سونی و هوندا به منظور رقابت با تسلا از پلی استیشن 5 در محصولات کاملاً الکتریکی خود استفاده کرده و روی محتوا تمرکز میکنند.
به گزارش خودروم، سونی برای رقابت با تسلا تمام توان خود را به کار گرفته و حالا قصد دارد که از قاتل معروف خود یعنی پلی استیشن 5 در خودروهای الکتریکی مشترک سونی و هوندا استفاده کند.
بنابر اطلاعات منتشر شده در رسانههای شرقی، سونی و هوندا در سپتامبر سال جاری یک سرمایهگذاری مشترک به نام سونی هوندا موبیلیتی (SONY Honda Mobility) را تاسیس کردند. این شرکت هنوز نام محصول خود را اعلام نکرده؛ اما تا به این لحظه نشان داده است که چگونه با رقبای خود در بازار خودروهای الکتریکی رقابت خواهد کرد. یکی از ایدههای این کمپانی جدید این است که آنها از ابزارهای سرگرمی سونی که شناخته شده هستند؛ در محصولات خود استفاده کنند.
ایزومی کاوانیشی، رئیس سونی هوندا موبیلیتی در مصاحبهای گفته است که آنها در حال برنامهریزی برای ساخت یک خودروی کاملاً الکتریکی با محوریت موسیقی، فیلم و پلی استیشن 5 هستند. سونی به راحتی میتواند با توجه به خدمات خود در حوزه سرگرمی مردم را جذب کند.
کاوانیشی پیش از ریاست در شرکت یادشده، رئیس بخش رباتیک و هوش مصنوعی سونی بود و در آن زمان هم گنجاندن پلتفرم پلی استیشن 5 در خودرو را از لحاظ فنی امکان پذیر میدانست. کاوانیشی گفته است که برای لذت بردن از فضای داخل خودرو، باید محیطی فرهم کرد که نیازی به راننده ندارد؛ چون از سیستم رانندگی خودکار استفاده خواهد شد و این موضوع احتیاج به زمان دارد.
یاسو هید میزونو، یکی از اعضاء هئیت مدیره سونی هوندا موبیلیتی و رئیس سابق هوندا موتور گفته است که این شرکت در حال ساخت فرآیند تولید خود با محوریت محتوا بوده و اولین مدل خود را تا سال 2025 وارد بازار آمریکای شما خواهد کرد.