نیو به منظور دریافت پنج ستاره ایمنی ET7، این خودرو را اصلاح کرد و نسخه جدید آن را به آزمایشگاه موسسه ایمنی و تصادفات سی انکپ چین فرستاد.
به گزارش خودروم، سدان الکتریکی نیو ET7 در مورد آزمایش موسسه ایمنی و تصادف چین موسوم به سی انکپ قرار گرفت. اخیراً این خودرو با بروزرسانیهایی عرضه شد تا ایمنی آن بیشتر شود و حالا ET7 موفق به دریافت پنج ستاره ایمنی شده است.
موسسه سی انکپ حاصل برنامهای برای ارزیابی ایمنی و عملکرد خودروهای چینی از سال 2006 بوده و مرکز تحقیقات و فناوری خودرو چین آن را مدیریت میکنند. اکثر مردم در سراسر جهان این موسسه و برنامههای ایمنی آن را ضعیف دانسته و عنوان میکردند که خودروهای حاضر در این آزمایشها به سادگی پنج ستاره ایمنی دریافت میکنند. اما اکنون همه چیز نسبت به گذشته تغییر کرده و استانداردهای سی انکپ به برنامههای موسسه یورو انکپ بسیار نزدیک است.
در آزمایشهای سی انکپ، ایمنی خودرو با مقیاسی از صفر تا 100 درصد ارزیابی شده و سپس درصدها به ستاره تبدیل میشوند تا نتایج آزمایش قابل درکتر باشد. سی انکپ آزمایشهایی برای سرنشینان وسیله نقلیه، عابران پیاده و عملکردهای سیستمهای ایمنی کمکی انجام میدهد.
سی انکپ برای بررسی ایمنی نیو ET7 به سراغ نسخه 75 کیلووات ساعتی آن رفت. سی انکپ در بحث برخورد با جلو این خودرو را با سرعت 50 و 32 کیلومتر بر ساعت به موانع کوبید. در آزمایشی دیگر خودرو با مانعی به وزن 1400 کیلوگرم و در حالی که هر دو با سرعت 50 کیلومتر به یکدیگر نسزدیک میشوند؛ برخورد کرد و در نهایت هم آزمایش صندلیهای ET7 انجام شد. در آزمایشهای یادشده این خودرو به ایمنی 88.18 درصد رسید که باید گفت برای دریافت امتیاز این قسمت از یورو انگپ باید تلاش کند که امتیاز 91 درصد را به دست آورد.
ایمین عابران پیاده نیز 77,15 درصد اعلام شد. در بحث سیستمهای کمک راننده نیز، ET7 به لطف AEB و سنسور لیدار به امتیاز 91,44 درصد رسید. مموع امتیاز ایمنی این خودرو 87,3 درصد اعلام شد که این رقم بسیار قابل توجه بوده و نیو ET7 را به راحتی به پنج ستاره ایمنی میرساند. عملکرد ET7 بهتر از نتایج فولکس واگن ID3 در آزمایش ایمنی سی انکپ بود.