پنج ستاره ایمنی اروپا برای نیو ET5 تورینگ چینی در نظر گرفته شد. این خودرو هنوز در اروپا عرضه نشده و بزودی فروش آن در آلمان آغاز میشود.
به گزارش خودروم، نیو ET5 تورینگ بالاترین امتیاز ایمنی موسسه یورو انکپ را به خود اختصاص داد. عملکرد ایمنی این استشین چینی برابر با نسخه لیفت بک ET5 بود. همزمان نیز کمپانی نیو چند ویدیو از تست تصادف ET5 تورینگ با مخاطبان خود به اشتراک گذاشت.
یورو انکپ از سال ۱۹۹۶ مشغول ارزیابی عملکرد ایمنی وسایل نقلیه است. امروز این موسسه مشهورترین و معتبرترین رتبه ارزیابی ایمنی در جهان را در اختیار دارد. آزمایشهای ایمنی یورو انکپ شامل سرنشینان بزرگسال، کودکان، آسی پذیریهای جادهای و سامانههای کمک ایمنی میشود. در هر آزمایش امتیازی از صفر تا ۱۰۰ درصد اختصاص مییابد و سپس مجموع امتیازات را با ستاره میسنجند. ضعیفترین نمرات وارد ارزیابی نهایی خواهند شد.
نیو در آزمایش ایمنی یورو انکپ ۹۶ امتیاز برای ایمنی سرنشینان بزرگسال دریافت کرد که این رقم از لکسوس RZ و نیو EL7 هم بیشتر بود. ایمنی کودکان در این خودرو نیز ۸۵ درصد بود که مقدار ناچیزی پایینتر از لکسوس RZ است. یورو انکپ میگوید که نیو ET5 تورینگ به خوبی از سرنشینان و نواحی حساس بدن آنها حفاظت میکند. همچنین ۸۳ امیاز برای حفاظت از عابران پیاده به این خودرو اختصاص یافت. سیستمهای کمک ایمنی نیز ۸۱ امتیاز دریافت کردهاند. اما در آزمایش برخورد شاخ به شاخ، به دلیل امتیازهای متفاوت، یورو انکپ این خودرو را تأیید نکرد و هیچ امتیازی به آن نداد.
نیو ET5 تورینگ بر روی پلتفرم NT2 ساخته میشود. ابعاد آن در طول، عرض و ارتفاع به ترتیب ۴,۷۹۰، ۱,۹۶۰ و ۱,۴۹۹ میلیمتر بوده و فاصله بین دو محور آن ۲,۸۸۸ میلیمتر است. این ارقام نشان میدهند که ET5 تورینگ از آئودی RS4 آوانت بزرگتر است. پیشرانه شامل دو موتور الکتریکی با مجموع قدرت ۴۹۰ اسب بخار است. امکان سفارش این خودرو با باتری ۷۵ یا ۱۰۰ کیلووات ساعتی وجود دارد.