بهمن موتور در نمایشگاه خودروی مشهد پیکاپ کاپرا 2 فیس لیفت را معرفی کرد. این خودروی جدید چه تفاوتهایی با نسخه معمولی خود دارد؟
به گزارش خودروم، اکنون که این متن را برای شما مینویسیم؛ نمایشگاه خودرو مشهد در حال برگزاری بوده و متاسفانه خودروم امکان حضور و تهیه گزارش از این رویداد را برای مخاطبین گرامی خود ندارد. اما ما نیز مانند سایر علاقهمندان به جهان خودرو و چهار چرخهای دوست داشتنی، اخبار و وقایع مرتبط به این نمایشگاه را به دقت زیر نظر داریم و سعی میکنیم با ارائه اطلاعات بیشتر در رابطه با خودروهای آینده بازار ایران، به علاقهمندان این حوزه کمک کنیم. ضمن اینکه در این متن از تصاویر نسخه اصلی استفاده شده و باید گفت که این نسخه با نمونه موجود در نمایشگاه مشهد از نظر رینگ، تزئینات کرومی و برخی جزئیات تفاوتهایی دارد.
براساس اطلاعات منتشر شده، گروه بهمن موتور با حضور در نمایشگاه خودرو مشهد و در اختیار گرفتن بخش بزرگی از فضای مجموعه یادشده، تعدادی از جدیدترین خودروهای خود را به نمایش گذاشته و حتی کشندهها و خودروهای تجاری بهمن دیزل را برای بازدید عمومی مردم به شهر مشهد برده است.
یکی از جدیدترین خودروهای بهمن موتور، پیکاپ چهار چرخ متحرک کاپرا 2 فیس لیفت نام دارد. پیش از این برخی رسانهها نام این محصول را براساس اطلاعات موجود در وبسایت سازنده اصلی پیکاپ کاپرا یعنی شرکت زدایکس اتو، کاپرا 3 نهاده بودند؛ اما در مشهد این خودرو با نام کاپرا 2 فیس لیفت معرفی شده و خبری از نامگذاری جدید برای آن نیست. بلکه بهمن موتور با برگزاری نشستی خبری در حاشیه نمایشگاه مشهد، اعلام کرد که پیکاپ کاپرا 3، وانت G9 کمپانی زدایکس اتو خواهد بود و بزودی این وانت نیز توسط آنها به تولید میرسد.
ابعاد کاپرا 2 فیس لیفت کمی نسبت به نسخه قبلی بیشتر بوده و این پیکاپ دو ردیفه در طول، عرض و ارتفاع به ترتیب 5,62، 1,81 و 1,82متر اندازه دارد و فاصله بین دو محور آن 3,42 متر است. جلو پنجره جدید و بزرگی در نسخه فیس لیفت کاپرا 2 استفاده شده و سپر نسبت به قبل ابعاد کوچکتری دارد. تزئینات کرومی و نوع استفاده از آنها بسیار زیاد بوده و کاپرا 2 را از نظر ظاهری شبیه به برخی از خودروهای مشابه ژاپنی و پیکاپهای دهه 2000 آمریکایی کردهاند.
در نمای کناری، تغییر عمده و قابل توجهی دیده نمیشود و همچنان طراحی ساده و گلگیرهای قطور و بزرگی را شاهد هستیم. اما شاید تنها تغییر موجود را به توان استفاده از رینگهای جدید 16 اینچی دانست که کمی ظاهر کاپرا 2 را بهبود بخشیدهاند. در عقب براساس تصاویر نسخه اصلی فیسلیفت کاپرا دو، نباید از سپری با پوشش کروم استفاده شده باشد؛ اما ظاهراً بهمن موتور ابتکار عمل را به دست گرفته و سپر عقب را با پوشش کرومی تزئین کرده است. از دیگر نکات قابل ذکر درباره بدنه کاپرا 2 فیس لیفت باید به فقدان روکش پلاستیکی در قسمت بار اشاره کرد و همچون کاپرا 2 معمولی باید این بخش را با هزینه شخصی تأمین کرد. محیط داخلی کاپرا 2 نیز هیچ تغییر خاصی نسبت به نسخه معمولی نکرده است.
پیشرانه و قوای محرکه کاپرا 2 فیس لیفت هیچ تفاوتی با نسخه معمولی ندارد و همچون گذشته از موتور 4 سیلندر خطی بنزینی 16 سوپاپ تزریق چند نقطه ای با حجم 2378 سیسی تنفس طبیعی استفاده میشود. حداکثر قدرت موتور 124 اسب بخار و گشتاور آن 200 نیوتنمتر بوده و کاپرا 2 فیسلیفت برای انتقال قدرت به چرخها از جعبه دنده 5 سرعته دستی به همراه کنترل الکترونیکی درگیری دیفرانسیل جلو بهره میبرد.
فعلاً زمان عرضه و قیمت این خودرو مشخص نیست؛ اما احتمالاً کاپرا 2 فیس لیفت تفاوت قیمتی آنچنان زیادی با نسخه معمولی نداشته و ما بزودی شاهد فروش این خودرو توسط بهمن موتور خواهیم بود.