گروه خودروسازی سایپا سرانجام تصاویر رسمی خودرو سایپا اطلس را منتشر کرد و از آغاز آزمایشهای آن برای ورود به چرخه تولید انبوه خبر داد.
به گزارش خودروم، بالاخره سایپا تصمیم گرفت که رسماً تصاویر سایپا اطلس و مشخصات فنی آن را اعلام کند. بدنه این خودرو در اواخر شهریور ما با رنگهای مختلف از خطوط تولید سایپا خارج شده و هم اکنون سایپا اطلس مراحل مختلف تستهای مونتاژ و آماده شدن نهایی را طی میکند.
این خودرو حاصل همکاری شرکتهای سازه گستر، مگاموتور، پلاسکوکار، قالب های صنعتی و سایپا آذین بوده و قالبهای کاملاً جدید بدنه آن که توسط یک شرکت معتبر خارجی طراحی شده؛ در اواسط آبان ماه وارد کشور شده است.
سایپا اطلس در 4 تیپ تولید شده و دو تیپ آن با گیربکس دستی و به صورت ساده و آپشندار و دو تیپ دیگر نیز با گیربکس اتوماتیک و به صورت ساده و آپشندار عرضه میشوند.
از مشخصات خاص این خودرو باید به طراحی تریم داخلی دورنگ برای اولین بار در بین محصولات سایپا اشاره کرد. همچنین وجود سانروف نمای داخلی بسیار زیبایی برای این خودرو ایجاد کرده است. همچنین به منظور ارتقای سیستم ایمنی، سامانههای ESC یا کنترل پایداری و تشخیص نقطهکور با هدف افزایش ایمنی و کمک به رانندگی بهتر در دسترس خواهد بود
سیستمهای صوتی و تصویری بروز، آنتن کوسهای، صندلیای برقی برای بعضی از تیپها، لامپهای جلوLED و ایجاد طرح جدیدی در چراغ های عقب که منطبق با خودروهای جدید دنیا است از دیگر مشخصات این خودرو است.
آپشنهای سنسور باران، آیینههای جانبی برقی و مجهز به گرمکن، سیستم روشنایی اتوماتیک، چراغهای FOLLOW ME و مانیتور 7 اینچی نیز در این محصول وجود دارد.
این خودرو که براساس پلتفرم X200 ساخته شده است؛ به همراه یک پیشرانه 1,5 لیتری 4 سیلندر و 8 سوپاپ با نام M15-GSI تولید شده و 92 اسب بخار قدرت به همراه 137 نیوتن متر گشتاور دارد و از ویژگیهای آن باید به زمان بندی متغییر سوپاپهای ورودی، هدرز و… اشاره کرد. نمونه اتوماتیک این خودرو به گیربکس CVT با قابلیت تعویض دنده مصنوعی شش سرعته و مشابه با کوییک پلاس اتوماتیک مجهز میشود. تولید انبوه سایپا اطلس از اردیبهشت سال 1402 آغاز خواهد شد.
این خودرو که براساس پلتفرم X200 ساخته شده است؛ به همراه یک پیشرانه 1,5 لیتری 4 سیلندر و 8 سوپاپ با نام M15-GSI تولید شده و 92 اسب بخار قدرت به همراه 137 نیوتن متر گشتاور دارد و از ویژگیهای آن باید به زمان بندی متغییر سوپاپهای ورودی، هدرز و… اشاره کرد.
این خودرو حاصل همکاری شرکتهای سازه گستر، مگاموتور، پلاسکوکار، قالب های صنعتی و سایپا آذین بوده و قالبهای کاملاً جدید بدنه آن که توسط یک شرکت معتبر خارجی طراحی شده؛ در اواسط آبان ماه وارد کشور شده است.