جیلی تا سال 2045 با گازهای گلخانه‌ای خداحافظی می کند
کربن صفر، استراتژی جدید چینی ها منتشر شده در ۰۶ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۴۷

هلدینگ جیلی ژجیانگ در نظر دارد که تا سال 2045 میزان انتشار گازهای گلخانه ای توسط تمام زیر مجموعه های خود را به صفر برساند.

به گزارش خودروم (khodrom.ir)، جیلی به تازگی مطالعات خود برروی انتشار گازهای گلخانه‌ای را تکمیل کرده و اکنون 11 کارخانه هلدینگ جیلی توسط وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین به عنوان کارخانه‌های سبز شناخته شده و در سطح ملی قرار دارند.

جیلی در 10 سال گذشته بیش از 20.94 میلیارد دلار برای تحقیق و توسعه درباره کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای هزینه کرد و تاکنون 18 هزار پتنت معتبر در این رابطه به ثبت رسانده است.

هلدینگ جیلی حجم کل فروش خودرو در سال 2021 را به بیش از 2.2 میلیون دستگاه رساند و موفق شد که حجم فروش خودروهای پاک خود را در سال 2021 بیش از 94 درصد نسبت به سال 2020 افزایش دهد.

هلدینگ جیلی برای رسیدن به اهداف خود، برای هر برند از زیر مجموعه‌های خود برنامه‌های ویژه‌ای تدوین کرده است. خودروسازی جیلی باید تا سال 2025 مجموع گازهای گلخانه‌ای منتشر شده توسط محصولات خود را به میزان 25 درصد کاهش دهد و تا سال 2045 این رقم باید 100 درصد شده و تولید گازهای گلخانه‌ای توسط جیلی اُتو متوقف شود. ولوو نیز به یک خودروساز برقی تبدیل شده و تا سال 2030 انتشار گازهای گلخانه‌ای را متوقف می‌کند. یوژینگ تکنولوژی هم در سال 2023 و 2035 اقدامات مورد نیاز را انجام داده و در نهایت تولید گازهای گلخانه‌ای را متوقف می‌کند. پولستار تا سال 2030  یک خودروی کربن صفر به تولید رسانده و از سال 2040 به یک خودروساز با محصولات کربن صفر تبدیل خواهد شد.

هلدینگ جیلی به انتخاب، طراحی، مواد خام، تولید، بسته‌بندی، تدارکات و بازیافت هم توجه دارد و به عنوان مثال شاسی زاکر 001 از 15 درصد فولاد بازیافتی و 25 درصد آلیاژ آلومینیوم ساخته شده و یا در درون ولوو C40 برقی و جدید به هیچ عنوان از چرم استفاده نشده است.

در مورد تولید سبز، هلدینگ جیلی سه نکته اساسی شامل فاضلاب صفر، زباله صفر و مواد خطرناک صفر را مورد توجه قرار می‌دهد. به همین منظور هم جیلی از سال 2021 ظرفیت تبدیل نور به الکتریسیته را به 110 مگاوات رساند و بازیافت منابع آب صنعتی آن هم به 97.57 درصد رسید. در این بین دفع زباله‌های جامد، تخلیه فاضلاب، انتشار گازهای زائد، آلودگی صوتی و سایر آلایندگی‌ها در پایگاه‌های تولیدی جیلی اُتو کاملاً مطابق با استانداردها بود.

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.