مکسوس تریتوری ، آفرود از نوع چینی
آفرود در سرزمین اژدها منتشر شده در ۳۰ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۱۸
مکسوس تریتوری

مکسوس تریتوری به عنوان شاسی بلندی آفرودی و با پیشرانه‌ای دیزلی نظر بسیاری از خریدارن و علاقه‌مندان را جلب کرده است.

به گزارش خودروم، از زمانی که مکسوس تریتوری برای اولین بار در نمایشگاه خودروی چنگدو 2022 رونمایی شد؛ خریداران و علاقه‌مندان به اتومبیل به برند سایک مکسوس توجه ویژه‌ای کردند. تریتوری به عنوان یک شاسی بلند آفرودی وارد بازار چین شده و به عنوان یک شاسی بلند هیبریدی ملایم، برای کسانی ساخته شده که به دنبال ظاهر جسورانه و پیمایش مسیرهای آفرودی هستند. این خودرو از 21 نوامبر 2022 رسماً و در نسخه‌های 5، 6 و 7 نفره وارد بازار چین شده است.

زمانی که بحث در رابطه با طراحی در میان باشد؛ خودروی جدید سایک مکسوس حس کاملاً متفاوتی نسبت به سایر وسایل نقلیه آفرودی مانند تانک 300 به مخاطبین خود منتقل می‌کند. در ابتدا جلوپنجره مربع شکل و ورودی‌های هوای مشکی رنگ و چهار گوش با لامپ‌های باریک در دو طرف پیشیانی خودرو جلب توجه می‌کنند. همچنین دسته‌ای از لامپ‌های LED در دو طرف خودرو قرار دارند. سپر جلو هم بزرگ بوده و به راحتی می‌توان با یک نگاه فهمید که بسیار محکم است.

مکسوس تریتوری

در مکسوس تریتوری از لامپ‌های LED با شمایل چراغ‌های جلو و به عنوان دی‌لایت استفاده می‌شود. این در حالی است که دسته پایین و کناری لامپ‌ها با تزئینات کرومی، چراغ‌های اصلی خودرو هستند. از نظر ابعاد این شاسی بلند 5,046، 2,016 و 1,876 میلی‌متر اندازه دارد و فاصله بین دو محور نیز 2,950 میلی‌متر است.

قوس گلگیر در کناره‌ها ساده بوده و با طراحی دیگر نقاط بدنه و رینگ‌های چند پره هماهنگ است. در عقب هم دو خروجی اگزوز نظر ما را به خود جلب می‌کنند. تریتوری قلابی هم برای بکسل دارد که امکان کشیدن اجسامی با وزن 2,500 کیلوگرم را فراهم خواهد کرد.

مکسوس تریتوری

در داخل از چیدمان T شکل و مینیمال استفاده شده است. یک صفحه نمایش لمسی 12,3 اینچی به همراه جلو آمپر 12,3 اینچی دیجیتالی میزبان سرنشینان هستند. در این خودرو از سیستم هوشمند Spider Zhilian 2.0+Tencent TAI، کمک کروز یکپارچه، ورژن 2 سیستم ATS به همراه 10 حالت مختلف حرکت بر روی زمین استفاده شده است. همچنین در ردیف دوم از شیشه‌های دو لایه و ضد صدا برای بهبود کیفیت رانندگی و آسایش سرنشینان استفاده می‌شود.

مکسوس تریتوری از یک موتور دیزلی 2 لیتری توربوشارژ به همراه یک سیستم هیبریدی 49 ولتی ملایم دیزل استفاده می‌کند. حداکثر قدرت 214 اسب بخار بوده و گشتاور این خودرو 500 نیوتن‌متر است. حداکثر سرعت این خودرو 175 کیلومتر در ساعت اعلام شده و برای انتقال قدرت به تما چرخ‌ها از جعبه‌دنده 8 سرعته اتوماتیک استفاده می‌کند.

مکسوس تریتوری

تریتوری از حالت خزش پشتیبانی کرده و قفل دیفرانسیل دارد. در حالت چهار چرخ متحرک و با سرعت کم، گشتاور را می‌توان به 1,320 نیوتن‌متر رساند. علاوه بر این، سیستم هیبریدی ملایم 48 ولتی این خودرو از موتور Valeo 48 BSG استفاده کرده و به یک کشنده دو طرفه تجهیز شده است.

ساخت خودروهای دیزلی در چین بسیار کم اتفاق افتاده و تریتوری نمونه‌ای نادر است. مکسوس انتظار دارد که به خاطر فناوری، مصرف سوخت بهینه و قابلیت‌های آفرودی، تریتوری جایگاه مناسبی در بین شاسی‌بلندهای سایز متوسط بازار چین به دست آورد. کیفیت سواری مناسب این خودرو شاید نظر خریداران را جلب کند؛ اما هنوز قیمت آن اعلام نشده است.

مشخصات فنی

مکسوس تریتوری از یک موتور دیزلی 2 لیتری توربوشارژ به همراه یک سیستم هیبریدی 49 ولتی ملایم دیزل استفاده می‌کند. حداکثر قدرت 214 اسب بخار بوده و گشتاور این خودرو 500 نیوتن‌متر است. حداکثر سرعت این خودرو 175 کیلومتر در ساعت اعلام شده و برای انتقال قدرت به تما چرخ‌ها از جعبه‌دنده 8 سرعته اتوماتیک استفاده می‌کند.

امکانات

یک صفحه نمایش لمسی 12,3 اینچی به همراه جلو آمپر 12,3 اینچی دیجیتالی میزبان سرنشینان هستند. در این خودرو از سیستم هوشمند Spider Zhilian 2.0+Tencent TAI، کمک کروز یکپارچه، ورژن 2 سیستم ATS به همراه 10 حالت مختلف حرکت بر روی زمین استفاده شده است. همچنین در ردیف دوم از شیشه‌های دو لایه و ضد صدا برای بهبود کیفیت رانندگی و آسایش سرنشینان استفاده می‌شود.

دسته بندی ها: تازه ها عناوین روز
برچسب ها:

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.