نیو سرانجام از سدان پرچمدار خود به نام ET9 معرفی کرد. این خودرو مملو از تکنولوژیهای روز بوده و رقیب مستقیم بی ام و i7 و مرسدس بنز EQS است.
به گزارش خودروم، سرانجام نیو ET9 به عنوان محصول پرچمدار و گران قیمت برند Nio معرفی شد. قیمت این خودروی لوکس، الکتریکی و قابل احترام بیش از ۱۱۲ هزار دلار بوده و مشتریان آن خودروی خود را از سال ۲۰۲۵ تحویل میگیرند. نیو ای تی ۹ همچون پیشبینیهای سابق، نشانی از تلاشهای Nio در زمینه تحقیق و توسعه خودرو بوده و مملو از فناوریهای جید است. بیش از یک ساعت و نیم طول کشید تا ویلیام لی به عنوان مدیرعامل و بنیانگذار Nio جزئیات مختلفی در رابطه با این خودرو را شرح دهد.
فهرست متن
طراحی جلوی نیو ET9 چگونه است؟
این خودرو از نظر ظاهری به پیروی از زبان طرحی خانواده Nio ادامه میدهد. بنابراین چراغهای جلو تقسیم شدهاند. از میکرو LED با قابلیت نور بالای خودکار به منظور عدم مزاحمت برای رانندگان مقابل استفاده میشود. این چراغها دارای تکلنولوژیهایی مانند چرخش همراه با حرکت خودرو به منظور افزایش ایمنی راننده در شب هستند. کاپوت Nio ET9 عریض و ضخیم به نظر میرسد و این نمادی از یک مدل پرچمدار است. سه برجستگی لبه جلو سقف نیز مکان قرارگیری لیدار و دوربینهایی در خدمت سیستم رانندگی هوشند هستند.
نمای کناری Nio ET9 چگونه به نظر میرسد؟
این خودرو به فست بکی بزرگ و شبیه به خودروهای کوپه میماند و خط شخصیتی صاف به دور بدنه آن کشیدهاند. با این حال به نظر نمیرسد که این خودرو حسی شبیه به کوپه را به ارمغان آورد. چون از نظر ظاهری بلند به نظر میرسد و فضای داخلی جادارتری را فراهم میکند. از نظر ابعاد این خودروی ویژه در طول، عرض و ارتفاع به ترتیب ۵,۳۲۴، ۲,۰۱۶ و ۱,۶۲۰ میلیمتر اندازه دارد و فاصله بین دو محور آن نیز ۳,۲۵۰ میلیمتر است. در Nio ET9 از رینگهای چند پره ۲۳ اینچی با لوگوی معلق مشابه با محصولات رولز رویس استفاده میشود. لوگو Nio در هنگام رانندگی به شکل قائم باقی میماند و حس سطح بالای مدلی پرچمدار را منعکس خواهد کرد.
عقب نیو ET9 و تکنولوژیهای آن
در عقب نیز از زبان خانواده محصولات نیو و سبک چراغهای عقب همیشگی آن به همراه نوارهای کرومی تزئینی استفاده میشود. اما رادارهایی بر لبه جلویی سقف شامل دو لیدار برای تشخیص برخورد از نمای حانبی و عقب قابل توجه هستند. این رادارها قابلیت تشخصیص ۳۶۰ درجه و بدون نقطه کور را فراهم خواهند کرد. لیدار فاصله ۱۰ سانتیمتری تا ۱۵۰ متری خودرو را پوشش میدهد. هنگان رانندگی در مناطق شهری عابران پیاده و دوچرخههای برقی شناسایی میشوند و به این ترتیب امنیت بیشتری ایجاد خواهد شد. علاوه بر این از یک اسپویلر فعال با قابلیت تنظیم در عقب استفاده میشود.
فضای داخلی پرچمدار جدید نیو چگونه است؟
فضای داخلی نیو ET9 هنوز در مرحله توسعه بوده و به طور کامل اطلاعات آن در دسترس نیست. با این حال و با توجه به تصاویر موجود باید گفت که در داخل این خودرو چهار صندلی و یک کنسول مرکزی به طول دو متر در میان ردیفهای جلو و عقب وجود دارد. در کنسول میانی ۲۰ سامانه رفاهی از جمله بازشو الکتریکی، یخچال هوشمند، تنظیمات میز مدیریتی، ماساژور و تهویه مطبوع قرار دارند. فرمان نیز شمایلی مستطیل شکل دارد و سیستم نمایشگر هدآپ AR با فوکوس کامل پیش روی راننده است. نمایشگر ۱۵,۶ اینچی کنسول مرکزی، دو نمایشگر برای سرنشینان عقب با ابعاد ۱۴,۶ اینچ و یک نمایشگر ۸ اینچی در کنسول مرکزی قرار دارند. آینه دید عقب نیز دیجیتالی است.
مشخصات فنی نیو ET9 چیست؟
نیو ET9 دو موتور الکتریکی دارد. موتور موجود بر روی محور جلو ۱۸۰ کیلووات توان و پیشرانه محور عقب از نوع آهنربای دائم سنکرون با ۳۴۰ کیلووات توان به عنوان پیشرانه فعالیت میکنند. خروجی ترکیبی ۵۲۰ کیلووات یا ۶۹۷ اسب بخار خواهد بود. پرچمدار جدید صنعت خودروسازی چین را میتوان به شارژر ۹۰۰ ولتی متصل کرد. به بیانی دیگر نیو اولین خودروی الکتریکی جهان با پشتیبانی از معماری HV 925 است. شارژ ۶۰۰ و ۷۶۵ کیلوواتی نیز پشتیبانی میشود. باتری ظرفیتی معادل ۱۲۰ کیلووات ساعت دارد. تراکم انرژی آن ۲۹۲ وات ساعت بر کیلوگرم است. بنابراین تنها با اتصال پنج دقیقهای به شارژر میتوان تا ۲۵۵ کیلومت را طی نمود. ضمن اینکه در ۳ دقیقه میتوان باتری را تعویض کرد.
ویلیام لی در طول کنفرانس معرفی این خودرو به باتری نیمه جامد ۱۵۰۰ کیلوواتی SSB اشاره نمیکند. بنابراین همچنان شاهد بکارگیری باتری NMC با الکترولیت مایع هستیم. تراشه ۵ نانومتری ADAS به همراه کوالکام ۸۲۹۵ پلتفرم محاسباتی نیو یا ورژن دوم ADAM را تشکیل میدهند. یک سامانه سپور حسگر نسل دوم نیز به نام Aquila وجود دارد و کابین توسط سیستم عامل Sky کنترل خواهد شد. شاسی هوشمند Sky Ride با فرمان چرخ عقب به همراه زاویه ۸,۳ درجه و سیستم تعلیق هیدرولیک یکپارچه فعال در دسترس هستند. مدیرعامل Nio ضمن اشاره به بکارگیری سیستم تعلیق غیر قعال یکپارچه در پورشه پانامرا، محصول خود را پیشرفتهتر میداند. البته رقبای اصلی این پرچمدار چینی هستند.