در مرکز طراحی بین المللی مرسدس بنز در کالیفرینا، کانسپتی خواص برای ادای احترام به C111 دهه 1970 با پیشرانههای الکتریکی شار محوری معرفی شد.
به گزارش خودروم، همه ما بازسازیهای خوب دهه 1970 را دوست داریم. اما گاهی اوقات بازنویسی یک خاطره قدیمی با عناصر مدرن میتواند احساسات ما را به بازی بگیرید. اما نمونه آزمایشی و افسانهای مرسدس بنز C111 به تنهایی تمام ذهنیت ما را درگیر میکند. هر چیزی با درهای گالوینگ، استایل آیرودینامیک و ستارهای بر روی کاپوت، یک جسم زیبا خواهد بود. چنین ویژگیهایی را میتوان در مرسدس بنز ویژن One-Eleven به خوبی مشاهده نمود.
مرسدس بنز ویژن One-Eleven در مرکز طراحی بین المللی بنز کارلزباد در کالیفرنیا و برای ادای احترام به دهه 1970 ساخته شد. آخرین نسخه اصلی و 15 دستگاهی مرسدس بنز C111s از موتورهای روتور دوار، و پنج سیلندر دیزلی V8 همراه با توبورشارژ استفاده میکرد. متاسفانه در ویژن وان اِلون خبری از موتور مزبور نیست. اما در هر صورت طراخی ان را باید منسجم و جسورانه دانست.
تاریخ پشت سر این خودرو را به خوبی میتوان با نگاهی به درهای گالوینگ و یادآور مدل افسانهای 300SL در سال 1954 مشاهده نبود. قسمت بیضی شکل با دریچه متصل آن را نیز باید نشانی از طراحی C111 دانست. بر روی جلوپنجره چراغهای دایرهای هم نوا با گرافیک چراغهای عقب نظر ما را جلب میکنند. دریچههای دوقلو و مشکی رنگ کاپوت هم ما را به یاد نمونههایواولیه دهه 1970 میاندازند.
برخلاف C111 در مرسدس بنز ویژن One-Eleven از زبان طراحی مرسدس EQ استفاده میشود. بنابراین کیتهای هوا، شامل شکافهای جلو، کنار و یک دیفیوزر تهاجمی در عقب را همراه با ترکیبی از رنگهای نارنجی و مشکی میبینیم. این کانسپت تنها 2 اینچ بلندتر از نسل قبلی خود خواهد بود. البته به فناوری اجازه کاهش ارتفاع بیشتر به کانسپت الکتریکی مرسدس بنز را میدهد.
مشخصات فنی ویژن One-Eleven
در این خودرو از موتورهای الکتریکی شار محوری ساخت شرکت زیرمجموعه YASA استفاده میشود. این موتورها 66 درصد تراکم قدرت بیشتری نسبت به موتورهای کشش شعاعی موجود در سایر خودروهای برقی مرسدس بنز دارند. قوس چرخهای ویژن One-Eleven موتورهای شار محوری را در نزدیکی چرخ قرار میدهد. احتمالاً این خودرو با چهار موتور الکتریکی در مجموع 1300 اسب بخار قدرت دارد.
بکارگیری موتورهای مزبور به ایجاد فضایی بهتر در کابین کمک میکنند. کابین با رنگهای نقرهای، سفید و نارنجی تزئین میشود و ما را به دهه 1970 خواهد بُرد. صندلیها نیز مانند خودروهای مسابقهای فرمول یک هستند. شیشه تمام قد و داشبورد باریک حسی مطبوع به سرنشین خواهد بخشید. دکمههای مجازی برای سرگرمی و ناوبری در کابین واقیعت افزوده کانسپت جدید مرسدس وجود دارند.
مرسدس بنز چیزی در خصوص تولید خودرویی مانند کانسپت ویژن One-Eleven مطرح نمیکند. در حقیقت به نظر نمیرسد که به این زودیها ابرخودرویی کاملاً برقی و مشابه با این خودرو را شاهد باشیم. اما احتمالاً از موتورهای الکتریکی شار محوری YASA به دلیل وزن نسبتاً مناسب و خروجی بالا در محصولات AMG استفاده شود.