وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین ضمن انتشار تصاویری از میفا 7 خبر بکارگیری باتری قابل تعویض CATL در آن را تایید کرد.
به گزارش خودروم، سایک مکسوس میفا 7 جدید را بزودی وارد بازار میکند. براساس اطلاعات وزارت صنعت و فناوری چین این خودرو دو نسخه تمام برقی و BEV با قابلیت تعویض باتری دارد. مکسوس MIFA 7 به یک موتور الکتریکی 241 اسب بخاری با باتری سه تایی NMC توسعه یافته توسط سایک و CATL مجهز میشود. این ون در کارخانه جیانگ سو سایک به تولید میرسد.
مکسوس برندی متعلق به شرکت دولتی سایک است. این خودروساز ابتدا در اختیار انگلستان بود. اما سایک در سال 2010 آن را خریداری کرد. میفا 7 در طول، عرض و ارتفاع به ترتیب 4,907، 1,885 و 1,756 میلیمتر ابعاد دارد. فاصله بین دو محور آن 2,975 میلیمتر است. این خودرو را میتوان در انواع 6 یا 7 نفره سفارش داد. حداکثر سرعت 180 کیلومتر است. ون MIFA 7 وزنی معادل با 2,220 کیلوگرم دارد.
اخیراً مکسوس ون الکتریکی میفا 9 را وارد بازار کرد. انرژی این خودرو توسط یک باتری 90 کیلووات ساعتی CATL تامین میشود. شعاع پیمایش آن نیز 560 کیلومتر بود. اما مکسوس میفا 7 ابعاد کمتری نسبت به آن دارد. همچنین قیمت میفا 9 در نسخه پایه 40,200 دلار بود. باتری آن هم قابلیت تعویض را نداشت. به همین دلیل سایک و CATL خودرویی با قابلیت تعویض باتری به نام R7 را معرفی کردند. این خودرو مشوق برندهای ام جی، رووی و مکسوس برای ساخت خودروهایی با قابلیت تعویض باتری شد.
سایک 40 ایستگاه تعویض باتری در شهرهای درجه یک چین مانند شانگهای، پکن، گوانگژو و شنژن ساخت. تا سال 2025 نیز سرمایهگذاریهای بیشتری از جانب سایک انجام خواهد شد. در حال حاضر نیو با 1330 ایستگاه تعویض در چین و 12 ایستگاه در اروپا پیشتاز است. سایک و CATL مدت زمان تعویض باتری در ایستگاه خود را 2,5 دقیقه میدانند. این زمان در ایستگاههای نیو 3 دقیقه است. مکسوس میفا 7 باید با دنزا D9، زیکر 009 و… رقابت کند.