خودروی مفهومی استاروی آتلانتیکس(Starway AtlantiX) معرفی شد
به گزارش خودروم، سرانجام خودروی مفهومی استاروی آتلانتیکس(Starway AtlantiX) معرفی شد. این خودروی مفهومی با استفاده از پلتفرم جدید M38T به تولید انبوه میرسد. برای طراحی آتلانتیکس از زبان طراحی جدیدی استفاده شده و این نشان از تحول استراتژی برند استاروی و اکسید از زیر مجموعههای کمپانی چری است. حالا چشم اندازی از ارتقاء برندهای مزبور را میتوان دید و خبر خوب اینکه بسیاری از عناصر طراحی آتلانتیکس به پلتفرم M38T منتقل میشوند. پلتفرم M38T پرچمدار شاسیبلندهای استاروی خواهد بود و بنابر اطلاعات منتشر شده؛ شاید نام نسخه تولید انبوه مدل مفهومی مزبور، استارشیب(Starship) باشد.
از نظر زیباییشناسی، آتلانتیکس با نور و سایههای مثلثی متراکم جلو و چراغهای LED و گرافیکی الهام گرفته از نمادهای یونانی، حس و حال آینده را به ما میدهد. آتلانتیکس به لیدار و دوربینهای متعددی هم مجهز شده است. در عقب به مانند بال جنگندهها از اسپویلری یک تکه استفاده شده و چهار خروجی اگزوز اسپرت را میتوان دید. چراغهای عقب با جلوی خودرو هماهنگ هستند و شاهد به کارگیری لامپهایی تزئینی در اطراف لوگوی اکسید هستیم که باعث زیباتر شدن این قسمت شدهاند. در بغل نیز استفاده از رینگهای پنج پره با طراحی خاص و زیبا نظر ما را جلب میکند.
در داخل خودروی مفهومی آتلانتیکس ازسه رنگ مشکی، خاکستری و قهوهای روشن استفاده شده و باید گفت که ترکیب رنگهای یادشده ظاهری جوان پسند خلق کرده است. برروی داشبورد، کناره صندلیها و کف خودرو از چوبی به رنگ قهوهای روشن استفاده شده و این ترکیب آنها بسیار یکپارچه و مناسب به نظر میرسد. در کابین شاهد استفاده از صفحه نمایش منحنی 24 اینچی هستیم. این صفحه نمایش را باید یکی از ویژگیهای برجسته آتلانتیکس دانست و تمرکز ویژهای بر روی رانندگی متمرکز، نمایش نقشه با جزئیات بالا و نمای پانوراما و… دارد. این صفحه نمایش در مدل تولید انبوه اتلانتیکس مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
علاوه بر صفحه نمایش منحنی 24 اینچی داشبورد، سرنشینان عقب میتوانند از وجود دو صفحه نمایش محدب در پشت صندلیهای جلو برخوردار باشند. زاویه صفحه نمایشهای سرنشینان عقب مطابق با زاویه تنظیم شده صندلیهای عقب تنظیم میشوند و این ویژگی هم در نسخه تولید انبوه به مشتریان عرضه خواهد شد. در این خودروی هوشمند صندلیها و آینههای دید عقب به طور خودکار تنظیم میشوند و گرمایش صندلیها مطابق با دمای محیط خارجی خودرو تنظیم خواهد شد.
نسخه تولیدی با پلتفرم M38T کمی نسبت به نسخه مفهومی آتلانتیکس متفاوت بوده و برخی از ویژگیهای ظاهری آن را ندارد. اما طراحی بیرونی و داخلی آن شباهتهای زیادی به نسخه مفهومی داشته و گلگیر جلو، درب جلو، شکل کابین و… کاملاً مطابق با آتلانتیکس است. احتمالاً نسخه تولیدی از موتور 2 لیتری TGDI با بازدهی حرارتی بیش از 43 درصد و حداکثر گشتاور 400 نیوتن متر استفاده میکند. همچنین جعبهدندهای 8 سرعته اتوماتیک وظیفه انتقال قدرت به هر چهار چرخ را برعهده خواهد داشت و راننده میتواند از 7 حالت رانندگی مختلف استفاده کند.