ولوو در اقدامی جالب و به منظور جلوگیری از سردرگمی مشتریان خود نام Recharge را از روی تمام محصولات خود حذف کرد.
به گزارش خودروم، با گسترش خطوط تولید خودروهای سواری ولوو در سالهای اخیر، تفکیک مدلهای مختلف این برند کمی دشوار شد. اما برند سوئدی برای عبور از این پیچیدگی راه حلی دارد. در آینده برخی از مدلهای هیبریدی، تمام الکتریکی و پلاگین هیبریدی دیگر با پسوند ریشارژ(Recharge) به فروش نمیرسند. در واقع ولوو روند نامگذاری محصولات خود را ساده میکند تا تفکیک آنها برای مشتریان آسانتر شود.
بنابر این ولوو XC40 ریشارژ و C40 ریشارژ به ترتیب EX40 و EC40 نامیده میشوند. این خودروها در کنار دیگر محصولات برقی ولوو از جمله کراساوور کوچکتر EX30، شاسی بلند فول سایز EX90 و مینی ون EM90(تولید فقط در کشور چین) میپیوندد. همزمان خودروهای پلاگین هیبرید S60 ریشارژ و XC60 ریشارژ نیز با نام T6 یا T8 شناخته میشوند. پیش از این نام]ای مزبور برای مدل]ای بنزینی کاربرد داشت؛ اما ولوو با در اختیار داشتن یک خط تولید کاملاً الکتریکی تا سال ۲۰۳۰، مجدداً از آنها استفاده میکند.
ولوو قدرت محصولات خود با نام جدید از جمله EX40 و EC40 را بیشتر میکند. بنابراین نمونههای دو موتور و یک بسته نرم افزاری ویژه را ارائه خواهد داد. این عمل مساوی با ۳۶ اسب بخار بیشتر و در مجموع ۴۳۶ اسب بخار قدرت است. شتاب نیز بهبود مییابد؛ البته فعلاً عددی برای این شاخصه اعلام نشده است. اما انواع معمولی دو موتور در ۴.۷ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت میرسند.
از سوی دیگر ولوو هنوز به فکر موتورهای احتراقی خود در محصولات هیبرید ملایم از جمله XC60 و XC90 در نوع B5 است. این موضوع باعث کاهش مصرف سوخت چهار درصدی و کاهش قابل توجه انتشار گازهای گلخانهای میشود. در XC90 به دلیل چرخه احتراق این عدد معادل دو درصد است. از طرفی عرضه نسخه بلک هنوز هم ادامه مییابد و این نمونه منحصراً با رینگهای ۲۰ اینچی مشکی براق، فضای داخلی تیره و… در دسترس است.
آینده ولوو
ولوو ادعا میکند که تا پایان دهه چندین محصول دیگر خود را نیز به شکل کاملاً الکتریکی عرضه خواهد کرد. اما باید توجه نمود که حجم فروش وسایل نقلیه بدون آلاینده ولوو در سال ۲۰۲۳ تنها معادل ۱۶ درصد از حجم کامل فروش این کمپانی بود. پس ولوو راه طولانی در پیش دارد. ولوو در بخش خودروهای سواری توانست کمی بیشتر از ۷۰۸ هزار خودرو به فروش برساند و این رقم حدود ۱۱۳ هزار دستگاه از آنها خودروی برقی بودند. البته حجم فروش خودروهای برقی ولوو نسبت به ۲۰۲۲ حدود ۷۰ درصد رشد را تجربه کرد.