ام وی ام ایکس 33 کراس؛ بررسی یک سوء تفاهم
بازی با خطوط منتشر شده در ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۰۰
ام وی ام ایکس 33 کراس

خودروی ام وی ام ایکس 33 کراس به عنوان جدیدترین محصول چری در ایران توسط مدیران خودرو عرضه می‌شود. اما این خودرو چه ویژگی‌هایی دارد و آیا موفق خواهد بود؟

به گزارش خودروم، پس از توقف تولید میمون و مبارک ام وی ام X33، چری و مسئولان چینی مدیران خودرو به دنبال جایگزین آن گشتند. چرخ و فلک نیز با آنها گشت تا بالاخره ایکس 22 پرو برای سال 2023 فیس لیفت شد. این همان فرصت طلایی برای مدیران خودرو بود. چون حالا می‌توانست با یک تیر، دو نشان را بزند. یعنی با حفظ ایکس 22 پرو، نسخه فیس لیفت و جایگزین آن را با نام ام وی ام ایکس 33 کراس وارد بازار کند. به عبارت دیگر بازی با کلمات و ایجاد سوء تفاهم در ذهن مشتری و القاء اینکه خودرویی جدید برای بازار ایران آورده‌ایم! اما فیس لیفت خنده‌دار ایکس 22 پرو به حدی شو بود که اکنون شاید سوژه‌ای برای تلطیف فضای سنگین حاکم بر یک جلسه باشد.

ام وی ام ایکس 33 کراس

در واقع MVM X33 کراس نشان می‌دهد که چری فقط به فکر فروش بیشتر است. یعنی این خودروساز چینی به هیچ عنوان در بند نام و نشان نبوده و به همین خاطر هم چندین نام و برند زیر مجموعه برای محصولات خود در نظر می‌گیرد. اما آیا ام وی ام ایکس 33 کراس به عنوان خودرویی جدید با اقبال مشتریان ایرانی مواجه خواهد شد؟ آیا این خودرو با ظاهر فریبنده خود توان جلب نظر مشتریان را خواهد داشت؟ برای پاسخ به این پرسش‌ها ما به بررسی X33 کراس مدیران خودرو می‌پردازیم.

ابعاد و اوزان

ام وی ام ایکس 33 کراس

ام وی ام ایکس 33 کراس از نظر ابعاد در طول، عرض و ارتفاع به ترتیب 4,200، 1,760 و 1,570 میلی‌متر اندازه دارد. فاصله محوری این خودرو نیز 2,555 میلی‌متر است. فواصل عرضی میان چرخ‌های جلو و عقب هم 1,495 و 1,484 میلی‌متر خواهد بود. زاویه ورود و خروج نیز به ترتیب 20 و 26 درجه است. این خودروی کوچک ظرفیت حمل پنج سرنشین را دارد. گنجایش مخزن سوخت MVM ایکس 33 کراس 48 لیتر است.

ام وی ام ایکس 33 کراس

ظرفیت صندوق عقب این خودرو 420 لیتر خواهد بود. امکان افزایش این فضا با خواباندن صندلی‌ها وجود دارد. وزن خالص بنابر نسخه انتخابی 1,268 یا 1,238 کیلوگرم است. این رقم در صورت استفاده از تمام گنجایش در تمام نسخه‌ها به 1662 کیلوگرم می‌رسد. ولی با نگاه بهی فاکتورهای مرتبط به ایکس 22 پرو، هیچ تفاوتی میان دو خودروی مزبور نمی‌بینیم. پس هیچ تغییری در بحث فضای سرنشینان و… رخ نمی‌دهد و همچنان در بر روی یک پاشنه می‌چرخد.

طراحی بدنه

ام وی ام ایکس 33 کراس را در چین با نام اومودا C3 هم می‌شناسند. این یعنی برای طراحی آن از زبان طراحی برند اومودا استفاده می‌شود. هدف این برند جلب نظر مشتریان جوان بوده و اکنون در بازار ایران یکی از محصولات آن با نام فونیکس FX عرضه می‌شود. جلوپنجره بزرگی با المان‌های کرومی بخش وسیعی از پیشانی خودرو را شامل می‌شود. دیلایت‌ها نیز با شمایلی شبیه به کروم‌های جلوپنجره در کناره‌ها قرار گرفته و طراح به دنبال القاء حس یکپارچگی است. در گوشه‌های سپر mvm x33 کراس چراغ‌های اصلی قرار دارند. پایین سپر نیز یک ورودی هوا، دفیوزری نقره‌ای رنگ و پلاستیکی مشکی رنگ وجود دارد. کاپوت و سایر جزئیات پیشانی این خودرو تقریباً هیچ تغییر خاصی نسبت به X22 پرو ندارد.

ام وی ام ایکس 33 کراس

نمای جانبی خودرو هم هیچ تغییر خاصی از نظر ساختاری ندارد. فقط بر روی فلاپ‌های گلگیر از طرحی موسوم به پوست اژدها استفاده می‌شود. همچنین قسمتی از فلاپ‌ها با پوششی به رنگ مشکی براق و… تزئین می‌شوند. از طرح پوست اژدها برای زیباسازی آینه‌های جانبی هم استفاده کرده‌اند. چری از رینگ‌های جدیدی بهره بُرده و دستگیره‌های در نیز همرنگ بدنه هستند. در عقب تحولی چشمگیر را شاهد هستیم. طراحان به سراغ چراغ‌های متصل رفته و لوگوی ام وی ام یا چری را با فونتی متفاوت در میانۀ آن قرار می‌دهند. بر روی سپر این قسمت نیز نواری از پلاستیک براق به همراه دو خروجی اگزوز تزئینی دیده می‌شود. به نظر ما مجموع این تغییرات ایکس 33 کراس را ایرانی پسند می‌کند. اما این خودرو از نظر ظاهری و به دلیل عدم هماهنگی ظاهر عقب و جلو، همچنان رنج می‌برد.

طراحی کابین ایکس 33 کراس

خوشبختانه چری با بروزرسانی طراحی محیط داخلی این خودرو، آن را به یک محصول بروز تبدیل می‌کند. در این محیط شاهد بکارگیری پلاستیک خشک هستیم. اما پلاستیک مزبور کیفیت قابل قبولی دارد. تریم داخلی دو رنگ یا تک رنگ خواهد بود. بر روی رو دری‌ها از کروم، چرم، تزئینات لوزی شکل و… استفاده می‌شود. همین ترکیب را در سایر نقاط هم به کار برده‌اند. همچنین از نورپردازی مخفی برای تزئین داشبورد استفاده می‌شود. صندلی‌ها نیز چرمی دو رنگ یا تک رنگ بوده و از کیفیت معقولی برخوردار هستند. فرمان سه پره و دیکات خوش دست این خودرو هم با قطعات کرومی تزئین می‌شود.

داشبورد ام وی ام ایکس 33 کراس

دکمه استارت تزئیناتی پیانویی و شمایلی مستطیل شکل دارد. دکمه‌های کنترل سیستم تهویه نیز پیانویی هستند. سه نقطه برای قراردادن تلفن همراه بر روی کنسول میانی وجود دارد. یکی از نقاط مزبور برای شارژ بی‌سیم تلفن همراه و نقطه دیگر برای شارژ باتری ریموت کنترل خودرو است. شیفتر دنده الکترونیکی، دو کاپ هولدر، جلوآمپر دیجیتالی، نمایشگر اطلاعات و سرگرمی لمسی نیز از جملۀ المان‌های طراحی این خودرو هستند. البته احتمالاً ام وی ام ایکس 33 کراس با جلوآمپر آنالوگ هم در بازار ایران عرضه خواهد شد.

مشخصات فنی ام وی ام ایکس 33 کراس

موتور ام وی ام ایکس 33 کراس

خودرو MVM X33 کراس مدیران خودرو به یک موتور 1 لیتری 3 سیلندر توربوشارژ با قدرت 112 اسب بخار و 150 نیوتن متر گشتاور مجهز است. پیشرانه مزبور بر روی X22 پرو با قدرت 102 اسب بخار و 147 نیوتن متر گشتاور حضور دارد. بنابراین موتور ام وی ام ایکس 33 کراس کمی قوی‌تر است. برای انتقال قدرت به محور جلو نیز از جعبه دنده 9 سرعته اتوماتیک CVT استفاده می‌شود. البته احتمال عرضه این خودرو با موتور 1,5 لیتری تنفس طبیعی و گیربکس دستی به بازار ایران وجود دارد. سیستم تعلیق در جلو و عقب نیز به ترتیب از نوع مک فرسون و محور پیچشی است. بنابراین متسفانه هنوز هم خبری از مولتی لینک نبوده و از نظر کیفیت سواری و هندلینگ با خودرویی متفاوت روبرو نیستیم. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو نیز بین 7 تا 8,1 لیتر خواهد بود.

امکانات و ایمنی MVM X33 کراس

نمایشگر ام وی ام ایکس 33 کراس

از نظر امکانات و ایمنی ام وی ام ایکس 33 کراس دارای استارت دکمه‌ای، جلوآمپر دیجیتالی 7 اینچی، نمایشگر اطلاعات و سرگرمی 10,25 اینچی، شارژر بی سیم تلفن همراه، چهار کیسه، کروز کنترل، نورپردازی داخلی، ترمز دستی برقی و سامانه پایش فشار باد لاستیک است. همچنین mvm x33 کراس از سیستم ترمز ضد قفل ABS به همراه EBA، BAS، TCS، TRC و… استفاده می‌کند.

نتیجه‌گیری

ام وی ام ایکس 33 کراس

همان طور که خواندید؛ اومودا C3 یا تیگو X3 فیس لیفت 2023 از نظر ساختاری هیچ تفاوتی نسبت به ام وی ام X22 پرو ندارد. اما طراحی بدنه و کابین ام وی ام X33 کراس بسیار قابل توجه است. ولی با این وجود محصول جدید مدیران خودرو را جان به جان هم کنیم هیچ تفاوتی نسبت به گذشته ندارد. منظور ما از تفاوت بهبود شاخص‌های فنی است. والا تغییر داشبورد به همراه دگرگون کردن ظاهر جلو و عقب خودرو را ایران خودرو و سایپا نیز به خوبی انجام می‌دهند. پس چرا باید مبلغی حدود 1 میلیارد تومان برای یک خودروی چینی با مشخصات فنی پایین‌تری نسبت به رقبای ایرانی و حتی چینی آن پرداخت کرد. نظر شما در این رابطه چیست؟ آیا شما هم مانند ما این خودرو را یک سوء تفاهم و بزک صنعتی برای فریب مشتریان می‌دانید؟

گالری تصاویر

موتور ام وی ام ایکس 33 کراس چیست؟

موتور این خودرو پیشرانه‌ای 1 لیتری 3 سیلندر توربوشارژ با قدرت 112 اسب بخار و 150 نیوتن متر گشتاور است. نیرو توسط گیربکس 9 سرعته CVT به محور جلو منتقل می‌شود.

امکانات MVM X33 کراس چیست؟

سانروف، نمایشگر سیستم اطلاعات و سرگرمی، ناوبری ماهواره‌ای، ترمز دستی برقی، شارژر بی سیم تلفن همراه، چهار کیسه هوا، جلوآمپر دیجیتالی، نورپردازی داخلی و… از جمله امکانات این خودرو هستند.

6 دیدگاه

  1. afshin گفت:

    سلام به نظر شما x33کراس رنگ مشکی خوشگل تره یا مشکی ممنون جواب بدید

  2. Ss گفت:

    بنظرت منم مشکی بهتر از مشکیه پس بهتره همون مشکی رو بخری

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.