
سورن پلاس و نسخه دوگانه سوز آن کاملاً مشابه با یکدیگر هستند؛ اما تفاوتهایی کوچک و قابل توجه میان این دو محصول وجود دارد.
به گزارش خودروم، پس از پایان تولید سمند، ایران خودرو در خطوط تولید خود در تبریز، با قدرت بسیار بیشتری خودروی سورن پلاس را تولید میکند. دو ماه پیش مدیرعامل این خودروساز بزرگ خبر از تولید و عرضه مدل سورن پلاس دوگانه سوز داد و در هفتههای اخیر نیز شاهد فروش نسخه دوگانه سوز سورن پلاس با قیمت 281 میلیون تومان بودیم. این در حالی است که قیمت نسخه معمولی این خودرو در آخرین شرایط فروش مرتبط به آن در آبان 1401 حدود 261 میلیون تومان اعلام شده بود.

بنابراین اولین تفاوت سورن پلاس با سورن پلاس دوگانه سوز را باید اختلاف قیمت 20 میلیون تومانی این خودروها دانست. اما آیا دوگانه سوز شدن و اختلاف قیمت میان این محصولات تنها تفاوت موجود بین سورن پلاس معمولی با نسخه دوگانه سوز آن است؟ در پاسخ باید گفت که از نظر فنی هر دو خودرو از پیشرانه معروف EF7 با حجم 1645 سیسی استفاده میکنند. قدرت در صورت استفاده بنزین 113 اسب بخار است. اما در نسخه دوگانه سوز سورن پلاس اگر از گاز CNG استفاده شود؛ حداکثر قدرت به 97 اسب بخار خواهد رسید. این کاهش در مورد گشتاور نیز رخ داده و در صورت استفاده از CNG حداکثر گشتاور سورن پلاس به 136 نیوتن متر خواهد رسید.

حداکثر سرعت نسخه معمولی سورن پلاس 188 کیلومتر در ساعت است. این رقم در مدل دوگانه سوز در صورت استفاده از بنزین 188 و در صورت به کارگیری CNG به 178 کیلومتر در ساعت میرسد. شتاب صفر تا 100 نسخه معمولی 12 کیلومتر است؛ اما در نسخه دوگانه سوز در صورت استفاده از بنزین و CNG به ترتیب اعداد به دست آمده 12,8 و 13,5 ثانیه هستند. همچنین مصرف سوخت شهری سورن پلاس معمولی 5,8 لیتر است؛ اما این رقم در سورن پلاس دوگانه سوز در صورت استفاده از بنزین به 5,7 لیتر میرسد. همچنین مصرف سوخت ترکیبی در نسخه معمولی 7.36 و در نسخه دوگانه سوز در صورت استفاده از بنزین 7,5 ایتر خواهد بود. وزن سورن پلاس دوگانه سوز 1360 کیلوگرم بوده و این رقم در نسخه معمولی 1240 کیلوگرم است. گنجایش باک سوخت سورن پلاس معمولی 63 لیتر است؛ اما این رقم در نسخه دوگانه سوز به 60 لیتر رسیده و از کپسول گاز هم استفاده میشود. حجم صندوق عقب هم از 500 لیتر در نسخه معمولی، به 350 لیتر در نسخه دوگانه سوز رسیده است.
از نظر تجهیزات و امکانات رفاهی، دو خودرو تقریباً در سطح یکسانی عرضه میشوند. اما سورن پلاس دوگانه سوز فعلاً با مالتی مدیا و رینگ 15 اینچی آلومینیومی عرضه نخواهد شد.
عرض سلام خدمت مدیران و مسئولان محترم ایران خودرو ، خلاصه عرض میکنم تورا به قرآن قسم اتان میدهم آپشن های خودرویی که میخواهد بشود تاکسی بر ندارید حداقل حداقل نمایشگر لمسی را بگذارید باشد صددرصد نیاز تاکسی های اینترنتی و تمامی تاکسی ها میباشد التماس اتان میکنم خواهش میکنم اینکار را به خاطر رانندگان تاکسی بکنید باتشکر راننده تاکسی .
سلام در جواب شهرام عرض میکنم
لطفاً پولشو بگیرید کم نکنید
سلام وقت بخیر آیا شما تاکسی سورن پلاس دوگانه دارید اگر دارید چطور ماشینی هست ، منبع گازش با یک باک پر چند کیلومتر جاده مسافتی میره؟ ممنون
تا 400 کیلومتر
سلام تاکسی نسبت به شخصی فشار بیشتری به راننده وارد میکند چه جسمی چه روحی ول یی متاسفانه در ایران اولین کار اپشن بر می دارید مثلا واقعا باید پخش سورن معمولی بزارید رینگ معمولی بگذارید تا هزار تومن ارزان تر شود شغل تاکسی بدترین شغل دنیاست امیدوارم کسی مجبور به این کار نشود امین
خودرویی که قرار است تاکسی باشد حتما نیاز به صفحه نمایشگر دارد
اربابان عزیز ایران خودرویی لطفا به رعیت ها و نوکران خودتون گوشه چشمی عنایت کنید ما مردم بخصوص رانندگان تاکسی خاک زیر پای شما هستیم .
سلام
خیلی جالبه سمند معمولی رو از چرخه خارج کردن که مثلا اتفاقی خوب بیوفته ولی دوباره همون پلتفرم رو با همون موتور فقط با تزیینات داخلی جدید روانه بازار کردن، خودرو ساز و سازمان استاندارد محترم میتونه بگه این دو تا موتور از نظر آلایندگی و … چه فرقی کردن؟ ایمنی شون چقدر تغییر داشته که حجم افزایش قیمت تقریبا 100 میلیونی رو بخواد پوشش بده؟؟؟اونم که سمندای اخری که تحویل دادن تریم داخلیش رو هم همین سورنی زده بودن
کاری به بازار ازاد و خرید عموم ندارم
به عنوان یه راننده تاکسی که الان میخوام ماشین خودمو تعویض کنم نمیشد با همین تغییرات این خودرو رو برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی از خط تولید برندارن؟؟
بعدش هم ک گفتن وام میدیم و تسهیلات کم بهره تا 70 درصد ارزش خودرو و …
که اینم توی شهر ما قزوین خبری نیست و کلا میگن نقدی
برادران، عزیزان، مسئولین تاکسی و راننده تاکسی به اندازه کافی درگیر مشکلات و گرفتاری های متنوع شغل و … خودش هست خواهشا بیاین دستی بگیرین از ماها ن اینکه بدتر مارو با لگد از این دایره دور کنین…
باز ما گفتیم و شما گوش ندین 🙂