت سهند 41 لیتر بوده و با توجه به استاندارد یورو 5، میزان مصرف سوخت ترکیبی آن 7 لیتر اعلام شده است. این خودرو با وزن 1220 کیلوگرم تولید شده و مجهز به امکاناتی همچون سیستم پایش فشار باد لاستیکها، تهویه اتوماتیک، کیسه هوا سرنشینان جلو، سیستم مولتی مدیا و… است.
قیمت و زمان عرضه سایپا سهند مشخص نیست؛ اما احتمالاً این خودرو در اوایل سال 1402 وارد بازار ایران شده و قیمتی معادل با 220 تا 260 میلیون تومان دارد.
سهند از موتور M15 سایپا با قدرت 90 اسب بخار و 137 نیوتنمتر گشتاور استفاده میکند. این خودرو برای انتقال قدرت به محور جلو از توان جعبهدنده اتوماتیک تیپ ترونیک استفاده خواهد کرد؛ اما متأسفانه اطلاع چندانی رابطه با این جعبهدنده منتشر نشده و احتمالاً سیستمی مشابه با کوییک اتوماتیک در سایپا سهند به کار گرفته میشود و این دو خودرو از نظر جعبهدنده با یکدیگر یکسان خواهند بود!
این خودرو با وزن 1220 کیلوگرم تولید شده و مجهز به امکاناتی همچون سیستم پایش فشار باد لاستیکها، تهویه اتوماتیک، کیسه هوا سرنشینان جلو، سیستم مولتی مدیا و… است.
به معنای واقعی کلمه رقت انگیزه بیچاره مردم که محصولات تحمیلی نفرت انگیز شما تنها انتخابشونه
سلام
انصافا برای سایپا یک گام واقعی رو به جلو در طراحی است و جای تبریک داره
عکسهایی که مخصوصا از داخل ماشین گرفته شده بود رو دیدم از این ماشین خوشم نیومد