توقف فروش خودروهای احتراقی هاوال در سال 2030
منتشر شده در ۰۱ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۰۸
لوگوی هاوال

گریت وال موتورز اعلام کرد که تا سال 2030 تولید و فروش خودروهای احتراقی توسط برند هاوال متوقف شده و هاوال روی تولید خودروهای NEV تمرکز خواهد کرد.

به گزارش خودروم، گریت وال در تاریخ 22 آگوست سال جاری میلادی به عنوان مالک اصلی برند هاوال، خبر از توقف فروش خودروهای احتراقی هاوال تا سال 2030 داد و براساس اعلام این شرکت تا سال 2025 حدود 80 درصد حجم فروش این برند، شامل خودروهای پاک یا NEV خواهد بود.

این اقدام هاوال به این معنی است که یک خودروساز چینی دیگر به کمپانی بی وای دی پیوسته و تولید خودروهای احتراقی را متوقف می‌کند. بی وای دی در ماه مارس سال جاری اعلام کرد که تولید و فروش خودروهای احتراقی را بزودی متوقف می‌کند؛ چون هدف آنها تمرکز روی تولید مدل‌های برقی و پلاگین هیبریدی است. از آن زمان به بعد، بی وای دی ماهانه و برای پنج ماه متوالی موفق به فروش بیش از 100 هزار خودروی NEV شد.

مو فنگ(Mu Feng)، رئیس گریت وال موتورز در طی سخنانی از ایجاد فرصتی متمایز در طول یک قرن اخیر برای خودروسازان چینی صحبت کرد و گفت که امروز آغاز عرضه هاوال‌های جدید و NEV برای تبدیل این برند به پادشاه شاسی‌بلندها خواهد بود.

بازار خودروهای NEV چین(محصولات کاملاً برقی، خودروهای پیل سوختی و پلاگین هیبریدی) رشد سریعی را تجربه کرده و خودروسازان قدیمی این کشور مانند گریت وال موتورز را با چالش‌های جدیدی مواجه کرده‌اند. به عنوان مثال هاوال H6 پرفروش ترین شاسی‌بلند چینی از سال 2017 تا 2021 بود؛ اما اکنون بی وای دی سانگ از آن پیشی گرفته و جایگاه نخست را به دست آورده است. از ژانویه تا جولای 2022 بی وای دی موفق به فروش 162,573 دستگاه مدل سانگ شد و تسلا نیز 133,666 دستگاه مدل Y را به فروش رساند و این در حالی است که هاوال تنها 123,496 دستگاه از مدل H6 را در مدت زمان یادشده فروخته است.

با افزایش روزافزون قیمت سوخت‌های فسیلی و ظهور بازار قدرتمند NEVها، هاوال مسیر تولید خودروهای هیبریدی را انتخاب کرده است. براساس داده‌های محلی چین، در جولای سال جاری میلادی، NEVها با فروش 428 هزار خودروی کاملاً برقی و 136 هزار خودروی پلاگین هیبریدی در مجموع 26,7 درصد از حجم فروش داخلی بازار چین را به خود اختصاص داده‌اند و به طور سالانه حجم فروش خودروهای کاملاً برقی و مدل‌های پلاگین هیبریدی به ترتیب 109 و 187,2 درصد افزایش یافته است. این ارقام نشان از جهش تولیدکنندگان قدیمی خودرو در چین به سمت NEVها است.

 

دسته بندی ها: تازه ها منتخب
برچسب ها:

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.